Meethistorie pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Meethistorie pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:11

In de nieuwe reglementen van KNHS staat het volgende:

4. Wanneer met een pony wordt deelgenomen aan KNHS-wedstrijden dient in het paardenpaspoort van de pony een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen, zoals omschreven in artikel 30 van dit reglement.

In art 30 staat

1. Alvorens aan KNHS-wedstrijden kan worden deelgenomen met een pony, dient de
pony volgens het gestelde in dit artikel te zijn gemeten door een KNHS-ponymeter
conform de KNHS-meetprocedure. De KNHS-ponymeter registreert de gemeten
hoogte in het paardenpaspoort

(EN nog veel meer)

Nu is onze pony nog nooit gemeten.

Dus onze logische vraag: wanneer wordt de pony dan gemeten? Gebeurt dat op een wedstrijd (van KNHS) ? En doen ze dat ook bij Bixies?

JorisDy

Re: Meethistorie pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:14

Vaak heb je meet dagen op de rijvereniging en anders kan je via mijnknhs.nl zelf een meter bij jou uit de buurt vinden :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:20

OK. Heb even verder gelezen. Pony is nu 8 jaar en nog nooit gemeten. Dus dan moet er eenmalig een ponymeter komen (of dus bij de rijvereniging. we zijn nog nergens lid van, dus wie weet als we lid worden voro Bixies en onderlinge wedstrijden dat ze op de vereniging dan meten ofzo)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:57

Ja de pony moet sowieso gemeten worden ook om hem im een categorie te plaatsen. Denk dat dezr niet jaarlijks gemeten hoeft te worden ivm leeftijd

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:08

Je moet zelf zorgdragen voor het meten van je pony. Als je lid bent van een vereniging waar dat georganiseerd wordt is dat handig, maar je kunt het ook zelfstandig laten doen. Ik heb destijds via 'mijn KNHS' een meter uit de buurt benaderd, die is onze pony komen meten (dat hoefde ook maar eenmalig i.v.m. leeftijd), heeft het in het paspoort vermeld, stempel en handtekening erover en klaar. Ik geloof dat ik 10 of 15 euro betaalde.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:37

Ok, dank jullie wel. Nou dat zijn de kosten dan ook niet haha. Ze is net 8 en volgens reglement moeten ze tot hun 8e elk jaar gemeten worden. En na hun 8e inderdaad 1 keer en dan staat de stokmaat vast.

Dan gaan we maar eens uitzoeken welke meter er in de buurt zit.