Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vuurneon schreef:Voordelen: kan inderdaad door blijven rijden tot 18 op pony's (daarna ook nog hoor, maar dan wel tussen de paarden)
Nadelen: kost meer tijd, meer geld (benzine etc) en meer geregel lijkt mij.
nikilover schreef:als je in nederland 18 bent met een pony, moet je tussen de paarden starten.
Dit zou inhouden dat als ze niet te groot voor haar pony word, ze in nederland wedstrijden kan blijven starten zolang ze zelf wilt.
Qua prijzen enzo kan ik je niet helpen..

Je mag bij de LRV nog 1 jaar met je pony tussen de paarden starten als je geen paard ter beschikking hebt. Ik rij zowel bij de LRV als in Nederland. Ik kan het wel aanraden voor je dochter om in Nederland te starten. In dat geval moet ze zich wel bij een vereniging aansluiten en dat kost aanzienlijk meer geld als in Belgie. Ook moet je voor elke wedstrijd apart nog startgeld betalen, wat bij de LRv niet het geval is. 
__Astrid schreef:Jep, inderdaad.
Vandaar de grote (sport)pony handel in België (althans, vind ik)
Nathaliefje: van dat éne jaar wist ik niks, maar is alsnog minder als 2 jaar he...
amsterdam_30 schreef:Dat zou oneerlijk zijn!! Als je dus niet te groot wordt voor je pony dan zou je dus je pony moeten verkopen als je wedstrijden wilt rijden terwijl het nog wel past?
Hyposjuhhh schreef:Ze mag in Nederland nog best lang bij de pony's rijden, het jaar dat je 18 word mag je nog helemaal uitrijden. Daarna kun je idd bij de paarden gaan starten met de pony. Het is dus niet voor 1 jaar zoals iemand zegt.
In Nederland starten is misschien wel leuk. Hier zijn de jury's nl veel beter geregeld, hier moet je een diploma halen voordat je mag jureren, dus krijg je een veel eerlijker beeld van wat je kan.
Bij de pony's start je meestal voor ong. 7,50.