Uitleg wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Gillian_

Uitleg wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:17

Hey !

Ik ga binnenkort een grote pony kopen of een paard. Dit hangt er van af of ik wedstrijden ga rijden. Maar ik heb enkele vraagjes, die ik nergens kan terug vinden.
- Je hebt pony's en paarden. Is dit dan zoveel verschil in wedstrijden ?
- Stel ik koop een paard, mag ik wedstrijden ( dit zal men 1ste zijn ) bij de pony's rijden ?
Stel ik een pony koop --> rijd ik tussen de pony's… zo ver sta ik ook. Of gaat dit ook nog anders ?
Als er eventueel al een topic over bestaat… mijn excuses :oo

Groetjes !
*\o/*

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:19

Never mind. Ken blijbaar de regelementen m.b.t. pony-wedstrijden niet. :)
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 12-11-11 23:34, in het totaal 2 keer bewerkt

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:20

@ Donkerbauw !
Dank je wel voor je reactie !
En zijn de proeven dan moeilijker dan die bij de pony's ?

:)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:22

Donkerblauw schreef:
Ja. Bij de pony's rijd je andere proeven dan bij de paarden. O?? Nog nooit van gehoord? Is dat niet alleen voor A en B pony's?
- Stel ik koop een paard, mag ik wedstrijden ( dit zal men 1ste zijn ) bij de pony's rijden ?
Ja hoor. Je mag tot je 18e bij de pony's blijven rijden met je paard. Ik dacht dat je met een paard tussen de paarden moest rijden??
Stel ik een pony koop --> rijd ik tussen de pony's… zo ver sta ik ook. Of gaat dit ook nog anders ?
Nee hoor, dat gaat niet anders. Maar als je 18 wordt moet je met je pony tussen de paarden starten.

Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 12-11-11 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:23

Wat leuk dat je een eigen pony krijgt. Mbt de wedstrijden, vanaf 12 jaar moet je met een paard bij de paarden starten. Als je een pony koopt mag je tot je 18de jaar bij de pony's rijden. Vanaf 18 jaar moet je bij de paarden starten (ongeacht of je nu een pony of paard hebt). Het grootste verschil met pony's / paarden. Bij de pony's zul je veelal tegen mensen rijden van je eigen leeftijd, dat kan prettig zijn. Sommige zeggen dat pony's iets makkelijker gejuyeerd wordt, of dat daadwerkelijk zo is, is niet helemaal duidelijk.

Dus als je een paard koopt, je 12 jaar bent, moet je bij de paarden starten. koop je een pony mag je tot je 18de bij de pony's starten

anoniem45673

Re: Uitleg wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:24

De proeven voor pony's zijn niet anders, dit is enkel voor de A / B pony's zo. Gezien je leeftijd zul je waarschijnlijk geen A of B pony meer kopen. Je rijdt dus gewoon dezelfde proeven als de paarden.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 23:26

Dank je iedereen !
Hier ben ik al wijzer uit geworden :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:27

Donkerblauw schreef:
Ja. Bij de pony's rijd je andere proeven dan bij de paarden.
Ja hoor. Je mag tot je 18e bij de pony's blijven rijden met je paard.
Nee hoor, dat gaat niet anders.

Daar klopt helemaal niks van. Als je een paard rijdt, mag je daarmee alleen bij de paarden rijden. Met een pony mag je zowel tussen de pony's als tussen de paarden rijden. Wanneer je 18 bent mag je ook met een pony alleen nog maar tussen de paarden starten.

De pony's rijden precies dezelfde proeven als de paarden. (Uitgezonderd A/B pony's maar daar is TS volgens mij niet naar op zoek).

De proeven die je straks moet rijden kun je vinden op http://www.dressuurproeven.nl

Succes! :)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:30

VOor zover ik weet zijn de proeven voor pony's en paarden wel degelijk het zelfde. Alleen tussen de AB pony's en de CDE pony's zijn er andere proeven. Het verschil zit hem in de beoordeling. Bij pony's kun je nog vrij makkelijk in het L1 winstpunten halen zelfs als je paard niet helemaal constant aan de teugel loopt (dan moet de rest van je proef wel heel netjes zijn). bij de paarden krijg je dat in de B nog wel voor mekaar, maar in het L moet je paard toch echt wel netjes nageefelijk lopen (en door het lijf, actief achterbeen etc. Met name op die punten zijn ze strenger op paardenwedstrijden).
Als je een paard hebt moet je op paardenwedstrijden starten (voor zover ik weet). Als je een pony hebt mag je tot je 18e op pony wedstrijden starten. Als je ouder dan 18 bent moet je sowieso op paardenwedstrijden starten, of je nu een pony of paard hebt.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:31

als je lid wordt van een club kunnen ze je het allemaal haar fij uitleggen hoe het zit, want om wedstrijden te rijden moet je ook lid zijn van een club. zoek je nog een pony? kijk in mij os

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:37

Hey iedereen !
Dank je wel voor jullie nuttige antwoorden !
Mijn twijfels
- mijn ouders willen er ook wel eens op rijden, gaat een e-pony dan niet te klein zijn ?
- ik wil wedstrijden gaan rijden… maar dit worden dan mijn eerste. En als ik een oaard heb is dat geen hoger niveau ?
Groetjes !

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:09

ja hoor. op een e er kunnen je ouders ook wel rijden.
tussen de paarden wordt vaak wel beter gereden, dan tussen de pony's.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:12

Ik denk dat het voor jou leuker is om tussen de pony's te rijden, dan rijd je met mensen van je eigen leeftijd. Of het bij de paarden van een hoger niveau is weet ik niet, ik heb nooit bij de pony's gereden. Als je ouders niet te groot/zwaar zijn kunnen zij best wel op een e-pony rijden, maar dat ligt ook helemaal aan de bouw van de pony.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:53

ik zou ook lekker een Epony kopen. kun je nog lekker 6 jaar bij leeftijdsgenoten starten, want bij de paarden starten wordt er wel een stukje strenger gejureerd. En als je een Epony hebt kun je na je 18e ook goed mee tussen de paarden starten.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:08

DAnk je wel iedereen voor jullie reacties, ik zal zeker iets laten weten wat ik zal kopen !
Groetjes