Wanneer opgeven voor de volgende klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Wanneer opgeven voor de volgende klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 18:12

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb sinds een half jaar mijn eigen paard. Zij was met de vorige ruiter Z1 met winstpunten. Ik ben met haar in de B begonnen. In 10 wedstrijden waren we door de B heen. Nu ga ik L1 starten. Het valt me op dat de wedstrijden snel vol zitten en je dus bijtijds moet aanmelden. Wat doen jullie? Geven jullie je voor de L1 op als je denkt dat je dan al L2 startgerechtigd bent of geef je je voor de L2 op?

antje_vip

Re: Wanneer opgeven voor de volgende klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:41

Als paard en ik er klaar voor zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:45

Hoe erg is het om nog een of twee keer een wedstrijd in je huidige klasse te rijden als je al hoger mag? Niet toch? Ik geef pas in een hogere klasse op als ik zeker weet dat ik in die klasse mag starten...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:53

kleinvosje schreef:
Hoe erg is het om nog een of twee keer een wedstrijd in je huidige klasse te rijden als je al hoger mag? Niet toch? Ik geef pas in een hogere klasse op als ik zeker weet dat ik in die klasse mag starten...

Ik ook. Daarnaast zijn er veel verenigingen die je best een klasse hoger willen zetten als je dat netjes vraagt. Dan begin ik zeg maar met de wedstrijd die nog het verste weg is, en zo terugwerken. Maar in de zomer hoef je gelukkig niet zo belachelijk lang van te voren op te geven dus dan is het sowieso wel te doen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:15

Ik verkoop de huid niet voor de beer geschoten is en geef me niet op voor een hogere klasse als ik de punten nog niet binnen heb. ;)
Ik doe hetzelfde als Esther, zodra de punten binnen zijn begin in met de laatste wedstrijd om te vragen of ik een klasse omhoog mag. Meestal kan dat wel, omdat er in de hogere klasses vaak minder deelnemers zijn vinden organisaties het zelf ook fijn om daar eentje bij te zetten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:17

Ik plan meestal 2/3 maanden vooruit ook voor volgende klasse wanneer ik denk punten te hbeben. Als het tegenvalt mbt niet genoeg wp merk je dat tijdig en kan ik 3w ervoor al afmelden/klasse om zetten nooit problemen gehad :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 01:07

Wat fijn al die reacties. Bedankt

@ colette: geef je dan van tevoren aan dat je nog niet startgerechtigd bent voor die klasse?

@ motje: zat te twijfelen voor jouw methode of die van colette.

@ esther: moet me inderdaad belachelijk vroeg opgeven. :S

@ antje: mijn paard kent de trucjes wel, nu ik nog. Wijken kunnen we iig al tien meter.

@ klein vosje: dat is niet erg maar wil graag door.

hoe vroeg geven jullie je nu op voor wedstrijden?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:40

zolang ik de punten niet binnen heb en ik een paar maanden vooruit moet plannen geef ik gewoon de klasse op waarin ik dat moment start. Lijkt me wel het handigst. straks kom je niet aan je punten door een voorval oid. zolang ik er niet klaar voor ben en niet de punten rijd niet opgeven voor een hogere klasse. rijd je nou steeds in de 200 punten kan ik me er wat bij voorstellen maar gaat het niet zo dan niet.

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:25

Je kunt best een klasse hoger opgeven, als je denkt dat je tegen die tijd de punten hebt.
Heb ik toen ook gedaan. Anders moet je vaak nog zes weken wachten voor je een klasse hoger mag starten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:35

Voor de meeste verenigingen is het toch wel haalbaar om je een klasse hoger te zetten als je dat wilt?
Heb zelfs wel eens gehad dat ik op zaterdag mijn punten reed in de L2 en dat ik op de gok heb gebeld naar de vereniging waar ik de dag erna zou starten. Ik kon gewoon naar de M1 geschoven worden :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:12

Ik heb er ook nooit problemen mee gehad, om m'n inschrijving om te zetten naar een klasse hoger.

Ik geloof dat ik een beetje bijgelovig ben... :D Ik ben bang dat als je er vanuit gaat dat het wel lukt en je bij voorbaat opgeeft voor een hogere klasse, dat het dan juist mis gaat. :=

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:42

Ik geef me altijd op voor het niveau waar ik op dat moment in rijd. Als ik over mag dan vraag ik of ze me over kunnen zetten.. daar doen ze niet zo moeilijk over hoor. En zo wel, dan zeg je gewoon dat je al aan de 30 winst zit & dus wel over moet ;) O:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:57

Ik probeer wel te gokken hoor, ik reken op zo'n 50% winst rijden en meestal valt het dan niet tegen. Helaas moet ik nu even gaan bellen omdat ik al vanaf november niet gestart ben, toen op 9 wp stond en erop had gerekend om tegen nu toch echt wel goed in de punten te zitten maar helaas wegens blessureleed en de recente weersomstandigheden kan het zijn dat ik dat ene puntje wat nog nodig is niet haal.
Dat heeft er ook mee te maken dat je lang op voorhand moet inschrijven en de rubrieken toch wel erg snel vol zitten, onverwacht promoveren betekent vaak ergens onderaan de reservelijst en maar afwachten.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:09

Ik heb denk ik ruim genoeg wedstrijden gepland om door te gaan naar de klasse L@. De B heeft wat langer geduurd, maar dat kwam omdat ik nog niet alles op een rijtje had en de basis nog moest leren. Ook was ik toen nog zoekende naar instructie. Toen al wel begonnen en met 10 wp in tien wedstrijden. Voor mijn paard wordt het allemaal niet echt moeilijker. Die kan wijken als een trein. Ik zie het wel. Ik probeer het nu iig zo en zie het straks wel.

Sherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:53

Wanneer jij het gevoel hebt dat je een nette proef kunt rijden en je de punten hebt, zou ik gewoon inschrijven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:56

Ik wil minimaal een keer of twee 2 winst per proef gereden hebben :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:59

themuisje schreef:
Ik wil minimaal een keer of twee 2 winst per proef gereden hebben :j

Dat is persoonlijk ;) Ik heb die neiging niet en ga gewoon over als het kan en als ik er zin in heb.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:01

Ik zeg toch ook helemaal niet dat dat dé graadmeter is? :=
Iedereen mag zelf doen wat hij/zij fijn vindt. En dat mag gezegd worden hier toch? ;)

Sherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:04

Het is uiteraard voor iedereen persoonlijk..

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:33

Ik wil in elk geval een paar wedstrijden ruim in de 190 gereden hebben om over te gaan naar de volgende klasse. En met springen wil ik enkele keren netjes foutloos rondgekomen zijn.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:15

Zelf heb ik nog nooit hoger inschreven dan ik op dat moment reed. Heb wel een keer gevraagd aan het secretariaat bij een wedstrijd die ik al had inschreven, of ik een klasse hoger mocht omdat ik de punten inmiddels had en er klaar voor was en nog even de tijd had om de proeven te oefenen.

Met een eventueel volgend paard zou ik in de lagere klasses misschien eerder een klasse hoger opgeven dan in de hogere klasses.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:30

Ik geef me pas op voor een klasse hoger als ik de winstpunten heb. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:31

Als ruiter en paard er klaar voor zijn.
Niet overgaan omdat je de 10 winstpunten hebt, maar pas als jullie het echt kunnen :).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:45

Ik ga over als het 'niet goed ging' en ik toch dikke winst heb en in de prijzen zit :D
Dus eigenlijk als het me gaat vervelen

Geef me op voor de oude klasse en dan mail ik tzt dat ik dat wil wijzigen. Daar is de wijzigingsavond voor dus ja

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:26

Ik doe ook secretariaat. Maar het makkelijkste is dat je gewoon je klasse opgeef waar je op dat moment in rijd. Wanneer jij voldoende punten heb geef het dan door! Dit kan zeker de maandag voor de wedstrijd aangezien je in het weekend vaak je wedstrijd rijd. Het gebeurd ook vaak zat dat mensen zich opgeven, en dan vergeten zijn door te geven dat ze nog niet in die klassen mogen starten... Dit is voor een secretariaat erg vervelend! En vooral nu omdat het programma gewijzigd is, gaat het niet zo makkelijk meer.