Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Esther_87_ schreef:Natuurlijk kan dat!
En geen enkel paard is met 4 jaar al opgeleid op hoger niveau hoor, alle paarden moeten het leren. Het is wel zo dat het voor een ruiter fijner is om eerst een meer ervaren paard te rijden omdat het heel lastig is om je paard oefeningen te leren die je zelf nog nooit gevoeld hebt. Maar met echt fijne instructie kan het evengoed hoor. Hard werken (vooral aan jezelf). En als je de kans krijgt om een keer op een ervaren paard te rijden van een kennis bijvoorbeeld, aannemen!
Voor je gemoedsrust: Ik heb nog nooit een ver opgeleid paard gereden en heb inmiddels met 4 ponys/paarden M1 of M2 gereden en met 2 andere paarden Z. Dus no worries!

Wat onmogelijk leek, is dus toch wel haalbaar, als je maar fanatiek genoeg bent en er veel voor over hebt
Op het moment moet ik nog 2 winstpunten en dan mag ik met mijn (soms onmogelijke) haf M1 starten!
Niobe schreef:Maak je geen zorgen, met jouw leeftijd kun je alles nog en ook nog met het paard dat je nu hebt. Zolang je zelf maar het doorzettingsvermogen hebt en de wil en het kunnen om de juiste begeleiding erbij te hebben.
PinkyPie schreef:Niobe schreef:Maak je geen zorgen, met jouw leeftijd kun je alles nog en ook nog met het paard dat je nu hebt. Zolang je zelf maar het doorzettingsvermogen hebt en de wil en het kunnen om de juiste begeleiding erbij te hebben.
Ook op latere leeftijd hoor![]()
![]()
Ik ben 35, heb fysiek behoorlijk wat ellende achter de rug en ben sinds 1,5 jaar de trotse bezitter van een 6-jarige KWPN merrie die zelf ook nog veel moet leren. We gaan niet snel, maar wel vooruit. En idd geduld, veel trainingsuren en jezelf niet teveel druk opleggen.
Succes !