Paard en pony starten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke_Inka

Paard en pony starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 16:55

Hoi Bokkers!!

Het is misschien een domme vraag en ik zou ook niet weten waarom het niet zou mogen maar; Mag je wedstrijden met je paard rijden als je ook wedstrijden met de pony's rijd??
En hoe oud moet je zijn om bij de paarden te starten? zit er een leeftijdsgrens aan? (En wanneer mág je niet meer bij de pony's starten)

Groetjes, Hanneke

xJennifx

Re: Paard en pony starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:53

Als je 18 bent mag je niet meer bij de ponys starten en volgensmij vanaf 12 jaar mag je bij de paarden en volgensmij mag je zelf ook nog met een pony bij de ponys en tegelijk met een paard bij de paarden.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:00

xJennifx schreef:
Als je 18 bent mag je niet meer bij de ponys starten en volgensmij vanaf 12 jaar mag je bij de paarden en volgensmij mag je zelf ook nog met een pony bij de ponys en tegelijk met een paard bij de paarden.

Oke bedankt! ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:13

Hanneke_Inka schreef:
xJennifx schreef:

Oke bedankt! ;)

Klopt...en laat ik er dan voor de duidelijkheid nog even aan toevoegen dat je dus niet met één pony bij de pony's en bij de paarden tegelijk mag starten! Echter heb je een pony voor bij de pony's en een paard of een andere! pony voor tussen de paarden is het geen probleem.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:45

@_Esther_87_: Oke dus niet met dezelfde pony op ponywedstrijden én op paardenwedstrijden.
Bedankt!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:12

Inderdaad met beide moet je gewoon bij de paarden starten wanneer je de 18 gepasseerd bent

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:28

Nog even als toevoeging: je mag het jaar waarin je 18 wordt nog wel afmaken bij de pony's. Dus als je in februari of zo 18 wordt heb je mazzel ;)

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:15

huh, dus als ik 18 ben mag ik met mijn D-pony gewoon bij de paarden starten??

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:43

Hanneke_Inka schreef:

Ja hoor, dat mag. Je mag zelfs al op eerder overstappen mocht je dat willen. Je moet echter wel kiezen, je start met die pony of tussen de pony's, of tussen de paarden.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:05

_Esther_87_ schreef:
Hanneke_Inka schreef:

Ja hoor, dat mag. Je mag zelfs al op eerder overstappen mocht je dat willen. Je moet echter wel kiezen, je start met die pony of tussen de pony's, of tussen de paarden.

oke! handig om te weten!!
Moet je dan ook een paardenstartkaart (volgendjaar startpas) aanvragen voor je pony??

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:08

Ik volg dit ook even,mijn dochter van 12 start nu met haar E pony,maar rijd ook het paard van mijn man erbij.
Dit gaat super,ze wil deze ook graag starten.

Ze is nu lid van de ponyclub,moet ze dan ook lid worden van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen=

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:11

Ts, als je dan bij de paarden zou willen starten moet je inderdaad een paardenstartkaart aanvragen (en betaal je dus ook dat tarief)

Ellepelle, dit zou je even na moeten vragen denk ik...ergens heel vaag staat bij iets van bij dat je niet van 2 verenigingen lid hoeft te zijn maar misschien zit ik er daarmee wel helemaal langs of is dat allang niet meer zo.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:16

ellepelle27 schreef:
Ik volg dit ook even,mijn dochter van 12 start nu met haar E pony,maar rijd ook het paard van mijn man erbij.
Dit gaat super,ze wil deze ook graag starten.

Ze is nu lid van de ponyclub,moet ze dan ook lid worden van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen=

Ja wel een slimme vraag, voor mij zou dit dan ook van belang zijn. Ik denk dat ik het gewoon even na vraag bij mijn ponyclub. (of als zij het niet weet bij de KNHS ofzo)

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:20

Sterker nog: als je 18 bent MOET je met je pony tussen de paarden!