op het goede been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

candourtje

op het goede been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:24

ik zit met een klein probleempje. :o
mijn poown springt in een bak altijd goed aan, maar op gras soms wel soms niet. ik heb al van die trucjes geprobeerd om hem wel goed te zetten, maar hij snapt het gewoon niet ofzo. 8)7
ik heb een keer geprobeert om gewoon door te galopperen, maar ik kreeg aftrek. die keer daarop reed ik tussendoor een pasje of 2 in draf, en dan springt hij vaak wel goed. maar dan krijg ik weer aftrek omdat ik 'hem niet goed in galop kan houden' >;)

wat kan ik nog doen? :(:)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:56

Waarschijnlijk heeft het niks te maken met dat 'hij het niet snapt' maar is het probleem of dat jij andere (of onduidelijkere) hulpen geeft op wedstrijd omdat je bijvoorbeeld zenuwachtig bent of te netjes wilt rijden, of het gaat mis omdat je pony de aanleuning van de bakrand mist. In dat geval begrens je waarschijnlijk ook de buitenschouder niet genoeg.

Dat je aftrek krijgt is natuurlijk wel logisch he, als er linkergalop word gevraagd en jij laat rechtergalop of draf zien is dat gewoon fout. De beste manier om het op te lossen is bij verkeerd aanspringen meteen weer te gaan draven en opnieuw aan te springen. Dan heb je wel een slecht punt voor het aangalopperen, maar kan je daarna je andere galoponderdelen wel goed rijden en loop je daar in ieder geval geen punten op mis.

Winner91

Re: op het goede been

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:48

Ik ben het met _Esther_87_ eens.
Misschien is het een tip om een keer wat lessen te nemen zodat je dit kan oefenen..

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:21

ik ben het met de bovenste 2 reacties eens :j

Galii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:41

Ben het met _Esther_87_ eens. Een goede instructeur zoeken is bij dit probleem zeker een vereiste!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:20

Ik zou eerst eens kijken naar je eigen hulpen, heeft hij wel echt de goede stelling? En anders inderdaad gewoon meteen corrigeren, anders krijg je minpunten bij de volgende onderdelen die in galop moeten.