Overgaan naar L springen of toch nog 1 seizoen in de B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MS_eventing

Overgaan naar L springen of toch nog 1 seizoen in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:10

hallo allemaal,
ik heb een vraag over het springen hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik rijd nu zo'n jaar springwedstrijden in de E-B en het gaat echt steeds beter! We komen de laatste tijd altijd in de barrage en de ene keer de barrage ook foutloos (maar niet altijd want ze tikt wel veel balken aan in de barrage).
Nu ben ik net reserver-kampioen geworden van kring Cuijk en mag dan door naar de brabantse kampioenschappen!
Dus mijn vraag was dan zou ik na de kampioenschappen overgaan naar het L of nog een seizoen in de B blijven?

waarom niet!
- Ik ken ook een meisje die wat sneller naar het L is overgegaan en elke keer tikt de pony nu minimaal 4 balken eraf.. Dus ik zit heel erg te twijfelen! Ik heb een paar keer springles gehad en de instructeur zei wel dat ik er wel klaar voor zou zijn, maar nu sinds een jaar zijn Cortana en ik al zoo veel verbeterd met de steil.

waarom wel!
- Mijn andere punt om wel over te gaan is:
Cortana en ik zijn niet zo heel erg goed in de steilpunten! Dan komen we vaak foutloos maar de steilpunten zitten niet altijd mee omdat we niet zo'n springtalentjes zijn :(:) . En vanaf april komt er in de B klasse springen een nieuwe regel waarbij de steil veel meer mee zou gaan tellen ( komt niet goed uit). Maar zou ik hierdoor naar de L of nog in de B blijven?

willen jullie mij helpen?
Laatst bijgewerkt door MS_eventing op 08-01-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:14

Dan probeer je het toch gewoon. Als je instructeur zegt dat je er klaar voor bent. Als je het helemaal verprutst kom je toch vanzelf weer in de b :+

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:16

Die stijlpunten in de klassa B zijn er niet voor niets,
dit is omdat veel ruiters weliswaar het parcours doorkomen
maar vraag niet hoe. Als jij zelf aangeeft dat je op
dit moment nog niet voldoende stijlpunten kunt halen
zou ik eerst daaraan werken want anders zou het in de L
alleen maar terug blijven komen, de lijnen worden moeilijker
en de hindernissen hoger.

Mijn mening dus, eerst zorgen dat je netjes het parcours kunt
rondrijden en goede punten voor stijl haalt en dan zou ik pas
overgaan naar het L springen! Succes! :)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:17

Ik zou het gewoon proberen! Als je instructeur zegt dat je er klaar voor bent, dan komt het vast goed!
Daarbij mag je door het flexibel springen ook nog gewoon B springen als het in het L niet gaat, alleen mag je dan niet meedoen voor de kampioenschappen. :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:18

Overgaan naar het L, met dat flexibel springen mag je toch tussendoor weer B springen als je dat wilt, het enige is dat je dan de kampioenschappen enzo in het L moet springen maar op gewone wedstrijden mag je dan B én L starten.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:25

bedankt allemaal :D . Dat dacht ik ook: gewoon proberen! Maar dan is er bij een meisje die ik ken. Die is ook overgegaan naar het L en daar is het mis bij gegaan... Maar bij ons is het veel anders ze weigert nooit het enigste dat ze doet is soms wat hout aantikken maar ik rijd ook volop dressuur dus in het parcours heb ik altijd 100% controle.

Biskwie

Re: Overgaan naar L springen of toch nog 1 seizoen in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:33

[WD-V] Hulp: B => L Springen

Misschien heb je wat aan mijn topic :)

Ondertussen ben ik 3x in het L gestart, en heb nu 5 winstpunten. 2x foutloos en 1x tijdfout, en 2x in de prijzen. Nooit gedacht! Gewoon lekker proberen, je mag altijd nog terug naar B met het flexibel springen!

Wat heb je te verliezen??

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:50

Ik zou ook kiezen voor het flexibel springen. Je kunt ook eerst een rondje B starten en aansluitend L, vind ik altijd prettig om het zo te doen. Je kunt zelf goed genoeg inschatten of je er klaar voor bent, zeker in combi met de instructeur. Succes!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:56

Lekker doen en gewoon genieten, succes!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 15:15

dankjewel voor de reacties! Ik kijk nog eventjes hoe de brabantse kampioenschappen gaan en daarna beslis ik *\o/*