Vragen over startkaarten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Vragen over startkaarten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:38

Ola,

Ik weet even niet meer hoe het allemaal ook al weer werkte. :o

Ik heb momenteel nog 1 startkaart lopen, mijn merrie in het L2. Heb vroeger nog een aantal startkaarten gehad met andere paarden/ponys, maar die zijn allemaal afgemeld vorige jaren.

De huidige startkaart heb ik zelf aangevraagd via mijn knhs toendertijd. Die loopt bij vereniging A. Nu ben ik niet tevreden over vereniging A en ben ik dus op zoek gegaan naar een andere vereniging. Zo gezegd zo gedaan.

Maar nu:
De oude vereniging is opgezegd. Heb dit doorgegeven aan knhs.
De nieuwe vereniging is aangemeld maar worden we officieel lid van per 1-1-12. De nieuwe vereniging zou het doorgeven aan knhs??

Maar nu lees ik op de site van het knhs dat met een verenigingswissel je startkaar op non-actief gezet word. Moet ik hem nu zelf weer activeren? En bij de knhs of bij mijn nieuwe vereniging?

Ook wil ik bij mijn nieuwe vereniging graag nog 3 startkaarten aanvragen die dan zouden ingaan per 1 januari '12. Maar moet ik nu de aanvraag doen bij de knhs of bij mijn nieuwe vereniging? En kan ik de startkaarten al aanvragen? Omdat ik eigenlijk vanaf januari pas officieel lid ben weet ik niet of ik nu al bezig kan? Of verschilt het per vereniging? Of kan ik altijd alles zelf aanvragen, ongeacht wat de vereniging hun voorkeur is?

Liefs

GWR

Re: Vragen over startkaarten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:56

Ik wissel ook per 1-1-12, en ik kreeg bericht dat ik dan bij A voor 1 december afgemeld moest zijn (en dat kan dan wel per 31-12-11) en dan ook voor 1 december aangemeld moet zijn door B (dat mag dan ook uiteraard per 1-1-12).
Als je het voor 1 december niet rond hebt duurt je startpas langer o.i.d. kreeg ik te horen..

Hoe het zit met nieuwe aanvragen heb ik geen idee.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:00

Ik hoorde juist dat alles voor 30-11 (vandaag dus) geregeld moest worden... ik wissel ook per 1-1-12 van vereniging.

Wbt startkaart, bij mij regelt vereniging dat, je kunt ook zelf regelen, moet je even verenigingsnummer oid en info vragen aan je vereniging dat het voor knhs makkelijker is om je om te zetten qua vereniging.
Zou dat dus ff navragen bij vereniging.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:06

MelanieB schreef:
Ik hoorde juist dat alles voor 30-11 (vandaag dus) geregeld moest worden... ik wissel ook per 1-1-12 van vereniging.

Ja, ik zei voor 1 december dus uiterlijk vandaag misschien? Komt op hetzelfde neer toch :) Ik kreeg gisteren bericht dat alles binnen was dus ben op het nippertje optijd :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:18

als je nu een startpas aanvraagt, hoelang duurt het dan ongeveer voordat je dan de startkaart thuisgestuurd krijgt?
want ik heb een combinatienummer nodig :D voor de opgave van wedstrijden

wat kost het mij als ik voor een 2e paard een startkaart aanvraag?
Alleen 75,50 of komt daar nog meer bij?

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:12

Qizz schreef:
als je nu een startpas aanvraagt, hoelang duurt het dan ongeveer voordat je dan de startkaart thuisgestuurd krijgt?
want ik heb een combinatienummer nodig :D voor de opgave van wedstrijden

wat kost het mij als ik voor een 2e paard een startkaart aanvraag?
Alleen 75,50 of komt daar nog meer bij?

Je combinatie nummer kun je eerder krijgen. Deze kun je via een telefoontje naar de knhs opvragen.
Voordat je startkaart binnen is duurt in deze tijden wel even. De knhs heeft het vanaf oktober altijd erg druk

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:14

en hoe zit het met de overgebleven startcoupons hoorde dat je ze per 16 terug kon sturen , maar kan er niks van vinden op de site van de knhs.

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:26

montoya schreef:
en hoe zit het met de overgebleven startcoupons hoorde dat je ze per 16 terug kon sturen , maar kan er niks van vinden op de site van de knhs.

Wanneer na 1 juli 2011 sets van 16 startcoupons besteld en betaald zijn en de startkaart is en blijft geldig in 2012 - dan mogen ze als complete set (16 stuks) retour gestuurd worden tot 31 december 2011.

Dit kunt u met begeleidend schrijven sturen naar:

KNHS

t.a.v. Ledenservice

Postbus 3040

3850 CA Ermelo

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:27

oke dankje voor de informatie.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:01

Ik ben net gewisseld. Uit late schrijven bij oude vereniging, in laten schrijven bij nieuwe vereniging. Daarna een mailtje naar de KNHS gestuurd met het verzoek de startkaart om te zetten naar de nieuwe vereniging. Zo blijft de startkaart doorlopen en komt ie niet op non-actief te staan!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:29

Ivm een peesblessure heb ik de startkaart met mn paard op moeten zeggen. Ga nu vlg jaar wel een ander paard starten.
Hoop dat ze zo coulant zijn om toch 2 sets terug te betalen....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:15

daar zou ik niet op rekenen, ze betalen alleen terug als de startkaart volgend jaar ook nog actief is...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:59

Nee reken er ook niet op eigenlijk.

Ivm een peesblessure wil ik gewoon wachten of het uberhaupt wel weer wil. Hopelijk kan ik half 2012 met mn eigen weer een startkaart aanvragen. Wou geen 75 euro betalen met de kans dat we helemaal niet meer kunnen starten... Normaal had je dan je coupons gewoon weer kunnen gebruiken.

Alhoewel als ik de startkaart aanvraag en de 2 sets vergoed krijg heb ik m voor de helft ongeveer... Daar kan ik wel mee leven. Even denken. Moet voor 31 dec.he?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:56

Oh nee duhhhh. Stom.. Vergeten. Voor 1 juli besteld. Dus krijg je niks... Noppes.