eefjeXD schreef:hoi,
ik heb sinds 4 jaar mn eigen paardje en ik ben nog nooit op wedstijd geweest maar ik vind dat het er nu wel eens van mag komen, maar ik zou niet weten hoe. Gewoon een klein springwedstrijdje, al is het maar 50 cm ofzo.
ten 1e ; hoe weet ik of er wedstijden in de buurt zijn enz. ?
ten 2e : hoe maak ik mijn paard 'wedstrijd-klaar' ? want ik ben heel bang dat als ik op wedstrijd ga dat hij helemaal gek word van de schrik, hoe hebben jullie dat gedaan ? Tips ?
groetjess !
Je zult je eerst moeten aanmelden bij een vereniging en lid worden van de KNHS. Daarna kun je op startlijsten.nl kijken wanneer en waar er wedstrijden zijn. En als je een startpas hebt gekregen van de KNHS kun je je aanmelden voor die wedstrijden via de mail.
Het is handig als je een paar keer op een wedstrijd gaat kijken zodat je een idee hebt hoe het eraan toe gaat. Je instructeur kan je helpen om je paard klaar te maken voor een wedstrijd.
Bij de paarden kun je niet 50 cm springen. De starthoogte is 1 meter. Er is ook een oefenrubriek van 80 cm.
Als je graag alleen wil springen en je wil op 50 cm beginnen dan hoef je geen lid te worden van de KNHS. Je kunt dan ook kijken of er ergens bij jou in de buurt oefenspringen is. Daarvoor heb je geen startpas nodig.