Startlijsten.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sara0

Startlijsten.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:41

Ik vroeg mij af.. hoe ging dat vroeger met startlijsten ed? Want we hebben tegenwoordig heel handig http://www.startlijsten.nl waar je startlijsten op kunt vinden maar hoe deed men dat vroeger?

Zooist

Re: Startlijsten.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:43

Toen stond het in de Paard en Sport en de startlijsten hingen in de kantine en werden soms naar je huisadres of de vereniging gestuurd.
Ook kon je bellen voor je starttijden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:44

vroeger.. lang lang geleden, werden de vraagprogramma's op het prikbord op de vereniging gehangen, en kon je je coupons bij het wedstrijdsecretariaat inleveren.. die regelden het allemaal..

later moest je de coupons zelf opsturen..

maar nu praat ik dus echt over de pre-historie (voor internet-tijdperk) hahaha..

Denisedewith

Dat is best een goede vraag, ben er ook erg benieud naar :D

Zooist

Voel jij je ook gelijk zo oud Juval :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:45

Zooist schreef:
Voel jij je ook gelijk zo oud Juval :')

pffff... nou haha.. zo'n 20/25 jaar geleden was dat haha..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:45

Wij kregen vroeger altijd een heel programmaboekje thuisgestuurd met de startlijsten, ik heb er nog wel een paar bewaard. Dat was van de kringwedstrijden. Hoe het indoor ging heb ik eigenlijk geen flauw idee meer van... denk ook dat je gewoon een startlijst per post kreeg of alleen de begintijd en dan maar zien hoe laat je moet...?
Ik weet nog wel dat ze bij onze club een map hadden met alle vraagprogramma's daar kon je dan wedstrijden uitzoeken 1x per week op de les..

Dan heb ik het idd ook over 20-10 jaar geleden....

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:48

:oo Is dat al zo lang geleden,ik voel me oud nu.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:49

Heeeel vroeger waren er nog geen startcoupons. De organiserende vereniging stuurde een vraagprogramma naar je club, daar kon je je dan voor opgeven wat de club dan deed bij de organiserende vereniging. Je kreeg een week voor de wedstrijd een papieren programmaboekje naar de club gestuurd waaruit je je tijden kon halen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:50

Wij kregen een week van te voren de startlijst via de ponyclub (10 jaar geleden).

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:51

kleinvosje schreef:
Heeeel vroeger waren er nog geen startcoupons. De organiserende vereniging stuurde een vraagprogramma naar je club, daar kon je je dan voor opgeven wat de club dan deed bij de organiserende vereniging. Je kreeg een week voor de wedstrijd een papieren programmaboekje naar de club gestuurd waaruit je je tijden kon halen.

en toen gingen we gewoon onder de man, of met zn allen met de vrachtwagen :)
lange dagen, want wachten op de parade..

pfff good old times :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:00

Ja, met zijn allen op de vrachtwagen, om 5 uur op stal om te wassen en vlechten want de ponies staan gewoon buiten, en om 7 uur aan de chips! De hele dag weg en 's avonds om 7 uur was je weer thuis!

Was toch echt gaaf inderdaad! Alles is veel individueler tegenwoordig, wat soms wel jammer is...

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:12

Inderdaad....de parade...
Ik weet nog dat ik dat als 9-jarige het allerleukste vond van de hele wedstrijd... :o

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:22

Jaaaah, er was altijd parade :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:30

Ik kreeg mijn eerste startlijst via de post :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:28

Wij kregen bij de pony's altijd een briefje met je naam en startnummer en ring.
Later werd er naar de vereniging een boekje opgestuurd. Dat werd bij het prikbord neergelegd en daar moest je dan in gaan kijken.
En daarna kwam startlijsten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:34

Charaz schreef:
Wij kregen een week van te voren de startlijst via de ponyclub (10 jaar geleden).

Die kwam vaak pas op woensdag of donderdag voor de wedstrijd. Tegenwoordig moppert men al als er op maandag nog geen lijst voor de za/zo is.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:49

KarinvdM schreef:
Charaz schreef:

Die kwam vaak pas op woensdag of donderdag voor de wedstrijd. Tegenwoordig moppert men al als er op maandag nog geen lijst voor de za/zo is.

Ja idd, en niks niet mailen of je misschien eerder of later mag starten omdat dat beter uit komt ;)
Heb van de week nog even filmpjes terug gekeken van 'vroeger' (lees: 20 jaar geleden). Toen gingen we nog met de hele ponyclub met z'n allen om 7 uur 's morgens in colonne naar de wedstrijd, bleef je de hele dag tot aan het einde van de middag de parade en prijsuitreiking. Moet je nu eens mee aankomen.....

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:38

je mocht bellen op donderdagavond naar het wedstrijdsecretariaat van je eigen vereniging hoe laat je zaterdag moest starten! En idd, de lijsten hingen bij de vereniging. Kon je je naam erbij schrijven, de vereniging had je coupons en die regelde dat verder.
Toch vind ik het nu wel makkelijker/beter dan toen hoor.

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 11:51

Maar is door het steeds individueler worden van de sport, dan een oorzaak voor vaak de afgunst? Of was dat er vroeger ook al.. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met een hele groep gaat van een vereniging er veel meer 'samenhorigheid' is men op een vriendelijke manier met elkaar omgaat de hele dag.. Omdat je 'samen' naar een wedstrijd gaat. Enige concurrentie tussen verenigingen kan ik me wel voorstellen maar de rivaliteit en arrogantie van tegenwoordig op concours vind ik soms zo jammer.. of was 'vroeger beter'?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:01

Sara, wij gingen vroeger met een vrachtwagen vol manegepony's op wedstrijd. We moesten vaak pony's delen, en ik heb nooit iets gemerkt van afgunst of jaloezie over de behaalde resultaten. Misschien kwam dat doordat er in die tijd nog niet met winstpunten gewerkt werd, ik reed bij de NPC. Als je naar een volgende klasse wilde moest je gewoon diploma rijden en theorie-examen afleggen.

Het is tegenwoordig nooit goed, ik ben dan nu ook jury, en krijg vaak boze ouders aan mijn auto waarom hun kind zulke lage punten had (176 bijvoorbeeld), want het was hun beste proef ooit. Ben je gelijk een poedersuiker, gaan ze klagen bij het secretariaat en is de hele wedstrijd een klotewedstrijd. Zo jammer...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:06

Bij ons werd er een boekje met daarin de starttijden naar de club gestuurd en zij lieten je dan weten hoe laat je moest starten. En dan op zondag met de hele club in de vrachtwagen op concours. De pony's werden op concours gewoon met hun halstertouw aan een lang touw vastgebonden en zo konden ze lekker grazen. Zo zag je op grotere concoursen hele rijen met pony's staan. Nu is dat niet meer voor te stellen, iedereen is veel te bang dat er iets met hun pony gebeurd.
Vaak reden we individuele dressuur, viertal of achttal en dan natuurlijk de parade. Heel anders dan nu.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:08

Op mijn oude stal deden we dat (twee jaar terug) ook, vrachtwagen, trailers en met z'n allen op wedstrijd. Dat was heel erg leuk!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:15

Zo heel lang geleden is dat toch nog niet, toch?
Met de leasepony die ik ong. 6 jaar geleden had (denk ik) was het ook 's ochtends rond 5 uur op stal zijn om te wassen en vlechten, dan met z'n allen op de veewagen (met tractor ervoor :+ ) en dan op het wedstrijd terrein een lang touw spannen waar alle pony's aan vast stonden...... Die goeie ouwe tijd!
Toen ik met mijn pony een kleine vijf jaar geleden op wedstrijd begon hingen er bij de manege inderdaad zo'n lijsten op het prikbord waarin je dan je naam kon invullen, volgensmij stond toen de startlijst wel al op internet :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:23

ook ik ken van de ponyclub zo'n 6 jaar geleden dat het vraag programma bij de club hing, daar kon je dan opschrijven met wie je wilde starten en wat je reed. toen bestond startlijsten.nl al wel.
Al 6 jaar geen concoursen gereden. wil het winterseizoen met paard gaan starten. moet me nog wel even in gaan verdiepen hoe dat allemaal werkt. haha