Ik sta al jaren met mijn paarden in Duitsland, les bij een Duitse trainer.
Ik wil nu vanaf het outdoorseizoen eigenlijk graag wedstrijden gaan rijden, maar in Duitsland.
Alleen kan ik maar niet ontdekken hoe het precies zit, ik heb zelf nog geen direct conact gehad met de FN in Duitsland, maar ook niet met de KNHS omdat ik hoop dat er iemand is die me het een en ander kan uitleggen voordat ik bel.
Ik wil het niet met een gastlicentie dien, dat is te duur, kost ongeveer 80 euro en dan mag je 4 wedstrijden rijden waarbij het na aanmelding nog niet zeker is of je wel of niet mag straten van het betreffende bestuur
2'de optie is lid worden vam een rijvereniging, geen probleem, maar in Duitsland moeten beginnende wedstrijdruiters een soort proef afleggen, Reiterprufung, hebben ze in verschillende gradaties en afhankelijk van welke je doet of haalt mag je dat niveau op wedstrijd starten.
Maar omdat ik al in nederland heb gereden L/L dressuur en springen met winstpunten vraag ik me nu dus af of het moet, of ik dus ook zo'n test moet gaan doen om een startbewijs te krijgen of word je niveau uoit thuisland meegenomen??
Is er iemand prutsmuts op Bokt die het weet?
Ik wil starten in de laagste klasse dressuur, A heet dat meen ik.
bedankt voor de reacties, top!