springhouding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

momelientje

springhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:40

volgendsmijzelf vind ik dat ik een nette houding heb op de sprong, nu wil ik weten wat jullie ervan vinden :D

mijn eigen springpony (staat tevens tekoop) springt nu Z
Afbeelding
Afbeelding
http://img513.imageshack.us/img513/5157/dscf3448.jpg

vorige paardje, 6jarige ruin van SamR
http://img844.imageshack.us/img844/7013/samkampioenschappenoutd.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/7013/samkampioenschappenoutd.jpg

mijn paardje, 13jarige merrie van Dutchboy
http://img819.imageshack.us/img819/5194/10056232916lj1.jpg

een jonge pony die voor de eerste x sprongentjes maakte
http://img827.imageshack.us/img827/3791/zazu7.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/8500/zazu10.jpg

jong paard dat voor eerste sprongen
http://img97.imageshack.us/img97/2668/costa4.jpg

en jha dan een laatste foto van een heelgaaf paard
iersjachtpaard ruim 1.80cm maakt een reuzesprong
http://img31.imageshack.us/img31/3381/rienjachtpaard.jpg
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-11-11 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan foto's in link gezet, cursief verwijderd

xSimonee

Re: springhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:41

Je zou soms wat minder plat kunnen gaan liggen, maar verder vind ik je houding ook erg netjes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:50

Ik vind je ook erg plat op je paard liggen. Handhouding vind ik mooi, niet te strak maar ook zeker niet te los!
Maarre, moet je daar drie dezelfde topics voor openen? :P

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:54

dat lijkt vooral op de foto's maar ik heb ook aantal filmpjes van wedstrijden en dan lijkt het minder
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-11-11 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief uit tekst gehaald

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:54

Een foto liegt niet. Je ligt op elke foto gewoon plat op je paard.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:56

Op zich heb je een nette houding, maar inderdaad te plat op de nek.
En vind ook dat je op sommige foto's je benen heel ver naar achter legt.

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:58

nou mijn benen liggen toch echt niet tever naar achteren :O
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-11-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:58

je mag je nog iets meer oprichten, je ligt vrij plat boven je paard. Je handhouding vind ik echt heel netjes, je steunt bijna niet op de hals, geeft mooi mee, super! :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:01

momelientje schreef:

Nee, maar als de hals van het paard weg zou zijn, zou jij er op een aantal foto's wel voorover afvallen...Daar mis je dus gewoon balans. Op de latere foto's (van de paarden) word dat soms wel al iets beter.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:02

momelientje schreef:
dat lijkt vooral op de foto's maar ik heb ook aantal filmpjes van wedstrijden en dan lijkt het minder

momelientje schreef:

Je vraagt wat mensen er van vinden, maar staat er vervolgens niet voor open..
Ook ik vind je houding netjes op het vele platliggen na dan, probeer jezelf te dragen boven de sprong ipv dat je het paard het laat doen.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:03

Hee monique :D
Ik vind je persoonlijk mooier op de paarden dan op de pony's!
Maar dat krijg je hè, verrekte groei :\

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:03

momelientje schreef:

Jij vraagt om reflectie, iemand geeft wellicht een goed aandachtspunt en jij vertelt meteen dat het niet zo is.... Een beetje sportief reageren kan ook wel hoor.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:04

momelientje schreef:

Als je geen tips wilt, moet je hier geen topic openen. Op een aantal foto's heb je inderdaad je benen teveel naar achteren geschoven.boven.de sprong. Probeer ze op een plek te houden. Verder duik je inderdaad te plat naar voren, je ligt soms bijna op de hals. Probeer je bovenlichaam meer op te richten, dan druk je het paard ook minder weer naar beneden.

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 00:06

ik reageer ook sportief,, maar mijn onderbenen liggen vind ik niet tever naar achteren, en ik weet ook dat ik bij de ponys teveel me naar voren ga maar op de filmpjes van wedstrijden lijkt dat minder,, ik zal zo even linkje zoeken van filmpje. En weet ook dat ik beter op de paarden zit qwa houding dan de pony's daarom ben ik ook bezig met de verkoop van mijn pony omdat ik ook al 17 ben , maar ik wil gewoon graag horen wat jullie ervan vinden :D
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-11-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 00:08

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:10

momelientje schreef:
ik reageer ook sportief,, maar mijn onderbenen liggen vind ik niet tever naar achteren, en ik weet ook dat ik bij de ponys teveel me naar voren ga maar op de filmpjes van wedstrijden lijkt dat minder,, ik zal zo even linkje zoeken van filmpje. En weet ook dat ik beter op de paarden zit qwa houding dan de pony's daarom ben ik ook bezig met de verkoop van mijn pony omdat ik ook al 17 ben , maar ik wil gewoon graag horen wat jullie ervan vinden :D

Maar je snapt dat er altijd verbeterpuntjes zijn en ik denk dat de mensen die jou feedback geven er óók verstand van hebben. Tja je kunt het ook gewoon accepteren en er op gaan letten, toch? :D

Ik heb verder niet zoveel verstand van springhoudingen, maar voor het oog vind ik het er wel fijn uit zien. ;)

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:10

Op filmpjes lijkt het misschien minder omdat dat geen stilstaand beeld is en het dus moeilijker is de houding precies vast te stellen.
Maargoed, ik hoop dat je gewoon wat gaat doen met de opmerkingen die mensen hier plaatsen ondanks dat je je houding zelf al heel goed vindt, het kan altijd beter, niet?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:11

momelientje schreef:

Maar het gaat er niet om hoe het eruit lijkt te zien, het gaat erom hoe je zit toch...Daar vraag je om. En dat op de foto's beter te zien is dat er nog wel wat aan te sleutelen valt, wil niet zeggen dat die foto's geen juist beeld geven...Natuurlijk valt het op een filmpje minder op, ten eerste beweegt dat en moet je dus snel kijken wil je dit zien, ten tweede neem ik aan dat je niet zo blijft liggen want dan zou je er echt afvallen. Feit blijft gewoon dat je op een bepaald punt boven de sprong veel te ver naar voren komt en steun zoekt op de hals.
Ik zou zeggen ouderwetse manier gaan springen; met je handen op je rug...Als je jezelf wilt verbeteren tenminste.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:14

Ik zie het op het filmpje ook. Op sommige sprongen vind ik zelfs dat je je bovenlichaam zelfs naar voren douwt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:15

momelientje schreef:

vind je te veel liggen op het paard en je onderbenen zitten te ver naar achter,
maarre waarom vraag je wat wij er van vinden als je het zelf allemaal beter weet :roll:

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:21

Tip: kijk het filmpje en zet hem bij elke sprong op verschillende punten even stil, je ziet nu dat hetzelfde in het parcour gebeurd maar het door de snelheid gewoon niet te zien is.

Doe er je voordeel mee, kijk verder dan je eigen mening, die van anderen is vaak zeer verhelderend. Kan je hier niet tegen? Sluit dan heel gauw deze topics en open er geen meer, want er zullen altijd mensen met (opbouwende) kritiek komen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:48

Je vraag heeft niks met WD te maken. (krijg trouwens de indruk dat je dit plaats als verkooptopic?)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:44

Je houding is niet slecht, maar er zijn idd wel verbeterpuntjes.
Je gaat hier en daar wat te plat liggen op de hals en daarbij steun je soms met je handen op de hals. Je onderbenen schieten ook soms wat te ver naar achter.
Dit is beide geen ramp, niemand zit er perfect op, maar je vraagt wat Bokt ervan vind en dan worden die punten genoemd.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:56

Ik heb even verder gekeken bij je youtube filmpjes, het filmpje dat je hebt uitgezocht is de voordeligste. Ik heb het filmpje bekeken,waar je met de jas aanrijdt. Je ziet ook dat je daar de balk rijdt, omdat jezelf te veel naar beneden drukt en je benen aan in dit filmpje wel veel heen en weer. Misschien moet je die nog eens bekijken, want daar zie je het wel wat duidelijker. Verder mag je, zoals ik in de filmpjes zag, je hand soms wat meer meegeven.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:22

vind dat je een supermooie handhouding hebt ! En paardje op de eerste 2 fotos is echt een leuk beestje trouwens!