Links of rechtsom keert is volgens mij gewoon Kehrt of in/aus der ecke kehrt 
Het lijkt mij (ook als ik het wikipediastukje lees) toch echt een keertwending
en als ik dan naar de proef kijk dan rij je van H naar C in verzamelde draf. Bij C maak je dan de keertwending in stap en dan rij je in verzamelde draf weer terug naar H en dan bij E volgende onderdeel (afwenden enz...) Allemaal gewoon over de hoefslag dus zover ik het begrijp 
Zal het wikipedia stukje nog ff vertalen:
Citaat:
Es ist eine Hinterhandwendung in der Bewegung, ohne zu halten, aus dem Mittelschritt oder Trab heraus im Schritt ausgeführt.
Das Pferd tritt mit den Hinterbeinen in einem möglichst kleinen Kreis, dessen Mittelpunkt ganz nahe am inneren Hinterbein ist. Die Vorderbeine treten seitwärts, sich kreuzend in einem halben Kreis herum.
Die Hinterbeine sollen sich nicht kreuzen (bis auf den letzten Beistell-Schritt), sondern im Takt jeweils in einem engen Kreis treten, insbesondere das innere Bein; es darf nicht einfach in ständigem Bodenkontakt stehend gedreht werden.
Het is een achterhandwending in de beweging, zonder halt te houden, vanuit middenstap of draf gereden en in stap uitgevoerd.
Het paard stapt met de achterbenen een zo klein mogelijke cirkel, waarbij het middelpunt heel dichtbij het binnenachterbeen is. De voorbenen treden zijwaarts, zich kruisend en in een halve cirkel.
De achterbenen mogen zich niet kruisen (behalve de laatste bijzet stap), maar in takt een krappe/ kleine cirkel stappen, in het bijzondere op het binnenbeen. Het mag niet eenvoudig met een constant bodemcontact staande gedraaid worden.