jonge pony starten !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoosShauntay

jonge pony starten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:07

Hehallo bokkers ,

ik ben van plan in Januari mijn jonge pony te starten ,
hij loopt nu eigenlijk als een trein, (door het weer staat hij soms een dagje stil),
maar hij is zo weer op te pakken !

ik longeer hem 1x in de week met elastiek & les 1x in de week , (op 't moment even niet)
ik ga van de winter als het weer onze bak niet toelaat in de binnenbak van de club,
dus komt hij sws op ander terrein ,

zijn er nog meer dingen waar ik aan moet werken of moet letten als ik hem ga/wil starten ?

merry x-mas iedereen ! {:)
Afbeelding

Dilan1993

Re: jonge pony starten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:33

Ik weet niet hoe jij wil starten? Officieel of onderling? FNRS of KNHS?

Onderling zou ik gewoon eens starten, eventueel een proefje zonder galop. Bij een onderlinge proef zijn ze niet zo streng. Ik rij bij de onderlinge proeven niet echtg geweldig. Pony loopt niet altijd nageeflijk, figuren zijn niet geweldig en mijn houding is niet altijd even netjes :o Maar het was meer voor de ervaring, en bij onderlinge proeven zien juryleden nog wel eens dingen door de vingers.

Bij officiele KNHS proeven weet ik van mijn stagebedrijf dat ze daar in de B al liever nageeflijkheid zien. Plus dat ze daar ook strenger kijken naar je gangen, figuren en houding. Zeker omdat je mederuiters bij officiele proeven ook rijden voor de punten.

Bij FNRS letten ze t/m F10 (dacht ik) niet zozeer op nageeflijkheid. Wel op de zit van de ruiter, en de netheid van de figuren. ik start in januari voor het eerst officieel FNRS, dus moet nog flink werken aan het rijden van figuren.

Maar ik denk dat de beste tip voor jou is om gewoon lekker te lessen en aan je instructrice te vragen of je er klaar voor bent. Die hebben een goed beeld van hoe jij rijd, wate jij en je pony kunnen en waar nog wat aan gewerkt kan worden ;)

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:35

bedankt voor je reactie !
ja ik heb al eens onderling gestart, en eerlijk gezegd ging dat super !
ik had daarvoor 2 groepslessen gehad, zodat hij ook met inrijden gewend was aan de paarden ,
ik heb echt enorm leuke complimenten gekregen over wat voor pony ik had, en hoe die liep ,(goede afstamming).

Ik denk dat hij er echt klaar voor is, om officiëel te starten, al is het de eerste paar keer maar om te oefenen en te kijken hoe hij het doet !
:D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:37

Dan zou ik het gewoon eens proberen :j Heb je al een startpas?

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:40

vorig jaar had ik nog een startkaart , maar opgezegd omdat ik toen stopte met 't toenmalige paardje .
Ik moet dus nu opnieuw een startkaart aanvragen, en in de winter rijd ik eerst gewoon door in de binnenbak,
zodat 'ie opnieuw went aan ander terrein !

als alles lukt met doortrainen in de winter wil ik in Januari starten !
ik vind 't enorm spannend , maar wel heel veel zin in !

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:41

ik heb mijn 3 jaarig paard, eerst een paar keer mee naar huis genomen ( hij staat ergens anders op stal) om op vreemd terein te oefenen. en toen heb ik onderlinge in schijndel gereden ( [RT-HAW] Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag). dit was een gewone b proef, dan kun je ongeveer kijken hoe veel pn je krijgt. let wel op dat je ongeveer 10 pn te veel krijgt.
en daar na heb ik hem mee genomen naar een gewonen wedstrijd.
ik zou wel eerst in schrijven voor een wedstrijd waar het niet zo druk is.

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:56

@nicky_rilana
goed zeg ! dat filmpje ziet er echt heel netjes uit !