Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)aanleuning en volgt mooi mijn hand, het zou zonde zijn om haar een bit in te hangen omdat ze het echt niet fijn vind en ze er direct niet mooi meer op loopt! Ookal zit ik niet in het bit, zodra ik afstap is het:Doe dat klere ding uit!!! ze gaat namelijk direct met haar hoofd slaan en haar mond helemaal opendoen etc. (het bit past wel gewoon en ze heeft nergens last van). Lielle schreef:het mag gewoon, dus je petitie is niet nodig. Als je vindt dat er meer wedstrijden moleten komen, kun je beter gaan praten met een vereniging in de buurt.
CoronaLime schreef:Gewoon; Bit & bitloos samenvoegen op concours oid.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met bitloos en gebaseerd op wat ik van mensen hier in de omgeving zie die bitloos rijden lijkt het me geen geweldig plan om het samen tevoegen. Bij het gros van de mensen die hier bitloos rijden staat bitloos gelijk aan stuurloos
... Ik ken althans hele andere verhalen onderandere dat bij mijn paardje bit stuurloos betekent
Ik vind het dus gwn jammer dat je niet mag kiezen voor wat goed is voor je paardje, maar alles voorgeschreven is!!!
Weet hier wel enkele bokkers zoals E_Nalanta die zelfs zonder tuig haar paard geweldig kan rijden, maar het gros doet dat niet zo.
CoronaLime schreef:Denken? Dat is gewoon wat ik hier in de omgeving zieWeet hier wel enkele bokkers zoals E_Nalanta die zelfs zonder tuig haar paard geweldig kan rijden, maar het gros doet dat niet zo.
Bitloos rijden is trouwens niet per definitie goed voor je paard hoor, een bit is net zo goed of slecht alleen op een andere manier, maargoed dat is een eindeloze discussie.
Ik vind dat de KNHS er goed aan heeft gedaan om bitloos als aparte rubriek aan te bieden, het rijden is anders dus zal je het ook niet gelijk kunnen beoordelen. Blijkbaar is er vrij weinig animo om bitloos dressuur te rijden, anders zouden er wel meer wedstrijden georganiseerd worden
maar ik vind het gwn zo jammer dat alles over 1 kam gescheerd wordt! ik ben het er ook volledig mee eens dat bitloos niet per definitie goed is, maar ik ben ook van mening dat het bij paarden ene ruiters verschilt.Ik heb verder niets tegen bit hoor, zelf ook jaren mee gereden (op andere paarden dan Special), maar bij mijn paardje lukt het gwn niet
. ze vind het verschrikkelijk
Sizzle schreef:Jij misschien en nog een handje vol, maar de meeste zeurders hebben zelfs nog nooit met bit gestart. Lees maar eens na in die oude topics van vorig jaar: Ruiters met b+1 die zeuren om ongelijke behandeling.
Wil je echt een statement maken (en dat wil je blijkbaar niet) dan start je gewoon 1 proef bitloos (ookal is het onder je niveau) en 1 proef met bit. Veranderingen vallen niet uit de lucht, daar moeten mensen moeite voor doen en dat kost soms nou eenmaal tijd en geld.

Wilmy schreef:Ik vind iedereen gewoon moet kunnen kiezen met of zonder bit. Dus gewoon idd gemixt op westrijden.
Snap zelf niet dat Pelham bit in de klasse B al mag, waarom bitloos dan niet?
Weet iemand trouwens als je met een Barefoot Walnut hoofdstel wel op springwedstrijden mag mee doen?
Heb zelf het regelement gelezen, maar kom er niet helemaal uit. Misschien ben ik daar wel een kaaskop in, haha