oefendressuurwedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maybe2

oefendressuurwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:50

Ik ga een oefendressuurwedstrijd houden,gewoon bij ons op stal,in het land ,tussen bordtjes.
ik vraag 5 euro inschrijfgeld. omdat ik een officiele jury gevraagt heb,en die wel betaald moet worden.
iedereen krijgt een formulier mee naar huis met daarop het proefje en de beoordelingen,ook krijgt elke deelnemer een herrinering mee naar huis in de vorm van een rozet,met mijn naam erop.
ik zit op het moment al op 13 combinaties,zowiezo mensen van stal maar ook vrienden en kennissen.dus het gaat lekker.

mijn vraag is het volgende:zijn er meer mensen die al een keer zoiets hebben georganiseerd en zoja waar moet je aan denken en niet vergeten,want ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie,en dus de dag zelf dan voor een verrassing sta.

hoop op veel positieve reacties.

Dame23

Re: oefendressuurwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:46

-Parkeer ruimte, dat er makkelijk gedraaid kan worden met de trailer...
-Toilet
-kantine? of iets waar je wat te drinken en een versnapering kan halen...
-Genoeg protocollen en pennen?
-EHBO?

Uhmz als me nog iets te binnen schiet dan zeg ik het wel :D

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:04

een prijs?? (;

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:54

@davina,toilet is aanwezig,er is geen kantine maar ik zat er al wel aan te denken om iets van drinken te verkopen.EHBO is ook aanwezig,in de vorm van een goede bekende.bij ons achter de boerderij is parkeer gelegenheid genoeg,dus ook om te draaien.ben al bij de action geweest voor pennen,dus dat is ook klaar en kopieer papier is er ook genoeg.
als je nog iets weet,,,graag,thanks alvast.
@lara331, er wordt geen prijs uitgereikt,iedereen die meedoet krijgt een leuk iets mee naar huis,in de vorm van een rozet met de naam van mijn stal erop.dus iedereen krijgt een prijsje haha.

Sherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:58

Hoe groot wil je het organiseren?

Niet vergeten; genoeg mensen om te helpen, een ringmeester, poepschepper, jury, schrijver, mensen die evt kunnen helpen op het perkeerterrein oid.. anders sta je er straks alleen voor..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:26

misschien moet je even bij uden informeren waar hun altijd aan denken, want die houden iederemaand een oefenwedstrijd

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:37

Misschien een tent om drinken in te verkopen?
En drinkbakken (bijv. emmers met water) voor de pony's is ook altijd handig.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:40

Een goede verzekering.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:44

protocollen, en zoals hierboven vermeld een verzekering. Of heb je iedereen een formulier laten ondertekenen dat ze mee doen op eigen verantwoording?

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:17

over die verzekering:ik heb bij de opgave formulier erbij gezet dat iedereen op eigen risico meedoet,en dat wij niet verantwoordelijk zijn voor ongevallen op en rondom het terrein.is dat genoeg?

die drinkbakken is ook nog niet zo gek.
maar als ik drinken ga verkopen,moet ik er een melding van gaan maken bij de gemeente dus dat doe ik maar niet,want dan krijg je te maken met een evenement en dat is het niet echt.

verder sta ik er gelukkig niet alleen voor,ik moet alleen nog even iemand hebben die ehbo heeft,dan ben ik er wel wat betreft mannetjes overal voor.

dank jullie wel voor het meedenken alvast.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:18

Nee, dat is zeker niet genoeg. Jij organiseert een evenement, stel er valt een hindernis op iemand, er springt een paard tegen een toeschouwer aan, er valt iemand flauw of erger...Dat is echt niet op eigen risico te verhalen.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:27

nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
je moet het zo bekijken het zijn allemaal bekenden die meedoen,en die doen bij mij op het gras tussen de bordtje even een proefje oefenen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:29

maybe2 schreef:
nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
je moet het zo bekijken het zijn allemaal bekenden die meedoen,en die doen bij mij op het gras tussen de bordtje even een proefje oefenen.

Tja, dan moet je het zelf weten he...Ik zou het risico niet graag lopen. Zorg dan in ieder geval wel dat er niets is op jouw terrein waar paard of mens zich aan kunnen verwonden/blesseren...En hopen dat al die 25 ook echt niet achter je/jouw verzekering aan gaan als er onverhoopt toch iets mocht gebeuren.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:33

maybe2 schreef:

Uhm, je zegt zelf dat je er 5 euro voor vraagt en dat je erover zit te denken - bij gebrek aan kantine - om eten/drinken te verkopen...

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:35

DeniseES schreef:
maybe2 schreef:

Uhm, je zegt zelf dat je er 5 euro voor vraagt en dat je erover zit te denken - bij gebrek aan kantine - om eten/drinken te verkopen...

dat was inderdaad wel eerst de bedoeling,maar bij navraag bij de gemeente doe ik dat dus maar niet.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:37

_Esther_87_ schreef:
maybe2 schreef:

Tja, dan moet je het zelf weten he...Ik zou het risico niet graag lopen. Zorg dan in ieder geval wel dat er niets is op jouw terrein waar paard of mens zich aan kunnen verwonden/blesseren...En hopen dat al die 25 ook echt niet achter je/jouw verzekering aan gaan als er onverhoopt toch iets mocht gebeuren.

ik zie het zo,als je een keer bij iemand anders in de bak rijdt,en er gebeurt daar wat,wie staat er dan voor?diegene waar je bij in de bak rijdt,of jijzelf.of ben ik nu iets te nuchter.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:48

Als ik bij de plaatselijke manege ga rijden en ik krijg een ongeluk, zal dat wel degelijk geregistreerd moeten worden ja...Aansprakelijkheid is dan verder geen sprake van omdat ik geen les volg oid. Maar zowel de binnenbaan waar ik rijd als mijn rijvereniging is verzekerd...

Maar als ik daar ga rijden en hij gaat met zijn tractor de bak slepen met mij erin en ik krijg dan een ongeluk...Dan wordt het een ander verhaal. Niet dat dat zou gebeuren maar ik noem maar even een stom voorbeeld.

Als ik bij jou kom rijden en ik val gewoon van mijn paard, geen punt. Maar als ik bij jou kom rijden en ik val van mijn paard, mijn paard gaat rennen en verwond zich aan een uitstekende, onveilige constructie....Dan weet ik nog zo net niet of ik jou niet aansprakelijk zou proberen te stellen! Er is een reden waarom wedstrijdlocaties een veiligheidscertificaat moeten hebben.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:28

_Esther_87_ schreef:
Als ik bij de plaatselijke manege ga rijden en ik krijg een ongeluk, zal dat wel degelijk geregistreerd moeten worden ja...Aansprakelijkheid is dan verder geen sprake van omdat ik geen les volg oid. Maar zowel de binnenbaan waar ik rijd als mijn rijvereniging is verzekerd...

Maar als ik daar ga rijden en hij gaat met zijn tractor de bak slepen met mij erin en ik krijg dan een ongeluk...Dan wordt het een ander verhaal. Niet dat dat zou gebeuren maar ik noem maar even een stom voorbeeld.

Als ik bij jou kom rijden en ik val gewoon van mijn paard, geen punt. Maar als ik bij jou kom rijden en ik val van mijn paard, mijn paard gaat rennen en verwond zich aan een uitstekende, onveilige constructie....Dan weet ik nog zo net niet of ik jou niet aansprakelijk zou proberen te stellen! Er is een reden waarom wedstrijdlocaties een veiligheidscertificaat moeten hebben.

ten eerste ben ik geen manege,en ten tweede is het geen officiele wedstrijd,het wordt gewoon bij ons in het land gehouden.
dus als jij een keer bij iemand anders in de bak gaat rijden,ga je dan eerst kijken of alles goed in orde is?en dan bedoel ik uitstekende dingetjes?
ik denk dat als je bij menig manege of pensionstal gaat kijken dan vind je altijd wel wat.maar nogmaals ik ben geen manege.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:35

Zucht....Nou kan je wel moeilijk gaan doen tegen mij, maar mij maakt het echt niet uit wat jij ermee doet hoor! Ik geef alleen maar aan dat het niet zo simpel is als jij het stelt. Of je dat wilt geloven of niet en of je er iets mee wilt doen of niet is geheel en al jouw zaak.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:41

zucht... ik probeer alleen uit te leggen dat het allemaal niet zo groots is opgezet.het is in principe gewoon met een paar van mijn pensiongasten,en daar weer een paar vriendinnen van.de jury is gewoon een vriendin van mij,dus niks groots.
ik doe verder helemaal niet moeilijk.de mensen die meedoen weten dat ze op eigen risico mee doen en dat ze mij nergens aansprakelijk voor kunnen stellen.
jammer dat je alles een beetje omdraait.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:28

Ik ga met Ester mee. Al is het maar oefendressuur met bekenden. Als er iemand een ongeluk krijgt ben jij aansprakelijk. Je moet dus wel een evenementenverzekering afsluiten.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:35

nogmaals,,het is geen evenement,ik ga niet over het aantal deelnemers heen,als ik meer dan 20 deelnemers heb dan is het een evenement.
en iedereen die meedoet heeft gelezen dat het allemaal op eigen risico is,daarna pas aangemeld.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:27

Eigen risico geldt niet voor een verzekering. Net zo min als dat een manege zegt wij stellen ons nooit en te nimmer aansprakelijk.

Als er wat gebeurd met iemand anders dan jij en die verzekering gaat moeilijk doen zal deze ten alle tijden naar de verzekering gaan van de verantwoordelijke van de accomodatie of in dit geval wei waar de wedstrijd of dit nou officieel of onderling is gehouden wordt. Jij geeft namelijk toestemming om hier te mogen rijden