Omdat er menig vraag naar was, hier een centraal topic over carrousel rijden. Het is bewust niet in de huiskamer geplaatst, zodat jullie gewoon vragen kunnen stellen, ideeën kunnen uitwisselen en elkaar kunnen helpen.
Oke leuk, ik meld me hier even. Mijn carrouselles gaat 3 oktober van start! Heb dr zoveel zin in en kan wel wat inspiratie gebruiken (al heb ik al wel een heleboel leuke ideeen)
Weet iemand een makkelijkere manier om verzonnen figuren op papier (of digitaal) te zetten? Lijkt wel Wiskunde op universitair niveau zoals het er bij mij uit zag...
Hoi! Ik ben sinds vorige week vrijdag ook weer begonnen met carrouselrijden! Paar jaar geleden ook al 1 jaar meegedaan, toen gestopt omdat ik naar Groningen ging om te studeren. Nu is er een nieuwe groep gestart voor jong-volwassenen op de vrijdagavond, dus doe ik weer mee! Afgelopen week voor het eerst gereden en dat ging al best wel goed! Ga ook hoofd tweede sectie rijden met de opendag (18 september), hoop dat dat goed gaat komen! Gelukkig is mijn paardje gewend aan carrouselrijden, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken!
ingvdh
Geplaatst: 09-09-11 11:35
mag ik hier ook een oproepje doen?
Onze carrouselgroep heeft een chronisch tekort aan leden en we zouden er graag wat bij willen hebben zodat we in ieder geval een groep van 12 op de been kunnen houden.
Probleem is dat wij niet verbonden zijn aan een manege en iedereen op zijn eigen paard rijdt en er dus regelmatig mensen uitvallen met een kreupel paard oid.
Dus als er mensen zijn met eigen paard (of grote pony) en het leuk vinden om carrousel te rijden in een gezellige groep mensen zijn ze van harte welkom. We trainen op de woensdagavond om de week in Heemskerk (NH). We rijden (nog) geen officiële wedstrijden maar wel een aantal onderlinge wedstrijden.
Wij hebben door wat probleempjes een nieuwe groep moeten maken, en zijn gelijk over gegaan op de paarden. Wij waren met pony's ooit A-poule, en nu moesten we met de paarden in de laagste poule beginnen, namelijk de H-poule We zijn 2de geworden vorig jaar (helaas weer gezeik met jury's, niet helemaal eerlijk gegaan, maar daar hebben wij ons verder niet over druk gemaakt), dus nu gelukkig G-poule!
Wij zijn nu niet meer compleet, maar hopen compleet te worden en dit jaar te starten in de G-poule
Ik rijd ook een keer per week een carroussel les. We zijn begonnen met zijn tienen, maar inmiddels hebben we een groepje van acht. Dat is voor ons even genoeg. Ik vind het echt superleuk om te doen, maar helaas vallen er bij ons ook regelmatig mensen weg door blessureleed bij mens of paard.
Ik rijdt ook in een carrouselgroep, we doen elke jaar mee met het nederlands kampioenschap! afgelopen jaar zijn we 4e geworden!! erg leuk om met een groep een prestatie te verrichten!
GillyZidane
Geplaatst: 21-09-11 23:12
memerel schreef:
Misschien.... Ga jij? Met hele groep of een deel?
ja, ik ga wel, we hebben 3 carrousel groepen, maar het is nog de vraag hoeveel er mee gaan..