Hoe zit dat nou? Digitaal inschrijven of via inschrijfform.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Hoe zit dat nou? Digitaal inschrijven of via inschrijfform.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:15

Vorig jaar heb ik mijn laatste wedstrijd gereden wat nog gewoon met ingestuurde coupons ging. Wegens privé omstandigheden heb ik een tijdje geen wedstrijden gereden en nu wil ik dit weer gaan oppakken.
Contact met een vereniging gehad en afgelopen week is alles (als het goed is) in orde gemaakt en kan ik weer gaan starten! *\o/*

Nu wil ik 14 april mijn eerste wedstrijd starten en wilde mij daarvoor inschrijven. Eerst zag ik het KNHS inschrijfformulier staan. Die heb ik ingevuld en naar het mailadres dat erbij stond verstuurd. Later zag ik ook de knop "Digitaal inschrijven". Een account aangemaakt op startlijsten.nl en mezelf digitaal aangemeld. Alles wat nog niet ingevuld was aangevuld en mezelf voor nog wat wedstrijden digitaal ingeschreven.

Omdat ik toch niet helemaal zeker was van mijn zaak heb ik op de site van de KNHS gekeken en daar staat:

Citaat:
Voorlopig loopt inschrijving voor wedstrijden die na 1 januari 2012 plaatsvinden via het digitale KNHS inschrijfformulier.
Voor inschrijving moet dit formulier ingevuld worden gemaild naar de wedstrijdorganisatie.
Alleen dit KNHS inschrijfformulier is rechtsgeldig als inschrijfdocument ter vervanging van de startcoupon. Uiteindelijk schrijft een ruiter zich online via Mijn KNHS in voor een wedstrijd, waarmee zijn gegevens automatisch bekend worden bij de wedstrijdorganisatie.

Toen raakte ik dus helemaal in de war. :o Is alleen digitaal inschrijven nu voldoende of moet je ook nog zo'n inschrijfformulier naar de vereniging sturen?

Dan heb ik nog een vraag. Via Wedstrijd-overzicht zie je heel mooi waarvoor je je hebt ingeschreven, welke datum, klasse en paard. Maar erachter staat Status. Bij Status staat ook het kopje "coupon ontvangen". Wat is die coupon dan?

Misschien dat jullie bokkers mij kunnen helpen. :o

Sim

Re: Hoe zit dat nou? Digitaal inschrijven of via inschrijfform.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:19

Vooralsnog kun je alleen met het inschrijfformulier dat je per mail versturen moet inschrijven. Digitaal inschrijven via de site www.startlijsten.nl (overigens heet dat nu www.wedstrijdplatform.nl) volstaat niet.

Wat ze bedoelen met digitaal inschrijven is dat je tzt (ergens dit jaar) moet gaan inschrijven via MijnKNHS op de site van de KNHS.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:20

Dus ik moet dat inschrijfformulier versturen?

Maar bij 1 wedstrijd in Lunteren staat er bij het vraagprogramma "Inschrijven via de knop digitaal inschrijven!!" Dan toch ook voor de zekerheid een inschrijformulier sturen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:23

Ik zou het wel doen voor de zekerheid. Niks vervelender als je denkt ingeschreven te staan maar dan later blijkt dat je niet op de startlijst staat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:24

Ik ben die vereniging een mailtje aan het sturen of het nodig is. In de lijst staan namelijk ook dat je het via digitaal inschrijven moet doen. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:27

Je kunt ook even bellen :)
Ik heb voor komende maand en die maand erop een inschrijformulier ingevuld en opgestuurt, heb van alle wedstrijden een bevestiging gehad dat het zo goed was :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:41

Ik heb ze allemaal voor de zekerheid toch maar het formulier verstuurd.

Bedankt voor jullie hulp! Ik vind het nog wat wennen en de site van de KNHS vind ik ook niet altijd even duidelijk met zoeken. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:07

Jammer hè? Via startlijsten werkte gewoon altijd prima. Nu wil de KNHS het persé via hun eigen site (mag zelfs niet meer via startlijsten.nl) maar ze hebben het nog helemaal niet goed voor elkaar, waardoor het voor ons alleen maar lastiger wordt en de mensen van startlijsten, die jaren geleden met een supergoed idee kwamen, die hebben het nakijken. (dat hebben ze gewoon afgepikt, maar helaas hebben ze die macht)
:$ :$ :$

Voorlopig dus het gedownloade inschrijfformulier naar de vereniging sturen. (dat werkt nog best fijn) En straks moet dat dus via de KNHS-site. Als een vereniging erbij heeft staan "digitaal inschrijven" dan vinden zij dat via startlijsten waarschijnlijk ook prettiger werken en zou ik het ook via startlijsten doen.

Veel succes en plezier!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:48

De vereniging hoeft nu volgens mij nog niks te doen met die inschrijfformulieren. Dus zolang ze je combinatienummer hebben en in welke klasse je wilt starten, moet het goed komen. (zo doen ze dat iig op een vereniging hier in de buurt, daar kun je je ook per sms inschrijven).

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:50

Ik kan niet eens inloggen op mijnknhs :(

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:42

Ik kan wel inloggen maar er staan verder geen gegevens of een menu waar ik sportstand kan aantikken,heb net al een mailtje gestuurd naar servicedesk,en gisteren naar ledenadministratie die zeiden dat ik wel geactiveerd sta met het juiste paard en dergelijke,dussss.....??