Wedstrijdvraagjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Wedstrijdvraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 15:07

Hoi!

Ik vraag me wat dingetjes af over wedstrijden...

Is het ALTIJD verplicht om met laarzen te rijden? Ik heb namelijk kuitmaat 50 (!!! Bloos !!!) en kan onmogelijk betaalbare, passende laarzen vinden. Op maat laten maken is gewoon veeeeeeeel te duur Verdrietig
Dus als ik volgend jaar een wedstrijdje mee zou willen doen, dan zou het niet kunnen? Want ik hoor altijd dat laarzen absoluut verplicht zijn. Dus is dat echt zo?

En hoe zit dat met die jasjes/truitjes?
Ik zie altijd mensen met jasjes rjiden EN mensen met van die fluwelen truitjes. Zelf reed ik vroeger met zo'n truitje in de kleur van onze club.
Wanneer rijd je met jasje en wanneer met truitje? Of mag je dat zelf weten?

En wat is er allemaal wel en niet toegestaan?
Ik ben vroeger eens gediskwalificeerd omdat mijn pony peesbeschermers om had (wel een beetje raar, want wijs je een kind van 10 daar nou niet even op voordat je die meteen diskwalificeerd?) en ik vraga me af wat wel en niet mag?
Ik heb begrepen dat je met sporen mag rijden en die vanaf de M zelfs verplicht zijn?
En een zweepje dan?


BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:13

Volgens mij is het niet verplicht om met laarzen te rijden, maar ik denk wel als je dit niet doet dat je het wel terug vindt op je protocol. Bij verzorging van de ruiter. Ja een dressuurjasje is natuurlijk het mooiste, dus als je die heb zou ik die aan doen (ook je haar in een haarnetje!!!) Peesbeschermers en bandages mag niet....daar heb je gelijk in. Sporen mogen ook en volgens mij mag je tot de M ook nog met een zweepje rijden. Suc6

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:15


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:18

Houd er rekening mee dat de dingen die je nu vraagt gelden bij officiele wedstrijden, bij 'manegewedstrijden' zijn ze vaak minder streng.

Idd ben je verplicht met laarzen te rijden. Je kan als je een goede reden hebt dispensatie aanvragen.

Je mag in clubkleuren starten. Maar persoonlijk vind ik een zwart jasje mooier.

Vroeger werd je idd gediskwalificeerd als je met peesbeschermers startte. Nu niet meer, je krijgt wel een waarschuwing dat ze af moeten.

Verder mag je in de B met sporen en vanaf de M is het verplicht. Verder is vanaf de M het rijden met een zweep verboden.

Is het zo een beetje duidelijk?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:34

Ik kijk altijd hier, heel overzichtelijk het reglement: http://www.hippix.nl En dan KNHS Reglement!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 10:29

Flower schreef:
[..] (ook je haar in een haarnetje!!!) [..]


Ik heb kort haar Haha! Dus dat is weer lekker simpel onder de cap weg te moffelen Knipoog

Bedankt iedereen voor de antwoorden!
Ik ga meteen even bij de regelementen kijken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers