Wisselen van startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Wisselen van startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:40

Ik heb nu 3,5 jaar lang een manege-startkaart gehad, dit houdt in dat je een FNRS diploma moet hebben tm de F8, die heb ik dus gehaald en zo mag je met elk manegepaard KNHS wedstrijden starten. Ik heb een eigen paard, dus rij ik alleen maar KNHS wedstrijden met mijn eigen paard.
Nu ben ik dit jaar lid geworden van de landelijke rijvereniging, en ik heb daar ook de mogelijkheid om mijn startkaart om te zetten in die vereniging.
Het voordeel hiervan is dat je dan ook de naam van je paard/ pony ziet op de startlijst en wie de vader ervan is.
Maar het nadeel vind ik, stel dat mijn paard aankomend jaar overlijdt/een blessure oploopt dan kan ik altijd nog met een ander paard aan de start verschijnen. En dit kan niet als ik een startkaart van die vereniging heb. En dan bespaar je toch weer even 70 euro voor een nieuwe startkaart.
Wat ook een nadeel is: Met een manege-startkaart kun je niet verder komen in de dressuur dan de L2, en in het springen dan de B.
Maar aangezien ik ongeveer 1x per maand wedstrijden rij, en ik nu B+9 heb, ben ik toch niet van plan om hoger dan de L2 te gaan starten.

Wat zouden jullie doen? Mijn manege-startkaart houden, of toch omzetten?

Lielle

Re: Wisselen van startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:12

wat gebeurt er als je die startkaart omzet? Houd je dan met je eigen paard die klassering? Of moet je opnieuw beginnen? Dat zou ik eerst eens uitzoeken. Als je nl je klassering houdt, hoef je volgens mij voorlopig nog helemaal geen keuze te maken, je kunt je startkaart toch altijd nog zetten als je op L2+10 staat.