Hoe ging jullie eerste (officiële) wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemkl

Hoe ging jullie eerste (officiële) wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 08:22

Hey allemaal,
ik ga binnenkort mijn eerste wedstrijd rijden.
En ik was benieuwd naar ervaringen van anderen...
Dus ik vroeg me af hoe jullie eerste wedstrijd ging, ging het bijv. heel goed of liep je paard alleen maar te steigeren.
Het hoeft geen lang verslag te zijn maar gewoon even wat er bijzonder was aan jullie eerste wedstrijd.
Ben benieuwd! :D

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:13

Mijn aller eerste officiële wedstrijd is in middels bijna 15 jaar geleden. Dat was echt waanzinnig! Ik had toen een springwedstrijd op een volbloed dat ik maar 3 maanden gereden had. Hij was een tijger op trainingen, maar toen we binnen kwam in de manege bleef hij stok-stok-stok-stijf staan. Ik kreeg hem geen cm naar voeren naar achter. Ik zat met hem te praten, rustig aaien hopend dat hij zouden ontspannen. Naar 90 seconde ging de bel en we waren uit gesloten. En TOEN, wener de bel ging, ging hij zo hard vandoor dat ik bijna eraf viel!! :P

Ik zat natuurlijk op een paard die tot zes maanden darvoor alleen in races gelopen had, hij stond dus letterlijk op de startsignaal te wachten!! In het rennen in zweden zijn er twee signalen, de eerste is voor klaar te zijn, de tweede is om te echt gaan. Tot de tweede bel gaat mag je, je niet bewegen, dacht hij. Heel braaf en goed afgerichte paard dus. :+

Oh wat hebben wij gelachen, zeg!! Daarna lang geoefend op verschillende oefenwedstrijden en hij werd uiteindelijk een best goede springpaard. Maar ik moest altijd even een belletje imiteren voordat hij ging starten....

Mijn eerste officiële wedstrijd in Nederland, na dat ik 8 jaar lang niet gereden had, was mijn aller aller eerste dressuurwedstrijd. Dat was maar 6 weken gelden, ging heel goed! Ik reed even de verkeerde weg, stom, maar paarde-lief ging zelfs beter dan op training. We hebben 2 winstpunten gehaald! *\o/*

Daihyo

Re: Hoe ging jullie eerste (officiële) wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:15

Mijn 1e officiële wedstrijd heb ik 2 jaar geleden gehad. Het ging bovenverwachting goed.
Behalve een poging tot uit de baan springen bij A in galop :))
Wat fouten vanwege de spanning, maar ook hele goede stukken.
2x winst :D

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:19

mijn eerste wedstrijd was met mijn 4 jarige (toen) ik was gespannen, mijn paard was gespannen, we hadden lang geen winstpunt, maar wel uiteindelijk, toen we wat konden ontspannen veel lol gehad... daarna zijn de eerste wedstrijden ook nog niet goed gegaan, maar heb ik wel leren genieten en ontspannen... nu zijn we M2, komt heus wel goed :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:20

Ik was 12 jaar toen. En ik had eigenlijk geen flauw benul hoe een goede dressuurproef eruit moest zien. Ik heb mijn proef gereden, en volgens mij had ik de snelste tijd. 107 punten (120 was toen een winstpunt).
Maar wel een gezellige dag gehad. Dat was nog in de tijd dat mensen niet met een trailer gingen, maar gewoon gezellig de hele club te pony naar het terrein.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:26

Mijn eerste springwedstrijd met mn pony wasdrama, veel langslopers en lag er ook nog bijna af haha :')
Mn eerste dressuurwedstrijd met mn toenmalige paard ging super 2x winst en 1ste.
Met mn vorige paard weet ik eigs niet eens meer hoe het ging precies maar niets bijzonders wel 2 winst dacht ik :D
Mn eerste springwedstrijd met hem was super, 2x foutloos en 6e.

Mn eerste wedstrijd in het mennen met mn tweespan ging super, had 1 balletje in 1ste parcour en 3e, en 2e parcours op snelheid 2 balletjes maar alsnog met straftijd 2e, en 3esnelste van de hele dag.
Dus dat was erg leuke starter. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:29

Dramatisch :') Ik heb hem met heel veel moeite op de X gekregen, ik heb gegroet en toen bleek dat het moeilijke gedeelte nog moest komen. Nl hem weer van die X af krijgen. _O- Toen ik dat klaar kreeg heb ik mijn gehele proef in een soort mini-ovaal gereden want die kwam niet dichter dan 5m bij de hekjes en dan vroeg ik het heel heel heel lief! _O-
1e wedstrijden met mijn merrie waren zo mogelijk een nog grotere ramp. Het heeft me 4 wedstrijden gekost om haar duidelijk te maken dat we proeven niet op de achterbenen lopen... _O- Die was meer van de grond dan dat ze liep. :') En die had ook al een ernstige voorkeur voor de X, de enige manier dat ik die in haar vooruit kreeg was door haar het idee te geven dat we naar de uitgang gingen en dan kon ze er ineens vaart in zetten. _O-
Maar hoe slecht en dramatisch het ook gaat, echt waar, ooit kan je er om lachen. :j _O-

Met het paard dat ik nu mee neem was het overigens een stuk makkelijker. Die won zijn eerste wedstrijd. :D

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:58

Goed! Zelf was ik vreselijk zenuwachtig en angstig, maar pony was wel wat gewend en deed er niet moeilijk over. En ik geloof dat een jury ons toen wel erg leuk vond, ene proef 1e met 218 punten (jaa die blijven we onthouden) en de andere geloof ik 4e prijs.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:04

mijn eerste wedstrijd met kiero ging echt super!
had meteen 2 puntjes, was heel trots op hem want ik heb hem pas sinds september <3

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:10

Mijn eerste officiele wedstrijd was 1,5 jaar geleden en wat was ik zenuwachtig en wat waren we er nog helemaal niet klaar voor :')
Die voor pret was al super leuk, vriendinnen die kwamen helpen met vlechten en tutten.
Paard wat de trailer niet in wil, spullen vergeten, los rijden heerlijk!
We hadden gelijk een puntje en ik was mega trots!
Nu inmiddels al 6 maanden niet gestart en ga 10 maart weer en voelt toch weer een beetje als de eerste keer haha

texter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:11

M'n 1e wedstrijd was op een bloedhete dag. Ik had jarenlang geen wedstrijden gereden en ging voor het eerst de ring in met m'n nieuwe paard. Ik had gelijk 4 winstpunten....hoppa!! We kregen ook heel leuk commentaar.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:02

Mijn 1e wedstrijd was een drama, was zo ontzettend zenuwachtig dat ik 3x verkeerd was gereden dus gediskwalificeerd :+. achteraf wel erg grappig.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 16:22

Haha wat een verschillende verhalen! Ben echt heel benieuwd hoe het bij ons zal gaan... maarjah ik verwacht er niet al te veel van. Gewoon plezier hebben! ^_^

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:21

Mijn eerste officiële wedstrijd met Bariton was in september spannend natuurlijk! Ik was erg veeleisend dus vond al snel dat ik het niet goed gedaan had. Maar we hadden 3 winstpunten en 2x een 2e prijs.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:56

Het ging qua rijden echt heel slecht haha , maar we hadden toch
een winstpuntje gekregen. Die jury heeft mij echt mijn hele B/L1&L2 carriere
leuk gevonden denk ik. We hebben 6x bij haar gereden en elke x prijs en
winst bij haar. Toevallig heeft ze elke keer ons 1e en laatste winstpunt
in elke klasse gegeven , ik hou van dat mens :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:38

Ging wel goed, had 2x winst en nog prijs.. Maar mijn paard vond sommige dingen wel eng, dus wat hoekjes afgesneden :o

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:12

Ging wel goed, 2x winst, alleen middenstap mocht meer en dat is nu nogsteeds zo dus dat wordt nog oefenen, en op de volte sprong hij te vroeg aan maarja zo zitten er in iedere proef wel foutjes.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:06

Haha ik moet nog weer lachen als ik aan mijn 1e wedstrijd denk. Het voor zowel het paard als mij de allereerste keer op wedstrijd en het was één en al spanning.. Ik heb mijn 1e B dressuurproef (ongewild) in recordtempo gereden. Paardlief vond de wapperende vlaggen van het naastgelegen springterrein erg eng en ik had totaal geen controle meer. We gingen echt knetter hard! Ondertussen hebben we ook nog een stuk of 3 bordjes langs de ring omver gelopen. Kortom: het ging niet zo goed haha. Punten waren tussen 150 en 160 geloof ik. De wedstrijden daarna werd de spanning steeds minder en ging het ook steeds beter.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:46

mijn eerste proef met mijn B-pony, 13 jaar geleden, ging dramatisch. Ik kwam niet met mijn benen onder het zadel uit, dus ik kwam de ring binnen en de pony stapte de ring weer uit. Hij was met geen mogelijkheid de ring in te krijgen haha. Toen mijn benen onder het zadel uitkwamen ging het super, was alleen een groeispurt voor nodig dus haha. Met mijn 2e pony heb ik 5 jaar geleden mijn eerste wedstrijd gereden, toen werd ik meteen 1e met 2 winst geloof ik. Dat was dus een betere start

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:35

Mijn eerste officiële wedstrijd was vorige maand. Ik was super zenuwachtig maar mijn paard had er geen last van gelukkig. Ik heb heel voorzichtig gereden maar toch 190 punten. Ik wil je vooral het advies geven om gewoon lekker te blijven rijden. Houd je paard aan het werk. Daar haal je over het algemeen meer punten mee dan met stille benen ed.
Succes!

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:17

Mijn eerste wedstrijd is jaren geleden, ik was toen 7, net gestart met paardrijden op de manege en werd gelijk in een wedstrijd gedropt. Ik had geen flauw idee wat ik aan het doen was, en heb zomaar een beetje rond gereden en gehoopt dat ik alle opdrachten goed deed, haha. Was 7e van de 12. En daar gaf ik helemaal niks om, want ik kreeg een lintje, ghehe. (Hangt nog steeds aan de muur na 9 jaar haha!)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:19

Pony was super braaf, ik vond t ook heel erg leuk!
Het was een beetje regen achtig, dus veel paraplu`s enzo maar ze keek nergens naar.
We hadden 170 & 173 punten.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:22

phoe, dat is voor mij al bijna 10 jaar geleden ( nu voel ik me oud)
dit was toevallig een selctie wedstrijd, dat kam omdat mijn ander wedstrijden waren afgelst ivm vogel pest of zo die er was.
ik was toen 10e van de 25, ik was super blij, want ik had evenveel punten als een vriending van mij maar zij reed al lager op die pony. mijn 2e wedstrijd was ik 4e. de rest heb ik niet meer bij gehouden, alleen van mijn paard daar was ik 3e maar daar heb ik ook pas 1 wedstrijd mee gereden

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:46

mijn eerste wedstrijd ging heel goed! Mn pony was heel braaf, ik dacht dat ik heel erg zenuwachtig zou zijn maar dat viel uiteindelijk allemaal heel erg mee. Ik was 4e en had 181 + 187. Dus direct 2 winstpunten.
Mijn TIP: Bereid je goed voor, zorg dat je alles de avond van tevoren klaar legt. Dan word je ook minder zenuwachtig!

Succes!!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:12

De mijne ging erg goed, had er voor een eerste echte wedstrijd niks van verwacht. de punten weet ik niet meer uit mijn hoofd had iig 2x winst met een 3e prijs. wat was ik trots :D