welke laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rakjetakje

welke laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 09:37

Haaay,

ik heb binnenkort (vanmiddag) selectiewedstrijd. Dus ik weet dat ik hier veelste laat mee kom maar ik dacht er net toen ik wakker werd pas aan hoe belangrijk dit eigenlijk is.

Ik heb sinds kort nieuwe leren rijlaarzen. Die zien er heeeel mooi uit dus dat is wel een statement op de wedstrijd. ze zijn alleen nog niet helemaal ingereden/ ingezakt/ naar mn benen en voeten gaan staan, en ook mijn paard reageert nog niet helemaal aan mn been zoals het hoort.
nu heb ik ook nog mn rubberen laarsjes ergens op zolder liggen. Hieraan reageert hij precies zoals het hoort, maar het ziet er op een wedstrijd, en zeker zo'n belangrijke als deze, natuurlijk niet uit om met van die dingen te aan te komen.

nu zit ik dus in het dilemma, met welke laarzen ga ik rijden vanmiddag? ('t klinkt zo allemaal echt heel dom maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen:$)

alvast bedankt!

Emma_s_girl

Re: welke laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:44

De vraag is wat belangrijker is: goed rijden en geselecteerd worden of juist niet. Weet natuurlijk niet hoe nauw het komt, maar als het dragen ervan afhangt of je geselecteerd wordt of niet, dan zou ik de laarzen pakken die daarbij horen.
Hoe dan ook: heel veel succes!

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 10:13

Dankje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:17

Verzorging is maar 1 onderdeel, en kan je dus weinig punten kosten. Als het je al punten kost want rubber laarzen zijn gewoon toegestaan.
Een paard dat je niet goed begrijpt en traag reageert kan je op veel meer onderdelen punten kosten.
Rubber laarzen aandoen dus.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:59

Ik heb nog nooit gehad dat het anders rijd met nieuwere laarzen ? xd
en het is geen levensbeslissende wedstrijd. zie een selectie als een hewone wedstrijd. niet te druk over maken!

maar draag wat jij wilt en fijner vind zitten!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:29

celinedaisy schreef:
en het is geen levensbeslissende wedstrijd. zie een selectie als een hewone wedstrijd. niet te druk over maken!

Knap als je zo met je niet ingelopen laarzen, zo weg kan rijden :) Dat kan ik echt niet, moet allemaal wel een beetje soepel zijn wil ik mn enkels kunnen bewegen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:44

lol ik rijd gewoon met mn boerenbondlaarzen --'
(wat er best leuk uitziet met mn dure hoofdstelletje en showknol xD)

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 23:27

Dressuurgek schreef:
celinedaisy schreef:

Knap als je zo met je niet ingelopen laarzen, zo weg kan rijden :) Dat kan ik echt niet, moet allemaal wel een beetje soepel zijn wil ik mn enkels kunnen bewegen.

Het probleem zit em meer in dat mijn been niet de goeie ligging heeft. daardoor spoor ik hem verkeerd aan en dan kom ik in de knoop met de hoogte van mn laars ;( en dan reageert mijn paard niet genoeg.

Maar gelukkig gaat 't al stukken beter *D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:44

Dressuurgek schreef:
celinedaisy schreef:

Ligt er een beetje aan wat voor soort laars. Ik kon zo wegrijden met mijn Ariat laarzen. Die zijn heel zacht en soepel :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:10

Gulpje schreef:
Dressuurgek"
[quote="celinedaisy schreef:

Ligt er een beetje aan wat voor soort laars. Ik kon zo wegrijden met mijn Ariat laarzen. Die zijn heel zacht en soepel :)[/quote]

Ja, met mountain horse ook, maar mijn Petri's had ik toen ik ze nieuw had toch ook snel weer uit.
Had stuiterende fjord onder mijn achterste en was steeds beugels kwijt en kon ze met die rioleringspijpen aan mijn benen ook niet terug vinden.
Heb toen mijn chappies uit de auto gehaald, aangedaan en daarmee verder gereden en ben de laarzen zonder paard gaan inlopen.
Ik wil nooit meer petri's! Helse dingen.

Ik zou gaan voor dat wat het lekkers rijdt, zodat je gewoon een goede proef kunt rijden.
Die nieuwe laarzen bewaar je dan maar voor het regiokampioenschap ;)

Maar zonder gekheid, hoe zijn je proeven gegaan en welke laarzen heb je voor gekozen?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 02:42

1 ding: Petrie's zijn niet per definitie helse dingen, je moet ze inderdaad inlopen/inrijden. Heb ik met de mijne ook gehad. Nu zijn ze fantastisch.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:11

Sjolvir, ik reed vrijwel direct weg met mijn nieuwe petrie's. Moet zeggen dat mijn eerste 2 paar (zonder rits)
wel echt ingelopen moesten worden, maar had nu nergens last van. Verschilt misschien ook per model :).

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:28

ik heb een keer moeten schrijven voor een selectiewedstrijd
iedereen kreeg het zelfde punt voor zijn verzorging
dus ik zou kiezen voor je al helemaal ingereden laarzen
want ze kijken uiteindelijk toch naar je rij techniek en niet naar je laarzen