hallo, ik wil binnenkort met mijn e pony gaan starten. En ik vroeg me af of als ik B bij de ponys doe , of ik dan bij kleine kinderen kom? Rond welke leeftijd is dat ?
De meeste kinderen die op een E-pony rijden zijn zo rond de 14 - 16 jaar schat ik (zeker weten doe ik het ook niet).
Fleurrr_
Geplaatst: 15-11-11 16:29
ik ben 14 en start nu tussen de E pony's met mijn e pony, er rijden ook wel veel oudere kinderen tussen, maar ook een paar kinderen rond de 11..
Fidele
Geplaatst: 15-11-11 16:31
Nee hoor, kinderen tot en met 18 jaar mogen bij de pony´s starten, en zelfs als je in , bijvoorbeeld, januari 18 wordt mag je dat hele jaar nog bij de pony´s rijden. Ook in de B kom je gewoon 18 jarigen tegen!
oke bedankt , ja ik ga denk ik bij de pony's in de B starten. Ik dacht namelijk dat er allene amar kleinere kinderen inreden.
Cavalia
Geplaatst: 21-11-11 21:05
je mag bij de pony's rijden tot je 18e. ik ben nu 17 en mn pony is nog een E. hier maak ik ook gebruik van en start hem bij de pony's. hier valt het mee hoe jong ze zijn hoor. rond de 15/16/17. af en toe natuurlijk wel een uitschieter van 12/13 maarja, dat hoort erbij.
Ben zelf begonnen in de B bij de pony's en toen ik 18 werd bij de paarden gaan rijden met m'n E pony, toen reed ik inmiddels wel al L2. Hangt er vanaf wat je fijn vind, vond bij de paarden rijden beter, leukere concurrentie want in de B en de L vond ik het een beetje makkelijk allemaal.
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de regio waarin je rijdt. Misschien een keertje kijken bij een dressuurwedstrijdje in de buurt? Dan kun je de deelname meestal wel aardig inschatten en die zal heus niet bij iedere wedstrijd hetzelfde zijn maar ik denk wel dat het een beeld is. Verder zou ik er persoonlijk inderdaad voor kiezen om zolang het kan bij de pony's te starten.
malouvdb
Geplaatst: 22-11-11 12:34
als je zelf nog geen 18 bent zou ik persoonlijk altijd pony's starten! maar dat is persoonlijk. pony's is tot 18 en de kinderen die op de e ponys rijden zijn meestal ook wat groter. ik zou pony's rijden, je mag daarna altijd de overgang naar de paarden maken..