Omroepen dressuurwedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesfriend

Omroepen dressuurwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:51

Word de proef tijdens de wedstrijd voorgelezen of moet je alles uit je hoofd weten?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:53

Beiden mag.

Je zorgt dat je hem zelf uit je hoofd kent, of je zorgt dat je zelf een voorlezer geregeld hebt,
die je je proef voor leest.

(als je erges onderlinge wedstrijd op manege rijdt, wordt er vaak ook wel gezorgd voor een voorlezer,
gewoon navragen aan de instructie in dat geval hoe het op die manege gaat.)

(Op heel hoog niveau mag er niet meer voorgelezen worden, vanaf het ZZlicht moet je 1 proef uit je hoofd
en mag er 1 voorgelezen, daarna verwachten ze dat je niet alleen hebt leren rijden, maar ook proefjes uit
je hoofd kan leren.)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 26-02-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:53

de proef mag tot het z2 worden voor gelezen en van af het ZZ-L moet je er 1 uit je hoofd doen en vanaf lichte tour moet volgensmij alles uit je hoofd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:55

nicky_rilana schreef:
de proef mag tot het z2 worden voor gelezen en van af het ZZ-L moet je er 1 uit je hoofd doen en vanaf lichte tour moet volgensmij alles uit je hoofd

ZZl mag er 1 voorgelezen, de ander moet uit je hoofd. klopt
(gok het alleen dat TS, daar voorlopig nog niet is, gezien haar vraag)

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:55

Hoe leren jullie die hele proef uit je hoofd?!?! :?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Omroepen dressuurwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:57

oefenen, ze zijn meestal wel logies, en symmetrisch

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:59

Hoelang heb je daar voor nodig?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:59

Inprenten als je de proef maar vaak genoeg doet dan blijft ie vanzelf hangen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:59

Ik ben er heel slecht in, maar ahum, aangezien ik toch geen ZZl rijdt, laat ik ze gewoon voorlezen.
Zolang je proef goed gaat weet je vaak nog wel waar je bent, maar als er iets fout gaat is het lastiger.
Omdat je dan uit je ritme raakt.
1 proef kan ik wel onthouden, met 2 haal ik ze nog wel eens deels door elkaar.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:03

Horsesfriend schreef:
Hoelang heb je daar voor nodig?

als ik hem 2x rij ken ik hem nogeveer wel, maar kan ik hem niet zo voorlezen uit mijn hoofd maar als ik dan iets heb gereden weet ik wel wat er na komt.
ik rij hem liever wel uit mijn hoofd, en een voorlezer, zo blijf ik zelf meer rijden in de proef en kan ik makkelijker voor berijden, en als de voorlezer verkeerd leest weet ik toch waar ik naar toe moet

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:09

Ik heb maar twee keer gestart, maar ik rij de proeven uit mijn hoofd. Niet omdat het moet, want voorlezers zijn er, maar omdat het dan beter gaat. Ik merkte dat als mijn instructeur het proef voorleest in de training, het minder goed ging dan als ik alleen zat te trainen. Ik kan mij gewoon volledig op het paard concentreren als ik niet hoef op te letten wat gezegd wordt. Ik merk ook dat als het stil is in de bak, dan let hij beter op mij.

Ik vind het dus zonde van mijn punten om een voorlezer te hebben! Verder is het goed voor mijn zenuewen, ik weet preceis wat gat gebeuren waar ik ooik ben in het proef, en dan wordt ik niet nerveus. De proven zijn erg logisch in elkaar gezet, ze zijn makkelijker te onthouden dan je denkt! Probeer het maar!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:22

Ik rijd ze ook uit mn hoofd ivm concentratie, maar misschien is het de 1e keer toch wel fijn om iemand voor te laten lezen omdat je dan vast zenuwachtig bent.

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:27

Ik heb nog nooit een proef uit mijn hoofd gereden.. Ik ken ze meestal wel redelijk, maar vind het altijd wel fijn als er nog word voorgelezen.
Maar in de lageren klassen mag je gewoon een voorlezer hebben.