veel op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

veel op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:31

Hoi!

Ik heb mijn pony nu 2 jaar, maar we zijn pas sinds afgelopen jaar met wedstrijden bezig. Ze is nog nooit op wedstrijd geweest voordat ze bij mij kwam dus alles is nieuw voor haar (en mij).

Nu moet ze gewoon veel zien en meemaken om te wennen. Zondag is er een samengestelde wedstrijd bij de Slingeplas in Bredevoort, een grote plas/meer waar je normaal niet mag rijden. Nu ben ik van plan daar met mijn pony even heen te stappen, daar ben ik namelijk in 10 minuten.

Mag dit? Mag je op/langs dat wedstrijdterrein rijden, en ondertussen rustig rondkijken? Is dat slim om te doen? Mijn pony kent de omgeving, en dan ziet ze ook meteen de drukte van wedstrijd, zonder meteen spanning te voelen dat ze zelf moet lopen.
Is het slim dat ik dat doe?

Hou het lief, het was zomaar een idee van mij omdat ze veel moet zien.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:50

Nee, dit mag niet en ik vind het ook niet slim. Vaak is het al druk genoeg op een wedstrijdterrein en is het heel hinderlijk als iemand besluit daar ook nog eens tussen te gaan rijden. Daarnaast is het niet toegestaan en zeker verzekeringstechnisch denk ik dat er een enorm probleem ontstaat mocht er wat gebeuren en jij blijkt niet mee te doen aan de wedstrijd en daar toch te zijn met je pony.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 29-09-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: veel op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:51

Okee :D

Sim

Re: veel op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:02

Ik denk dat dat wel meevalt. 1 ruiter meer of minder tussen de losrijdende mensen zal niet zo'n probleem zijn en dat merkt toch niemand. Wel in de gaten houden of je niemand in de weg loopt. En het zou wel netjes zijn als je vantevoren toestemming vraagt aan de organisatie. Dus, bel of mail even met de mensen van de organisatie of ze er bezwaar tegen hebben.