Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Weet je ook meteen of je kan starten of niet.

Maar volgens mij is zowel TS als xNadia nog jong. Vandaar ook mijn idee om eerst maar eens onderling te starten. Een startkaart (en alles er omheen) is duur zat
Scum schreef:Wat heeft HC starten in de B dan voor zin? In de B kun je geen verliespunten rijden. En al je HC start moet je evengoed een startkaart hebben. Dus dan kun je net zo goed officieel starten.
@Julia; daar zal een jury zeker op letten. En je krijgt zeker een hoger punt als je dat netjes voor mekaar hebt. Als je paard helemaal niet nageeflijk loopt kun je beter nog even wachten met starten. ALs hij af en toe omhoog komt dan zou je best al kunnen starten.
.
. colette_007 schreef:In de b moet een paard smakelijk in de aanleuning zijn. Dit moet met het hoofd naar benedem iets voor of achter de loodlijn is geen probleem, als hij maar niet achter of op de teugel loopt. Voor de rest moet hij ontspannen zijn in de rug (van daaruit zal hij ook beter in de aanleuning worden).
Als je paard hoofd keer omhoog doet en hersteld geen probleem zal niet afgestraft worden, wel als dit om de 10 passen gebeurd of als de oefening eronder lijdt.
Mbt hc starten: hiervoor heb je startpas nodig, dus je kan net zo goed officieel starten. Zeker in de b je kan geen verliespunten rijden (als je over wil stappen naar hogere klasse is dit een goede uitvinding vooe de b vind ik het beetje onzin).
Hc tellen je punten niet mee officieel en kom je ook niet in aanmerking voor evt prijzen.
Je kunt dus gewoon officieel starten als je laatste word met hc staat dat ook gewoon op uitslag lijsten hoor.
.colette_007 schreef:Op de hand bedoel ik mee hangerig laag/sterknhoe je het wil noemen.
Achter de loodlijn doen ze niet moeilijk over (aldus wtik leer in jurycursus)

colette_007 schreef:Op de hand bedoel ik mee hangerig laag/sterknhoe je het wil noemen.
Achter de loodlijn doen ze niet moeilijk over (aldus wtik leer in jurycursus)