Verkeerde uitslag bij dressuur wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juffie25

Verkeerde uitslag bij dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:47

Ik heb gister avond een wedstrijd gereden. Na de proeven werden de protocollen op de tafel neergelegd en kon je ze pakken. Daarna kwam de prijsuitreiking. De prijsuitreiking was erg rommelig en ze vertelde niet wat de punten waren van de prijswinnaars. In de eerste proef was ik 4de en in de tweede proef ook.

Nou keek ik net op startlijsten.nl om te kijken of de uitslag er al op stond en die stond erop. Op de lijst stond dat ik eerste was in de tweede proef. Mijn punten klopte met wat er op internet stond en alle andere van de lijst hadden lagere punten dan ik. Moet ik de vereniging bellen of mailen? Wie heeft dit ook wel eens gehad?

kleinvosje

Re: Verkeerde uitslag bij dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:49

Ik zou er even een mailtje naartoe sturen, om ze erop te attenderen dat beiden niet overeenkomen. Die beker en rozet zou ik niet om gaan zeuren, tenzij er prijzengeld te winnen viel.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:52

Nou heb net een mailtje gestuurd dat het verkeerd is gegaan en dat ik het wel een beetje slordig vind! De uitslag van de tweede proef was ook heel anders dan ze hebben gezegd bij de prijsuitreiking. Het ging om prijzengeld voor een beker zou ik idd ook niet echt gaan zeuren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:53

Dan moet je inderdaad even aan de bel trekken! Waar was het?

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:54

In nijkerk

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:02

ik zou even bellen.
ik heb dit ook ooit mee gemaakt met de merrel cup ( dat is een wedstrijd 4-tal kür op muziek) we hadden toen best goed gereden en hadden 66,66% maar ze lazen dat wel 66,06% hadden. dus toen waren we 4e nou nog niet slecht maar wel jammer. mijn ook is redelijk slim en die dacht al dat dat niet klopte omdat ze dan de artestieke gedeelte en zo oplezen, en daar hadden wij een stuk meer als de rest.
nu nam ik toevallig de coupon mee en zag ik dus dat ze het % verkeerd hadden gelezen. dus ik ging die pn nog even na tellen hadden we gewoon 10 pn meer, mijn moeder nog een keer na tellen en ik ook nog een keer maar het klopte echt. dus wij hadden in plaats van 66,66% 76,66% en waren dik 1e. wij terug gereden en gezegt, ze zijden dat ze het zouden regelen. achteraf hebben we nog 60 euro prijzengeld gekregen. als wij dit niet hadden op gemerkt mochten we niet naar de nederlandse

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:37

Vreemd dat het mis is gegaan. De jury had de uitslagenlijst toch moeten ondertekenen? Dus die had ook al op kunnen merken dat jij eerste had moeten zijn.
In principe hoeven ze nu niks meer eraan te doen, omdat jij binnen een half uur na de uitslag protest moet aantekenen. Maar hopelijk zijn ze coulant en lossen ze het nog op.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:40

Oh dat is wel slordig zeg! Zeker als er prijzengeld te winnen was, zeker even een belletje doen! Succes, ben beniewd of je nog je prijzengeld krijgt.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:44

Ook vreemd dat ze niet de punten van de winnaars noemden, dat wordt toch altijd gedaan is mijn ervaring...
Dan kun je zelf ook niet op tijd merken dat er iets niet klopt. Ik vind het dan niet meer dan fair dat je (ook) het prijzengeld krijgt.

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:14

Slordig hoor.. Ik zou inderdaad even bellen, hopelijk letten ze in het vervolg beter op!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:25

Scum schreef:
Vreemd dat het mis is gegaan. De jury had de uitslagenlijst toch moeten ondertekenen? Dus die had ook al op kunnen merken dat jij eerste had moeten zijn.
In principe hoeven ze nu niks meer eraan te doen, omdat jij binnen een half uur na de uitslag protest moet aantekenen. Maar hopelijk zijn ze coulant en lossen ze het nog op.

Du punten waren toch gewoon goed? Dus lijst kon zonder problemen afgetekend worden dan. De plaatsing alleen niet.
Gok maar zo dat de juryleden niet met hun lijstje bij de prijsuitreiking staan om te checken of de plaatsing klopt.
Dat is de verantwoording van de vereniging die organiseert.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:06

Ik moest gisteren toch echt de uitslagenlijst ondertekenen.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:31

ik heb het ook wel eens gehad.. alleen ik had na mn proef gelijk commentaar van de jury gehad.. bij mn 1ste proef zeiden ze: "Wat moet ik zeggen? Dit was geweldig!". Dus ik dacht dat ik toen wel in de prijzen zat.
2de proef zeiden ze: "Zorg dat ze niet zo diep gaat, maar over het algemeen een nette proef." Daar was ik het ook mee eens, mn paardje was super moe, doordat het uitliep en toen zat ik dr een uur op.
Toen 2 uur later bij de prijsuitreiking, riepen ze eerst degenen naar voren die in de prijzen waren gevallen tijdens de 1ste proef. De 1ste had 196, de 2de had 189, de 3de had 185 en de 4de had 181. Toen was ik egt enorm in de war, zegt de jury dat je proef geweldig was, heb je nog niet eens een winstpunt!?!
Toen bij de de 2de proef, werd ik als eerste omgeroepen met 204 punten! Toen snapte ik er ook egt totaal niks meer van..
Gelijk naar de organisatie gegaan en toen bleek dus ook dat ik de 1ste proef had gewonnen ment 205 punten.. Hadden ze toch nog bijna ff 25 euro door mn neus geboord!

Ik zou dus ook maar ff bellen..

bethje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:51

De jury zit vaak nog een volgende rubriek te jureren en kan dan niet voor de prijsuitreiking de uitslagenlijst al aftekenen. En als hij vervolgens de juiste lijst, die ook op internet staat, heeft gezien kan hij ook niet meer aan de bel trekken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:54

Daar ben ik het niet helemaal mee eens bethje3. Ook als de jury een volgende rubriek zit te beoordelen, kan er afgetekend worden, het secretariaat kan rustig tussen de proeven door een een handtekening komen halen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:35

Candeletta schreef:
Hadden ze toch nog bijna ff 25 euro door mn neus geboord!

Nounounou, alsof die mensen je expres je prijs wilden onthouden zeg!

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:12

Het is allemaal netjes opgelost. Ik mag deze week mijn prijs ophalen!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:53

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Maar toen werden de punten opgeroepen bij het bekend maken van de prijsuitreiking. Dus toen kon ik na de bekendmaking gelijk terug om even te melden dat prijs had. Het meisje die mijn prijs had gekregen was helemaal blij dus daar voelde ik me dan wel weer vervelend onder.... maarja

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:24

Is er niet met het op internet zetten iets mis gegaan met het excel bestand, dus dat je punten en ruiters niet juist aan elkaar gekoppeld zijn?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:30

ik heb als jury nog nooit een uitslagenlijst hoeven te ondertekenen, en als je meerdere rubrieken moet jureren, dan ben je ook niet altijd bij de prijsuitreiking.
is dus echt de verandwordelijkheid van de vereniging

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:53

nuka schreef:
ik heb als jury nog nooit een uitslagenlijst hoeven te ondertekenen, en als je meerdere rubrieken moet jureren, dan ben je ook niet altijd bij de prijsuitreiking.

Maar heb je dan ook helemaal niets meegekregen van het nieuwe systeem, waarbij de coupons verdwenen zijn? Dan moet je dus WEL een uitslagenlijst ondertekenen. Dit is ingegaan per 01-01-12, en deze wedstrijd waar TS het over heeft is van daarna. En nee, de vereniging is daarbij niet (meer) de eindverantwoordelijke voor de uitslag.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:33

kleinvosje schreef:
nuka schreef:

Maar heb je dan ook helemaal niets meegekregen van het nieuwe systeem, waarbij de coupons verdwenen zijn? Dan moet je dus WEL een uitslagenlijst ondertekenen. Dit is ingegaan per 01-01-12, en deze wedstrijd waar TS het over heeft is van daarna. En nee, de vereniging is daarbij niet (meer) de eindverantwoordelijke voor de uitslag.

heb idd nog niet gejureerd in 2012, en ja ik heb wel wat meegekregen van het nieuwe systeem hoor, maar door het nog niet zelf meegemaakt te hebben weet ik dus niet precies hoe het zit!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:38

Je moet dus als jury de uitslagenlijst ondertekenen als alle punten bekend zijn en in het systeem staan.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:48

kleinvosje schreef:
Je moet dus als jury de uitslagenlijst ondertekenen als alle punten bekend zijn en in het systeem staan.

maar even voor de duidelijkheid, dan kan het toch bij de prijsuitreiking nog fout gaan, ja ik snap het, waar mensen werken kunnen altijd fouten gemaakt worden :o

dus ze moeten de punten die ze in de computer hebben ingevoerd met dat programma, daara uitprinten, anders kunnen ze alsnog verkeerde punten doorsturen naar het KNHS.

ik weet het , het zal misschien wat wantrouwend overkomen, maar heb het idee dat de nieuwe manier wat meer fraudegevoelig is, of wordt de lijst die je ondertekend dan nog via de post opgestuurd, naast de punten die al over de computer gaan?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:00

Zo moet het ook nuka, als alles in de pc staat moet de lijst uitgedraaid worden. Die wordt ondertekend en naar de KNHS gestuurd ter controle.