wedstrijd uitleg, opbouwen en punten halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaylangel

wedstrijd uitleg, opbouwen en punten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:01

hallo lezers,

wie van jullie kan mij uitleggen hoe het precies zit met de wedstrijden en punten ervan?
Hoe kun je dit opbouwen tot in de Z dressuur? en waar moet je beginnen om steeds hoger op te beginnen?
begint dit niet met de F proeven? of kun je je ook gewoon inschrijven op B dressuur?
Ik neem aan dat je aan een bepaald niveau moet voldoen word je toegelaten!
Wie kan mij hier meer over vertellen, ik heb namelijk totaal geen wedstrijd ervaring en kennis!

inge_romeo

Re: wedstrijd uitleg, opbouwen en punten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:04

je start gewoon in de B en als je dan 10 (?) winstpunten hebt mag je door naar de L1.. En dat gaat zo door..
dus 180 punten of meer is 1 winstpunt.
195 punten of meer is 2 winstpunten
210 of meer is 3 winstpunten.

kaylangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:14

ok bedankt! dat klopt inderdaad.. maar wat zijn die F1 F2 enz. proeven dan? die je vaak op de manege doet?
Doe je die alleen maar voor je ruiterpaspoortof?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:35

dat zijn de fnrs proeven voor als je geen eigen paard hebt.

kaylangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:51

oooooow nu snap ik t:P hahaha maar kun je daar ook een kant mee op dan? richting hoger niveau?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:23

als je bij de f8 bent kan je geloof ik met een manegepony (als het van de manege mag) inschrijven voor een knhs wedstrijd

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:31

Veel weet ik niet van de F proeven maar ik weet dat F8 ongeveer B is en F12 ongeveer gelijk staat aan het L1. Dan kun je via een manegestartkaart KNHS wedstrijden gaan rijden. Let wel op! Hierbij moet je wel bij een FNRS aangesloten manege rijden. :)

Of er een limiet is hoever je mag komen met de manegestartkaart weet ik niet.

Je kunt als je een eigen paard, verzorgpaard etc. hebt waarmee je mag starten ook een startpas bij de KNHS aanvragen (je moet wel lid zijn van een vereniging dan). Dan begin je gewoon in de B dressuur, moet je 10 winstpunten halen en dan mag je doorstromen naar het L1 en ga zo maar door.

Kijk anders eens op de boktwiki http://www.bokt.nl/wiki/Startpas , daar staat namelijk helemaal beschreven hoe het allemaal in z'n werk gaat. Ook kun je op de website van de KNHS kijken http://www.knhs.nl . Daar staan waarschijnlijk (bijna) alle vragen op je antwoorden en anders kun je eventueel hier nog bij de zoekfunctie kijken of de KNHS een mail sturen. :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:52

-wie van jullie kan mij uitleggen hoe het precies zit met de wedstrijden en punten ervan?
B-l1-l2-m1-m2-z1-z2-zzlicht
B t/m M2 heb je bij 180 t/m 194 1 winspunt 195 t/m 209 2 winstpunten
Bij 10 winstpunten mag je naar volgende klasse (je doorloopt alles met minimaal 10winstpunten) bij 30 winstpunten moet je naar de volgende klasse.
Z en hoger is dit anders.
-Hoe kun je dit opbouwen tot in de Z dressuur? en waar moet je beginnen om steeds hoger op te beginnen?
Gewoon rijden ;) met vallen en opstaan. Niet opgeven tegen je verlies kunnen en stug volhouden :). Wekelijks/om de week priveles en een pony/paard dat klikt. Je begint met een paard dat scheef is en op de voorhand loopt en eindigd met eem paard dat draagd (op achterhand loopt) voor omhoog komt, recht is ontspannen is voldoende impuls tact en regelmaat heeft. Dit alles komt voort uit training.
-begint dit niet met de F proeven? of kun je je ook gewoon inschrijven op B dressuur?
Je begint bij b hier begint iedereen en hoef je verder niks voor te doen als startkaart betalen ;)
-Ik neem aan dat je aan een bepaald niveau moet voldoen word je toegelaten!
Nee dus ;)