Kosten wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge_romeo

Kosten wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 17:17

Hallo allemaal :D
Ik mag van mijn rij instructrice op wedstrijd, maar ik moet zelf wel alles betalen.
Wat ik weet dat ik moet kopen is:
* wedstrijdjasje
* witte rijbroek
* startkaart

maar wat moet ik nog meer hebben als je op wedstrijd gaat?
een cap heb ik al :o dekje, zadel, hoofdstel, trailer heeft zij..

graag reactie, want ik wil natuurlijk zo snel mogenlijk op wedstrijd!

Janine001

Re: Kosten wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:20

Plastron
Proevenboekje.
Voorlezer.
Pony :P

essiepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:22

handschoenen
haarnetje (evt.)

Wel leuk voor je!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:36

proevenboekje zou ik niet kopen. downloaden van www.dressuurproeven.nl is goedkoper.
lidmaatschap vereniging is ook nodig.
startgeld varieert, maar is vanaf 7 euro geloof ik bij de pony's (kun je nazoekn op tarievenlijst www.knhs.nl, op deze site staatn ook verschillende downloads/brochure voor mensen die beginnen met wedstrijden).

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 17:38

dankjewel allemaal
@Janine001
plastron? Is dat zo'n ding voor om je nek dat het net lijkt dat het een blouse is?
wat het proevenboekje en de voorlezer betreft: ze heeft gezegt dat zij meegaat omdat het haar eigen pony is... Zij heeft er vroeger zelf wedstrijden mee gereden, maar nu heeft ze een paard. Deze pony word alleen gebruikt in de lessen. Aangezien ik daar 5 dagen per week ben uit school vroeg ze of ik haar pony dus bij wou rijden en wedstrijden als ik dat leuk vond.

@essiepessie
Ik heb zwarte/donkerblauwe handschoenen. Het zijn de donkerblauwe van Harry horse, maar die zien eruit als zwart. Zijn die goed of moet je witte hebben?
Haarnet is inderdaad ook handig..
Moet ik aan nogmeer dingen denken?
Ik bedacht net dat hij ook vast en zeker ingeënt moet zijn. Omdat hij nooit van het terrein afgaat heeft ze hem niet meer ingeënt.. Of hoeft dat niet?

@jury
Dat is inderdaad een handige site! Scheelt weer in de kosten.. Lid van een vereniging, daar had ik inderdaad ook nog niet aan gedacht..
Bedoel je met startgeld een startkaart of het geld dat je moet betalen aan de organisatie van de wedstrijd om aan de wedstrijd mee te mogen doen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:43

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 17:52

@Jury
Dat zijn inderdaad handige vragen met antwoorden.
Ik ben nu 14 dus ik ben te oud voor de bixieproeven. Moet ik dan in de B starten of moet ik dan ergens anders starten?

weet er iemand toevallig ook de kosten van alles?
een jasje en rijbroek kan je zo kopen, maar hoe duur is een startkaart?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:55

staat allemaal op de site van knhs.nl

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:04

Zou je misschien linkjes kunnen plaatsen waar ik dat kan vinden. Ik het namenlijk niet vinden :o

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:48

Heeft er iemand anders nog iets waar je aan moet denken op wedstrijd?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:08

Je hebt nodig startkaart (+/- 50 euro, maar volgend jaar gaat alles veranderen, dus dat weet nog niemand), dan heb je startcoupons nodig (prijs afhankelijk van hoeveel startcoupons je koopt, maar minimaal 16 euro), dan moet je lid zijn van een vereniging (lidmaatschap afhankelijk vd vereniging, bij ons ook 50 euro per jaar). Dan kost de wedstrijd zelf nog geld, minimaal 7 euro per proef. Dat zijn de kosten onafhankelijk vd kleding.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:13

Rijd je lesgever zelf ook nog wedstrijden? Anders zou je haar kunnen vragen om je te helpen en te kijken welke vereniging het goedkoopst is voor jou.

Als je het goedkoop wil houden met de kleding kan je via Marktplaats ect. kijken. Er zijn namelijk veel kinderen die uit hun wedstrijd kleding groeien en dan word het vaak doorgegeven of op marktplaats gezet.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:14

En startkaart bij de pony's is veeel goedkoper dan 50 euro hoor. := Inderdaad heb je dan nog startcoupons nodig, en moet je lid zijn van een vereniging. En je moet inschrijfgeld betalen.

En een pony is ook wel handig :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:19

Je moet vooral opletten wat de vereniging bied. Zo heb je verenigingen waarbij je lessen erbij heb. Ik heb zelf toen gekozen voor een vereniging die niet al die extra's had waarvoor je dan meer moest betalen.

Ik zit bijvoorbeeld bij deze club. http://www.deblijderijders.nl/lid-worden De club zonder de kosten van de KNHS (die komen nog apart) zijn maar 25 euro

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:29

Ik kan lid worden bij: http://www.devierheemskinderen.nl/index ... dmaatschap. Daar is mijn lesgeefster ook lid. Zij rijd nu ook nog wedstrijden, maar ik vind het fijner dat ik zelf ook iets weet. Ik kan wel alles aan haar gaan lopen vragen, maarja, dan kom ik ook niet zo slim over...

Ik moet nog kadootjes voor sinterklaas bedenken, en ik denk dat een wedstrijdjasje en witte rijbroek mooi op m'n verlanglijstje staan..