Gisteren ging ik voor het eerst L crossen, te Heino. Hier mijn verslag.
Het was weer een vroeg dagje want we vertrokken alweer om 7 uur. Om 8 uur kwamen we aan op het terrein en ik moest om kwart over 9 dressuur starten. Geen gestress dus nodig en kon alles op me gemak doen.
Na me startnummer te hebben opgehaald *nummer 7* ging ik opzadelen voor de dressuur.Bij het inrijden liep ze best wel goed
Goed voorwaarts, zoals het hoort. Een half uur later kon ik de ring in om me proef te rijden. Het ging eigenlijk best wel goed *op de middendraf na* en dat zeg ik echt niet vaak
. Na de proef naar de jury en die kwam met leuk commentaar: "Het was zeer leuk om naar je te kijken en het zag er keurig uit". Wauw, altijd leuk om te horen en liep met een big smile naar mijn vader toe
Na Melano te hebben afgezadeld en de knotjes eruit heb gehaald had ik nog anderhalf uur de tijd voordat ik moest springen. Werd dus flink doorlopen met de cross lopen
Het was een hele andere cross dan ik was gewent en ook wel had verwacht. Het was alleen maar in het bos op best wel smalle weggetjes en veel, maar dan ook veel bochten
Ook veel op en afsprongen en dan vlak achter elkaar. Werd dus wel een klein beetje zenuwachtig... Na de cross lopen snel eventjes gekeken of me punten er al hingen. En ja hoor, die hingen er: 173 punten!!
Heb nog nooit zulke hoge punten gehaald
En ik heb zelfs een Z dressuurpony verslagen
*Okee, dat zegt nog niks maar het gaat om het idee
*Daarna Melano en mezelf ingepakt voor de cross. Op naar het springen
Bij het inspringen sprong ze echt zo
Al snel kon ik het parcours in en ik moest van de ringmeester stappend naar de jury omdat ze nu al inliepen.Na gegroet te hebben ging de bel en daar ging ik. Net zoals bij het inspringen sprong ze super, ik kan het blijven zeggen
Voordat ik het wist had ik al de laatste hindernis gesprongen, foutloos en binnen de tijd
Na 10 minuten te hebben gestapt kon ik naar de dierenarts gaan. Hartslag was helemaal goed en daarna moest ik met der voorrennen. Achter liep ze niet helemaal 100%. Niet kreupel ofzo maar vlede week in Neede had ze daar ook al een beetje last van. Maar eventjes heel goed in de gaten houden. Goedgekeurd werd ze wel
Je kon heel leuk inspringen voor de cross. In het bos kon je een klein rondje rijden met 4 boomstamhindernissen om het zo maar te noemen
Ik had ook nog eventjes een sprintje genomen en toen was het alweer bijna tijd om te gaan starten. Ook had ik nog eventjes snel een Bokker gemeet die speciaal was gekomen om mij aan te moedigen. Annegti op Bokt, vond ik echt leuk
"Nog 10 seconden... 5, 4, 3, 2, 1, GO!" Whoeiii dat is zo'n leuk gevoel
Daar ging ik dan. Hindernis 1 die al snel na de start was ging goed. Hindernis 2 ook en 3 en 4 en... Ik kan zo wel alle hindernissen van de cross noemen maar ze sprong alles goed
Keek bijna nergens naar en kwam ook helemaal niet terug in der tempo. Scherpe bochten zaten me er toch in
. Soms ging ik echt net iets hard.. Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik verkeerd was gereden en dat ik midden in de bosjes zat
Was echt raar maar je moest toen opeens naar rechts en dat was ik eventjes vergeten
Bij de waterbak gekomen *1 van de laatste hindernissen/onderdelen* sprong ze er ook zo in. Oooww wat was ik trots en ook de laatste hindernis, de katapult, sprong ze zonder moeite. Voor de finish zei ik "Melano je bent mijn superpooonie en ik houuu van je
" 
Omdat mijn vader nog bij de waterbak stond om foto's (
) te maken had ik zelf snel het zadel afgedaan en ben met haar aan de hand gaan stappen. Al snel kwam me vader eraan en die had het van me overgenomen. Onder de cross was Melano op een gegeven moment gestruikeld en klapte ik naar voren en maakt met mijn nek zo'n harde knik. Dat deed toch wel behoorlijk pijn en kon hem niet echt goed meer bewegen. Gelukkig heb ik er nu niet meer zo'n erge last van. Bij de DA was Melano helemaal goed en kon ik haar gaan afzadelen bij de trailer. Wou dat gekke peerd niet eens wat drinken. Begrijpen jullie dat nou
Heeft ze zo hard gerent en wilt ze niet eens een slokje drinken. Ik had behoorlijk dorst
Ik was super trots op Melano en die 2 winstpunten had ik in ieder geval binnen
Omdat de uitslag er nog niet hing gingen we maar bij de waterbak kijken. Is echt leuk om te zien
Om half 2 hing de uitslag er. Een eerste plaats voor mij
Had ik echt kunnen dromen. Op mijn L debuut een eerste plaats.
We gingen vragen hoe laat de prijsuitreiking zal zijn en die was pas om 6 uur
Snap je toch ook niet. De uitslag hing er al en gingen ze gewoon wachten tot dat de B pony's ook klaar waren terwijl wij daar niks mee te maken hebben
"Jaa, je hebt zeker nog niet veel SGW gereden want dat doen ze bijna overal". Nou nee hoor
Viel echt niet met die vrouw te praten. We gingen maar naar huis en me vader zal om kwart over 5 weer terug gaan naar Heino om mijn prijs op te halen, lievv
Om half 7 was die weer thuis met mijn eerste prijs
En ik ben weer wat rijker
Een super dag dus voor mij en ik ben echt zooo blij

Foto's komen er aan, zijn er best veel!
)
*