hoe lang oefenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kez2012

hoe lang oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:17

Ik ben gewoon eens ben benieuwd naar jullie ervaringen
hoe lang heeft het geduurd voor jullie op eerste wedstrijd gingen ?
en hoe lang heeft het bij jullie geduurd vooraleer jullie tot Z niveau geraakte (als je daar bent geraakt of al geraakt bent toch) , vanaf dat jullie het paard of pony hadden tot de eerste wedstrijd op Z niveau

Renske_W

Re: hoe lang oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:12

Ik ben na 2 maanden op wedstrijd gestart, en mag nu naar 4 jaar Z gaan starten, ik heb er echter een aantal seizoenen uitgelegen ivm blessures van paard en mezelf.
Ik start zo nog een aantal keer M2, gezien ik er wederom een half jaar uit heb gelegen, en dan ga ik de overstap naar het Z maken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:56

Poeh...Ik ben ergens in juni/juli volgens mij begonnen met rijden, en in april van het jaar daarna ging ik op wedstrijd. Ik had wel meteen goede! en veel begeleiding. Dat was bij de pony's hoor, al even geleden. Ik heb daar nooit Z mee gereden, eerst werd ik te groot en mijn E pony werd ziek...

Inmiddels rijd ik wel Z, met dit paard heb ik daar 3 jaar over gedaan. Echter de eerste anderhalf jaar reed ik dat paard meestal maar 1, 2 en heel soms 3 keer per week (niet omdat het een jong paard was, maar dat kwam gewoon zo uit) Pas toen ik M ging starten ben ik meer gaan rijden.
Andere Z paard liep ook na iets meer dan 3 jaar Z, maar die heeft tussendoor nog 2 veulens gehad en heeft er een keer een aantal maanden uitgelegen wegens blessure.
In principe kan je in 2 jaar een paard heel keurig opleiden tot Z dressuur, mits je geen last hebt van blessures ed. Een ouder paard dat een beetje makkelijk beweegt kan zelfs nog wel wat vlotter.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:12

mijn pony was Z dressuur toen ik haar kreeg, ik kon zitten, gas geven, remmen en sturen. Daarmee heb ik eerst een half jaar thuis gereden waarna ik wedstrijden ben gaan rijden. Ik ben toen in 2 jaar naar de M2 gereden. Helaas werd ze toen kreupel.
Toen ben ik met het paard begonnen, weer eerst een half jaar thuis gereden, in de L2 begonnen. Daarmee was ik 5 jaar later Z1. Dat was een lange weg, maar we hadden dan ook nooit gedacht daar ooit te komen. Ook hebben we er een goed half jaar uitgelegen, en zijn er periodes geweest dat ik minder startte.

Nu heb ik net 3 dagen een jonkie, daar ga ik voorlopig nog niet meer op wedstrijd, gaat nog minimaal een half jaar duren.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:16

mijn pony was al Z toen wij hem kochten. Ik heb toen eerst een jaar lekker bos gecrosst en leuke dingen gedaan, daarna wat serieuzer gaan rijden en toen waren we met 2 jaar in het Z. Mijn paard heb ik 3 jaar gehad maar zijn we niet verder gekomen dan het M. Het is sterk afhankelijk van wat je paard al kan en wat hij aan capaciteiten in zich heeft en natuurlijk wat jij al kan.

xx_star_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:33

Mijn pony heeft al z gelopen en was eerst nog met een andere pony L1, dus ben na een maandje al gestart.:) Gewoon puur voor de ervaring, uit het commentaar leer je dan ook weer. :)

ilovesienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:07

Heeft een half jaar geduurd!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:37

Met mijn pony heb ik 3 jaar gewacht. Mijn ouders vonden het nog niet zo nodig.
Eigenlijk wel 'handig' want toen ik mocht starten gingen we enorm snel.
Mocht vaak maar 1x per maand op wedstrijd, we hebben lekker rustig aan gedaan, en het heeft 3 jaar geduurd voordat we M2+8 waren.
Ook hebben we een wat springwedstrijdjes gereden (B).
Toen zijn we gestopt, pony was 21, ik werd bijna 18.

Mijn paard heb ik nu 2,5 jaar en we gaan binnenkort starten.
Heb haar zelf doorgereden, ook lekker rustig thuis gaan trainen en nu eens gaan starten.

kiki_enjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:24

ik ben 6 maanden na dat ik mijn paard zadelmak heb gemaakt begonnen met wedstrijden
en na 4 wedstrijden konden we verder in de L1