Omdat er wijzigingen mededelingen van de KNHS in de Paard & Sport komen te staan, moet iedere wedstrijdruiter/amazone dit blad verplicht afnemen. De KNHS wil digitaal overgaan en meldt dan ook steeds vaker dingen online aan de hand van nieuwsbrieven, Facebook, Hyves en natuurlijk http://www.knhs.nl . Nu ook aan de hand van de startpas de wedstrijden meer digitaal geregeld worden, is het blad helemaal niet meer van deze tijd.
Naast alle genoemde punten komt er ook nog eens bij dat je €30,65 kunt besparen als het blad niet meer afgenomen hoeft te worden. Dit zijn namelijk de verplichte kosten voor dit blad.
Het volgende kwam dan ook in het topic naar voren:
Motje11 schreef:Mensen die geen internet hebben moeten ook op de hoogte kunnen blijven. Maar zo grootschalig als het nu wordt rondgestuurd dat vind ik echt verspilling. En dat we verplicht zijn het blad af te nemen en te betalen dat klopt gewoon niet. Er worden bomen gekapt, liters inkt geproduceerd, er staan machines bladen in plastic zakken te verpakken, vrachtwagens en postauto's rijden rond om het blad te verspreiden. En dat zou allemaal voor mij zijn, want ik betaal ervoor? Nou bij deze, zeg ik als opdrachtgever: "Stop ermee, ik hoef 'm niet meer."
Fenny schreef:Zullen we de P&S per 1 januari 2012 massaal 'retour afzender' sturen? Misschien dat de KNHS het dan een keer door krijgt
Motje11 schreef:Ik vind het wel een goed idee, ik doe mee!
Sturen we dan van te voren een mail naar de KNHS met "Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ..." zodat ze begrijpen waarom ineens al die P&S terugkomen? Anders denken ze nog: "Hee, ze zijn allemaal verhuisd!?"
Loetie84 schreef:Ik doe mee...
Fenny schreef:Gewoon iedere keer een briefje er op plakken ofzo![]()
Misschien kunnen we hier een apart topic over maken, omdat de moderators straks anders weer berichten moeten verwijderen? Weet wel zeker dat er veel meer mensen zijn die dit wel willen doen
Dus wij sturen de Paard & Sport van januari 2012 retour afzender! Wie doet er mee?