Lid worden van rijvereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Lid worden van rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:40

Ik wil graag gaan starten met mijn paard. Maar ik heb zelf totaal geen ervaring met wedstrijden en hoe dat allemaal werkt, en mijn paard is een grote stresskip, die er heel erg slecht tegen kan als ik ook nog eens spanning heb.
Daarom wil ik graag eerst gaan starten met mijn pony. Die kan hier wat beter tegen en zo kan ik rustig ervaring opdoen.
Maar nu ben ik dus aan het kijken hoe het allemaal werkt om een startkaart aan te vragen en kwam ik erachter dat ik ingeschreven moet staan bij een rijvereniging. Ik sta zelf op een minipensionstal, dus kan me niet op m'n eigen stal inschrijven. Weet iemand hoe ik erachter kan komen waar ik me in kan schrijven?
En hoe zit dat precies? Moet een vereniging er profijt van hebben dat je bij hun rijdt? Rij je echt voor de vereniging en is het dus nadelig als je slechte wedstrijden rijdt? Want ik kan begrijpen dat een vereniging niet veel ziet in een kleine pony (ongeveer 130) die tussen de paarden gaat starten. We kunnen best een nette proef rijden, maar het is natuurlijk niet spectaculair.
Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen.

(Sorry als het al 100x is gevraagd, ik heb gezocht en kon het niet echt vinden en ook niet in de faq)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:55

Het is voor een vereniging niet erg als jij slechte punten rijd. Het enigste wat zij verzorgen is de startkaart en eventueel lessen. Je kan het beste op google of op bokt zoeken naar verenigingen bij jou in de buurt. Je hebt verschillende verenigingen, sommige verenigingen geven ook clublessen waar je met je paard heen kan, andere zogenaamde "papieren"-clubs zijn alleen opgericht voor mensen die bij een vereniging willen voor hun startkaart. Je zal zelf even moeten zoeken en vergelijken welke vereniging het goedkoopst is en of je zelf graag wil lessen of niet. Is het zo een beetje duidelijk of heb je nog vragen?

Scum

Re: Lid worden van rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:23

Je rijdt voor jezelf, maar om te kunnen starten moet je wel lid zijn van een vereniging. Of jij goede of slechte punten rijdt dat maakt voor een vereniging niks uit. Natuurlijk zijn ze wel trots als ze een kampioen in de club hebben maar dat is logisch :)

Verder ligt het eraan wat jij voor soort vereniging zoekt. Wil je clublessen hebben, of zoek je alleen een vereniging zodat je kunt gaan starten. Hoeveel geld mag het kosten enz.
Een vereniging met een manege en lessen is duurder dan een administratieve vereniging.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:48

en een vereniging mag wel zeggen dat ze het niet zo leuk vinden als je met een kleine pony wilt starten tussen de paarden maar ze mogen je niet weigeren!
hou er wel rekening mee dat op wedstijd er altijd jury's zijn niet het ook niets vinden en je daarom niet je punten zullen geven die je toe komt, ook al ziet het er nog zo gaaf uit. ik weet er alles van ;)
en als je bij een vereniging gaat rijden (met lessen) zijn er soms ook onderlinge wedstrijden/clubkampioenschappen en oefenpacoursen (teminste bij ons) en dat is wel heel leuk om te oefen, voorals je nog niet helemaal weet hoe het allemaal werkt

Parel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:01

op google kun je vaak zoeken naar een rijvereniging in je buurt. even goed opletten want bij veel rijverenigingen moet je ook helpen op wedstrijd of met een jaarlijkse actie. Heb je daar geen tijd of zin in, kun je dit het beste van te voren goed aangeven en vragen of ze er problemen mee hebben!

Veel plezier met wedstrijd rijden!