Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avensis schreef:Oeps, Ben gister fanatiek aan't toiletteren geweest! Volgende week heb ik de regiokampioenschappen, als dat maar goed gaat!
Rider01 schreef:hier liep in 2011 ook een topic over, misschien heb je daar wat aan.
[WD-V] mogen oren nog geschoren op wedstrijd
suvan schreef:Neskolay schreef:boetes mogen alleen gegeven worden door mensen die daar bevoegd voor zijn en voor zover ik weet loopt er bij de knhs niemand rond.
Boetes kunnen zeker wel door de KNHS opgelegd worden. Kijk maar eens in paard&sport: daar staan iedere maand de boetes in.
Citaat:□ Het is verboden om tastharen volledig te verwijderen.
□ Het is niet toegestaan om de haren aan de binnenzijde van de oorschelp af te scheren, omdat deze de uitwendige gehoorgang beschermen. Het is echter geen probleem als overmatig uitstekende haren worden afgeknipt.
PriscaZ schreef:Het is wel vastgelegd in een voorlopig besluit. http://www.sectorraadpaarden.nl/uploads ... 11-def.pdfCitaat:□ Het is verboden om tastharen volledig te verwijderen.
□ Het is niet toegestaan om de haren aan de binnenzijde van de oorschelp af te scheren, omdat deze de uitwendige gehoorgang beschermen. Het is echter geen probleem als overmatig uitstekende haren worden afgeknipt.
Kan op google alleen zo niet vinden of ze inmiddels ook echt vastgesteld zijn of dat dit al geldig is. Wel dat het op 30 augustus naar de staatssecretaris is gegaan.
S_en_Z schreef:Ik werd al voor gek verklaard toen ik dat aangaf op stal aan een paar meiden die fanatiek wedstrijden rijden "maar dat haar in die oren ziet er toch niet uit?"