Iemand? Wie kan mij helpen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Iemand? Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:45

Wie kan mij helpen?

Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden. Wil dat wel heel graag, daarom wil ik wat dingen vragen. Misschien dat jullie daar andwoord op kunne geven!

1: MOET je met witte rijbroek of mag je ook met een creme kleurige rijbroek rijden?
2: MOET je paard met witte peesjes rijden, of mag het ook met zware?
3: Zijn strijklappen verlicht?
4: Als je spring wedstrijden rijd, moet je dan verplicht een spring zadel hebben of mag het ook met dressuur?
5: en als je met springzadel moet, moet het dan een zwarte zijn of mag het ook een oude bruine zijn?
En wie heeft er verder verhalen over zijn eerste wedstrijd (spring of dressur) Hoe die dag verliep van sochtends tot savonds?

Wie kan mij helpen?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:48

1: Mag allebei.
2: Je paard/pony mag geen bescherming om bij een dressuurwedstrijd, wel bij springen.
3: Nee
4: ''Je bent verantwoordelijk voor passend tuig'' Wel een must voor je eigen en nog meer voor je paard.
Je kan wel een ''sprongetje'' maken met een dressuurzadel, maar een parcours van 1 meter is voor je paard echt niet fijn!
5: Kleur maakt niet uit.

x_Milou

Re: Iemand? Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:20

Ik ga met minimouse mee, maar het is belangrijker dat je paard het zadel past dan dat het een springzadel is! In een dressuurzadel zul jij niet fijn kunnen springen, en daar heeft je paard dan natuurlijk ook last van, maar als jij een vlakker dressuurzadeltje hebt kun je dat er beter opleggen dan een slecht passend springzadel.
Je bent in outfit helemaal vrij qua kleur. Al start je dus met een knalroze zadel, groen hoofdstel, rode broek en oranje jasje: dat mag.
Ik raad je aan om eerst een keer te kijken of met iemand mee te gaan naar een wedstrijd, dan krijg je een beetje een idee hoe het werkt :)
Je eerste wedstrijd moet wel een dressuurwedstrijd zijn, want je moet eerst een winstpunt (gemiddeld een 6) halen in de dressuur voordat je mag gaan springen.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:23

1 nee creme kleur mag ook
2 bij dressuur mag je er geen en bij springen maakt de kleur niet uit
3 nee
4 als je een passend tuig heb is het goed alleen om echt hoog te gaan springen met een dressuurzadel lijkt me niet prettig
5 kleur maakt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:25

Je weet toch wel dat je eerst B+1 dressuur moet zijn voordat je mag gaan springen he :) ?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:38

Bizzybijtje schreef:
Je weet toch wel dat je eerst B+1 dressuur moet zijn voordat je mag gaan springen he :) ?

Ja wel maar ik wil in de toekomst gaan springen en vandaar de vragen:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:58

korbakimmy8 schreef:
1: MOET je met witte rijbroek of mag je ook met een creme kleurige rijbroek rijden?
die mag zijn: wit, geel, creme, beige, offwhite, vanille of champagne. Dus alle tinten tussen wit en geel.
2: MOET je paard met witte peesjes rijden, of mag het ook met zware?
Bij dressuur moeten ze sowieso af na het losrijden. Bij springen is het vrij. De kleur maakt niet uit.
3: Zijn strijklappen verlicht?
Nee, tenzij je er lampjes op stikt :+
Grapje, ze zijn niet verplicht, je bent vrij in de keuze beenbescherming bij het springen.
4: Als je spring wedstrijden rijd, moet je dan verplicht een spring zadel hebben of mag het ook met dressuur?
Je mag met elk soort 'Engels' zadel rijden (dus geen westernzadels) maar springen met een dressuurzadel gaat niet fijn ivm de diepere zit en de lange naar beneden gerichte zweetbladen.
5: en als je met springzadel moet, moet het dan een zwarte zijn of mag het ook een oude bruine zijn?
De kleur van je zadel is vrij.
En wie heeft er verder verhalen over zijn eerste wedstrijd (spring of dressur) Hoe die dag verliep van sochtends tot savonds?
voeren-wassen-onder het solarium vlechten-verder laten drogen en ondertussen auto inruimen en hooinet in de trailer hangen-paard met deken nog even in de (schone!) stal om te plassen-transportbeschermers om-op de trailer en vertrekken-aanmelden bij secretariaat als aanwezig-losrijden-dressuurproef 1-ontspannen of beter aan de hulpen zetten-dressuurproef 2-uitstappen-afzadelen en zweetdeken op en transportbeschermers om-paard op de trailer met hooi en evt. voer geven-naar de kantine wachten op de uitslag-naar huis-paard afladen en zonder vlechten op stal-spullen weer uit de auto-was doen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:59

Dit zijn gewoon reglementvragen... ;)

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:17

Bizzybijtje schreef:

hangt er van af bij welke organisatie je start... ik heb nog nooit een dressuurwedstrijd gereden maar wel al een aantal jumpings...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:02

In NL geldt die regel wel ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:09

1. Mag allebij.
2. Bij dressuur mag dat niet, springen wel.
3. Nee
4. Weet ik niet
5. Kleur maakt niet uit.

De dag voor de wedstrijd heb ik de zadel en hoofdstel ingevet. 'S morgens heb ik haar gepoets en gewassen. Toen ben ik begonnen met invlechten. Even wat laten eten (incl. mezelf), toen rustig opzadelen en hoofdstel indoen. Toen was de wedstrijd.
En de andere kinderen wouden hem zelf afzadelen, ect. dus toen was ik klaar :D
Zorg dat je optijd bent en niet hoeft te haasten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:30