Beginnen met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1liefpaard1

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:18

Hallo,

Ik zou heel graag willen beginnen met wedstrijden. Maar zelf heb ik geen pony, wel een verzorg pony.
Zijn wedstrijden duur? En moet je dan veel ervaring hebben?
Ik vind het heel leuk om te springen, dat doe ik soms op de pony van een vriendin. Maar mijn eigen verzorgpony is een western pony die niet goed kan springen.
Ik ben daarom ook op zoek naar een leuke pony waar ik wedstrijden mee kan doen.

anoniem45673

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:09

Wellicht is het eerst handig om te kijken of je uberhaupt van de eigenaar van je verzorgpony wedstrijden mag rijden. Als je vervolgens officieel wilt starten (dus KNHS) dan moet je lid zijn van een vereniging (geld per jaar voor lidmaadschap), startkaart (+/- 50 euro) aanvragen en startcoupons (vanaf 16 euro, voor dit jaar nog, volgend jaar gaat alles veranderen) kopen. Om te mogen springen moet je eerst 1 winspunt in de B-dressuur halen. Je begint dus altijd met dressuur. Een dressuurwedstrijd kost vervolgens ook nog geld. Meestal 10 euro per proef (meestal rij je 2 proeven). Op onderlinge wedstijdjes kun je misschien eerst kijken of je het leuk vindt en hoef je ook niet gelijk een heel wedstrijdoutfit te kopen (witte rijbroek, mooi jasje, handschoenen, plastron etc.).

__Carmen__

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:08

Ik sluit me aan bij Mellis86, en vergeet niet dat je ook vervoer moet hebben naar de wedstrijden toe. Wil de eigenaar voor je rijden of gaan je ouders dat doen? En heb je dan de beschikking over een trailer (of evt vrachtwagen) of moet je die huren/kopen?