Zonet kom ik weer van het oefenparcour met mijn 4 jarige merrie. Het was haar derde parcour (rond de 70 a 80 cm. Ze heeft nog wel eens het probleem om door mijn buitenhand te lopen en wordt dan sterk en steekt haar hoofd in de lucht. Normaal zouden we dan wel uitkomen voor de sprong maar door de onrust komen we niet mooi uit waardoor we soms rare sprongen krijgen en langs een dubbel lopen.
Dit kan ik in de les goed oplossen en op dezelfde manier doen we dit ook in het parcour.
Maar doordat ik ontzettend veel spanning en onrust heb bij mezelf, lukt het oplossen niet zo goed. We komen niet uit, rare sprongen en soms een weigering. Het paard heeft echter zoveel springvermogen dat ze altijd kan springen. Als ik haar dan toch stil zet en rond laat stappen voel ik mezelf helemaal vol spanning zitten, tintelen en trillen.
Volgende keer ga ik toch maar een stap terug naar 60 cm maar heeft iemand anders nog andere ideeen?
Inspringterrein gaat supergoed en kom ik gewoon altijd goed uit. Ook als het hoger staat (rond de 1 m).
Thuis en op les gaat het dus ook goed.
Tips als "vaker oefenparcour" of "balkjes lopen" heb ik niet zo heel veel aan. Ze is 4 jaar en 1x in de twee weken een oefenparcour is denk ik genoeg als je elke woensdag ook springt en thuis nog eens een keer (ook al is dat niet hoog).
Balkjes lopen gaat ook prima.
Hopelijk hebben jullie de oplossing!! Ik zit er echt even doorheen
. Diep ademhalen en denken zo slecht zal t wel niet aflopen