Heee, ik heb tot nu toe 7 jaar recreatie gereden en ben nu overgestapt naar dressuur. ik heb daarin nu 4 lessen gehad en ik heb 28 januari al mijn eerste wedstrijd. het is wel een laag niveau waarschijnlijk, maar toch een wedstrijd. daarom.. heeft iemand tips? en, kan iemand mij uitleggen hoe je knotjes makkelijk kan maken, of een site waarop je dat kan vinden? de wedstrijd is op manege van Erp in Oss
Maargoed, wij moeten het op school als volgt doen: - manen van ene handbreedte lang - goed uitkammen - eventueel natmaken - verdelen in plukjes (breedte van ongeveer 3/4 manenkammetje) - van ieder plukje een vlecht maken en vastmaken met elastiek - vlechtje dubbelvouwen en een ander elastiek er 1x omheen slaan - vlechtje nogmaals dubbelvouwen, waardoor het een knotje wordt, en dan het elastiek en omheen slaan, tot het stevig genoeg vast zit en het blijft zitten
Vraagt ook wel oefening hoor, om het netjes te krijgen
Daphnm
Geplaatst: 19-01-12 16:24
de proef goed uit je hoofd leren! scheelt zoo veel! niet al te zenuwachtig zijn succes!
Als je echt van die rozen wil hebben, moet je met naald en draad vlechten. Daarvoor kan je beter de manen niet zo kort hebben. Dus het liefst iets langer, als de handbreedte. Ik kon ook nooit zo goed vlechten. Ik ben toen op een gegeven moment met naald en draad aan de slag gegaan. In het begin niet het allermooist, maar nu zijn het al echt rozen. Het gaat bij mij veel sneller, omdat ik grotere maak. Dus vaak iets breder dan de manenkam (verschilt bij paard/pony). In wiki staat wel hoe dat precies moet. Als je vragen hebt, pb me dan maar . Heel veel succes!
Ik maak zelf altijd roosjes, dat moet met naald en draad. Ik kan dat niet helemaal uitleggen maar er zijn vast wel handige filmpjes over op Youtube.. oh en tis ook mooi als je het zadel en t hoofdstel een dag van tevoren ofzo int vet zet, glimt het mooi. Geldt ook voor chaps/laarzen