Opgeven wedstrijd in hogere klasse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oreokoekje

Opgeven wedstrijd in hogere klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:41

Omdat de wedstrijden in de winter al snel vol zitten, geef ik ze vaak 5/6 weken vantevoren al op. Maar is het toegestaan om bijvoorbeeld een wedstrijd in de L1 op te geven, terwijl je op het moment van opgeven nog B rijd? (met de hoop dat je tegen die tijd voldoende punten hebt om te kunnen promoveren) Als ik dan niet genoeg punten heb, kan ik me altijd nog afmelden toch? Of is het beter om gewoon B op te geven en te hopen dat het nog kan worden overgezet?

44Myrthe44

Re: Opgeven wedstrijd in hogere klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:41

Je kan gewoon l1 opgeven!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:48

Je kunt het ook vragen weer van L1 naar B laten overzetten als het nodig is, dus gewoon L1 opgeven. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:55

ik zou het niet doen, beetje omgekeerde wereld , b opgeven en als je mag promoveren de vereniging bellen of ze je door willen schuiven. dat is in mijn ervaring nooit een probleem

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:32

ik zou gewoon L1 inschrijven.... heb je de punten niet kun je nog altijd afmelden....

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:43

knollentuin schreef:
ik zou het niet doen, beetje omgekeerde wereld , b opgeven en als je mag promoveren de vereniging bellen of ze je door willen schuiven. dat is in mijn ervaring nooit een probleem

Zo doe ik dat ook vaak!
Al promoveer ik vaak pas als ik mijn maximaal aantal winstpunten heb gereden en dat is altijd een beetje lastig schatten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:51

knollentuin schreef:

in het binnenseizoen kom je (hier dan toch) vaak wel op de reservelijst. Dus als je al zeker weet dat je dan in die klasse kunt starten...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:19

Volgens mij zijn ze zelfs verplicht je een klasse hoger te zetten als je daarom vraagt. Ik zou dus gewoon B inschrijven en je kunt je dan altijd nog naar de L1 laten verplaatsen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:53

gaat het om het paard welke de punten in je onderschrift staan?
met slechts 3 winstpunten zou ik nog niet alvast overschrijven voor het L1, maar wel echt wachten tot je er een stuk of 8 hebt.
Vooral als je slechts 6/7 weken ertussen hebt zitten ( je opgave periode), moet je anders wel flink aanpoten om het te halen, wie weet heeft je paard een slechte periode en kom je er bij lange na niet aan.
zonde van eventueel startgeld, het niet kunnen starten etc?
als je nog 1/2 punten nodig hebt, kun je uiteraard wel erop gokken dat je tegen die tijd de benodigde 10 hebt, en gewoon inschrijven :j

edit: ik zie in je profiel de punten die je tot nu toe behaald hebt, ik zou zeker nog niet inschrijven voor het L1 ;)
de kans dat je ineens binnen 6 weken aan al je punten gaat zitten, is denk ik niet extreem hoog, of je moet elk weekend 4 proeven willen starten, maar je gemiddelde punten aantal is nog niet zodanig constant dat je elk concours winst rijdt.

ikzelf ging nooit bij 10 meteen over, dus nooit problemen mee gehad.
na de 10 kun je altijd er rustig naartoe werken en kijken wanneer je je ergens voor inschrijft :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:05

Urielle schreef:
knollentuin schreef:

in het binnenseizoen kom je (hier dan toch) vaak wel op de reservelijst. Dus als je al zeker weet dat je dan in die klasse kunt starten...

volgens mij mag dat niet, je hebt je ingeschreven en je mag dus starten. een b jury beoordeeld ook l dus aan het aantal combinaties dat de jury beoordelen moet veranderd in de meeste gevallen niks.
ook wat lowara zegt, gekeken naar de behaalde punten meegenomen..zou ik als ik jou was nog niet bezig zijn met l inschrijven ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:13

Volgens mij schrijf je in per rubriek.
Als je tussendoor moet promoveren (of in het geval van TS je punten nog niet hebt), en de volgende klasse zat al vol heb je volgens mij gewoon pech?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:02

Voor het aantal deelnemers maakt het niet uit of je ineens geen B maar L1 gaat starten. Maar als de vereniging in elke klasse precies 4 (of 8) combinaties wilt hebben (ivm prijzen) dan kan het lastiger zijn. Maar persoonlijk was het bij mij nooit een probleem als ik een klasse hoger wilde starten dan ik had opgegeven.