Hoe,wat en waar met organiseren buiten CC? HELP me AUB

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Hoe,wat en waar met organiseren buiten CC? HELP me AUB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 08:33

Hallo,

Ik heb wat vraagjes, weet ook niet of het hier goed staat :o

Er is ons gevraagd om te kijken of we een wat grotere wedstrijd aankomend buitenseizoen (ja we zijn er vroeg bij :D ) zouden willen houden.
Nu is er ons een stuk van ± 1 hectare aangeboden om zeg maar op te rijden, en ± 1 hectare om te parkeren.

Nu is mijn vraag hoe groot is jullie buitenterrein? En hoeveel ringen zetten jullie daar op zodat je ook nog fatsoenlijk kunt losrijden?

En zijn er eventueel wedstrijdsecretariaten die mij zouden kunnen helpen met een lijstje waar je bv allemaal aan moet denken en wat daar de kosten van zouden zijn? Gaat om globaal hoor, dus ik hoef geen exacte cijfers te zien.

En om het dan nog makkelijker te maken, we moeten doorgeven voor 1 november of we dit zien zitten :o

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt
_/-\o_ _/-\o_

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:48

De vraag is wat je precies wilt...Voor een concours hippique met meerdere dressuur en springring(en) is een hectare bijzonder weinig. Wil je een klein rustig concours met bijvoorbeeld alleen 4 dressuurringen kan het wel

Reken maar uit: Hectare = 10.000m2

Springring 60x60 = 3600 m2
Losrijterrein springen 40x20 = 800 m2
4 dressuurringen x 20x40 = 3200 meter
dressuurring 20x60 = 1200 m2
Dat is samen al 8800m2 en dan heb ik losrijden voor de dressuur (wat met 2000 meter heel minimaal is) en ruimte voor tent, horeca en gewoon om te lopen nog niet eens meegeteld....Ofwel drastisch ruimtetekort.

Edit: De grootste kostenposten zijn de juryleden en het prijzengeld. Als je dit afzet tegen het inschrijfgeld houd je hier echt vrijwel niets aan over.

Inkomsten moeten echt komen uit sponsoring en horeca!

Fitzroy

Re: Hoe,wat en waar met organiseren buiten CC? HELP me AUB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:17

En dat laatste kan ik dus niet begrijpen. Je betaalt potdorie 10,- per proef en je hebt er minstens 25 om te jureren. Dat is dus 250,-. Een jurylid kost gemiddeld 3 tientjes als je ze niet te ver hebt, dan hou je nog 220,- over. Zoveel prijzengeld wordt er nu ook weer niet gegeven. En vaak zijn de ringen nog wel groter dan 25, vaak wel 30. Dus hoe kun je dan niets overhouden?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:35

Fitzroy schreef:
En dat laatste kan ik dus niet begrijpen. Je betaalt potdorie 10,- per proef en je hebt er minstens 25 om te jureren. Dat is dus 250,-. Een jurylid kost gemiddeld 3 tientjes als je ze niet te ver hebt, dan hou je nog 220,- over. Zoveel prijzengeld wordt er nu ook weer niet gegeven. En vaak zijn de ringen nog wel groter dan 25, vaak wel 30. Dus hoe kun je dan niets overhouden?

Ik weet het niet, maar wij hebben dus een aantal keer concours gehad, en ik heb twee weken geleden op de jaarvergadering de cijfers gehoord en dat ging echt over een bedrag van niks wat we daar aan overhielden.... En dan heb ik het over een concours met springen en 5 of 6 dressuurringen met 2 proeven. Ik zit verder niet echt op het secretariaat ofzo dus hoe ze dat precies doen weet ik niet...

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:22

Fitzroy schreef:

Zo simpel denken is het niet.

Laten we uitgaan van 25 starts zoals jij aan geeft.
25 start a 10 euro is 250 euro. Jury krijgt 30 a 40 euro. Ligt aan afstand e.d. Wij zijn selectie, dus deel jury is buiten de kring en dus duurder.
25 starts is 7 prijzen.
1e prijs 30 euro
2e prijs 25 euro
3e prijs 20 euro
4e prijs 17,5 euro
5e prijs 15 euro
6e prijs 12,5 euro
7e prijs 10 euro
Prijzengeld is dan samen 130 euro + 40 van de jury, is 170 euro.
Nu houd je dus 80 euro over.
Dan heb je nog te maken met allerlei extra kosten zoals terreinhuur, administratiekosten, water/electra, spullen huren zoals toiletten e.d.
Dan blijft er echt niet veel over hoor. Het geld komt dan puur van sponsoring en/of horeca.

Heb je een concours zonden prijzengeld, dan vind ik 10 euro de proef erg veel. Dat geld kunnen ze dus puur in eigen zak steken. Als er prijzengeld wordt gegeven, heb je dat echt niet hoor.

Hoop dat je het nu wat beter snapt.
Enne, bovenstaand voorbeeld is fictief. Wij vragen bijv. maar 8 euro de proef en wel dit prijzengeld, dat is nog minder inkomsten aan inschrijvingen.
Verder hebben wij geen eigen terrein, dus huren wij het. In het bos, zodoende heb je geen wc's, water en elektra, moeten we allemaal huren.

CoronaLime

Re: Hoe,wat en waar met organiseren buiten CC? HELP me AUB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:26

Hebben jullie al met de kring datas doorgesproken? Dat lijkt me ook nog we'll een handig plan. Verder vraagprogramma maken en naar de KNHS sturen, voor goedkeuring.

Vanaf dan kan je de locatie gaan inrichten. Zo te horen is dit een nieuwe ervaring voor jullie? Zo ja, lekker bij alleen dressuur houden, scheelt veel ruimte en stress!

Over de inkomsten; wij organiseren elk jaar 2 concoursen, ponys en paarden dressuur, 3 dagen achter elkaar. Eigenlijk altijd houden we wel een paar honderd euro over, soms zelfs nog wel veel meer. Moet we'll zeggen dat de horeca bij ons ook veelbezocht word en we natuurlijk geen huur voor horeca en toiletten etc hoeven te betalen vanwege eigen locatie :j