Één keer in het jaar hebben wij een springwedstrijd, en deze is aanstaande zondag.
Meestal ben ik wel zenuwachtig voor wedstrijden, maar bij deze heb ik er een week van te voren al last van.
Heeft iemand tips tegen zenuwen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Scum schreef:Ik vind het nogal wat om iemand maar meteen naar een drogist te laten gaan om daar iets te halen tegen zenuwachtigheid. We zijn allemaal wel zenuwachtig als we moeten starten. Zelfs ruiters die al jaren rijden kunnen nog flink zenuwachtig zijn. Dat is ook iets wat erbij hoort, die spanning.
Zenuwachtig zijn hoort erbij. EN zoals Ryttare zegt; een beetje relativeren. Er kan niet zoveel mis gaan en het is helemaal niet erg als je geen topscore hebt op je eerste wedstrijd. Probeer ervan te genieten en heel veel succes alvast.
Kom je ook even verslag doen hier?
Illusion1990 schreef:Ik ga anders om met zenuwen. Zenuwen houden mij scherp. Ik denk goed na en ben dus allert. En minder kans op fouten. Als te relaxed bent, rijd je minder scherp en maak je sneller fouten.
Zenuwen kun je dus als goed zien.
Ik ben lekker laat met mijn reactie. Vandaag had je geloof ik springwedstrijd. Laat je ons nog weten hoe het gegaan is?