De Voornruiters in De Meern of andere omg. Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

De Voornruiters in De Meern of andere omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 16:10

Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren, ik zoek een geschikt vereniging in de omgeving van Utrecht.

Ik zoek een vereniging waar ik maandelijks een oefenparcours kan springen en wekelijks (of om de 14 dagen) springles kan nemen.
Mocht er een crossterrein aanwezig zijn, dan zou dat helemaal fantastisch zijn, maar ik weet dat dit in deze omgeving schaars is. :j
Ook het aanbieden van andere activiteiten is zeer welkom, gezelligheid op een vereniging vind ik erg belangrijk!

De vereniging waar ik momenteel rijdt, kan mij dit niet bieden. En daarom zit er er over na te denken om over te stappen.

Na wat googlen kwam ik de Voornruiters in de Meern tegen, wie is lid van deze vereniging? En kan mij leuke informatie geven?
Helaas vind ik op de website niets over prijzen, ook die informatie is meer dan welkom.

Ook andere verenigingen in het zuiden van Utrecht mogen besproken worden.
Ik sta voor veel open en wil graag verenigingen kunnen vergelijken.

Wie o wie kan mij helpen?

Naar mijn idee was dit de goede plek om het topic te openen, zo niet, dan graag even verplaatsen :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:19

Hoi,

Ik ben lid van de Voornruiters en ik weet dat ze druk aan het bouwen zijn aan een nieuwe manege achter de recreatieplas Strijkviertel. Ik weet niet wat daar allemaal komt. Sowieso géén crossterrein. Ik geloof dat de nieuwe manege in het nieuwe jaar wordt opgeleverd.

Op maandag en dinsdag zijn er in de avond dressuurlessen. Op woensdag en donderdag avond zijn er springlessen, waarbij de derde week in de maand op woensdag oefenparcours is. Hier moet je je wel voor opgeven!

Er worden regelmatig springwedstrijden georganiseerd op de Voornruiters. Helaas weinig dressuurwedstrijden. Eens in het jaar (1e en 2e paasdag) worden er onderlinge wedstrijden gehouden.

Je kunt kiezen uit:

- KNHS lid
- rijdend lid zonder les (je maakt dan gebruik van de rijbanen & je bent KNHS lid)
- rijdend lid met les (je hebt dan recht op één keer per week spring en/of dressuurles & je bent KNHS lid)
- rijdend lid met menwagen (+ KNHS lidmaatschap)

Hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. En als je nog iets wilt weten, vraag maar raak! ;)

Yvie_Juudje

Re: De Voornruiters in De Meern of andere omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 23:29

Bedankt voor de info.
Ik heb je een pb gestuurt.
Een crossterrein is niet het belangrijkste, de rest wel :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 08:32

Op de Utrechtse manege hebben ze oefenparcours springen en soms maken ze er
ook een buitenbak- cross parcourtje van.

Ik weet er verder niet veel van (ben geen springruiter) maar wellicht dat je via
google wel het een en ander kan vinden?

lizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:56

Bij stal Bosgoed (hagestein/vianen) hebben we een binnenbak en 2 buitenbakken.
Op dinsdag is er 1 keer in de 2 weken een paardenspringles en donderdags ook 1 keer in de 2 weken (valt precies om en om) Je kan ook woensdag komen lessen, dan springen ze 1 keer in de 3 weken. Daarnaast zijn er een aantal onderlinge wedstrijden, officiele dressuurwedstrijden een springwedstrijd en concours hagestein.

ieshartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:18

De voornruiters te meern, super manege ! ik rijd er ook , maar je moet wel met je eigen paardje komen, + er is oefenparcour (eens in de maand ) e er is dressuur les en spring les
xxxxxxx

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:24

Inmiddels ben ik bij de Voornruiters geweest. Leuke sfeer hangt er en heb even gekeken bij de lessen. Waarschijnlijk word ik per 1 januari lid.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:06

Gezellig! :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:11

Yvie_Juudje schreef:
Inmiddels ben ik bij de Voornruiters geweest. Leuke sfeer hangt er en heb even gekeken bij de lessen. Waarschijnlijk word ik per 1 januari lid.

Leuk, leuk! En welkom bij de Voornruiters :) Deze verhuisd trouwens binnenkort naar strijkviertel, hé? Kan ik er op mijn dooie gemakkie naartoe lopen met mijn paardje.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:14

Voor mij is dat wel verder weg.. tenminste, vanaf stal. Maar, krijgen er wel een hele mooie accemodatie voor terug :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:16

Noukie schreef:
Voor mij is dat wel verder weg.. tenminste, vanaf stal. Maar, krijgen er wel een hele mooie accemodatie voor terug :)

Ik hoop toch dat ze er een mooi ruiterpad naartoe plaatsen. Ik vind die drukke strijkviertel weg helemaal niks.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 23:24

Ik heb vanaf een afstandje de nieuwe locatie gezien en de foto's op de website.
Begint er goed uit te zien, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

Voor mij is de nieuwe locatie dichterbij en makkelijker aan te rijden :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:59

Hier nog een voornruiter, momenteel ben ik woonachtig in Tilburg, dus weinig bij de vereniging te vinden, maar mijn vader is betrokken bij de bouw van de nieuwe accommodatie dus ik hoor nog veel.
De nieuwe acco wordt erg mooi en wordt rond oktober/november al opgeleverd.

@ Ademoontje Met het opleveren van de nieuwe locatie zullen er hoogst waarschijnlijk ook meer (dressuur)wedstrijden georganiseerd worden. In de voorlopige kalender staan al de volgende paarden wedstrijden:

19-11-2011 20-11-2011 De Meern pa S http://www.voornruiters.nl Voornruiters
3-12-2011 De Meern pa D http://www.voornruiters.nl Voornruiters
25-2-2012 De Meern pa S http://www.voornruiters.nl Voornruiters
10-3-2012 De Meern pa D http://www.voornruiters.nl Voornruiters
*edit: Daarnaast ook nog selecties voor de L2-M1-M2

Prijzen staan overigens op de site:
KNHS €65,50
KNHS-leden zijn aangemeld bij de KNHS en ontvangen paard en sport. Deze leden kunnen in
KNHS-verband wedstrijden rijden, maar mogen geen gebruik maken van de accommodatie en
hebben geen recht op les. Indien er geconstateerd wordt dat een KNHS-lid gebruik maakt
van de accommodatie wordt alsnog de contributie voor het KNHS-Accommodatie
lidmaatschap in rekening gebracht.
• KNHS – Accommodatie € 194,- Volwassenen / € 162,- Jeugd*
KNHS – Accommodatieleden zijn aangemeld bij de KNHS en hebben recht op het gebruik van
de accommodatie. Deze leden hebben geen recht op les.
• KNHS – Accommodatie – les € 296,50 Volwassenen / € 238,- Jeugd*
Deze leden zijn aangemeld bij de KNHS, mogen gebruik maken van de accommodatie en
hebben recht op 1 dressuurles én 1 springles per week, of op 1 dressuurles of 1 springles en
1 menles per 14 dagen..
• KNHS – Accommodatie – menles € 244,50 / € 200,- Jeugd*
Deze leden zijn aangemeld bij de KNHS, mogen gebruik maken van de accommodatie én
hebben recht op 1 menles per 14 dagen.
• Donateur € 42,-:
Voor mensen die de vereniging een warm hart toedragen en geen behoefte hebben aan
aanmelding bij het KNHS bestaat het donateurschap. Dit kost € 42,- per jaar. Donateurs
hebben geen stemrecht.

Ik zag al dat je waarschijnlijk lid wordt, leuk en gezellig!