Paard lang geblesseerd startkaart/KNHS lidmaatschap afmelden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Paard lang geblesseerd startkaart/KNHS lidmaatschap afmelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 22:22

Wat ik mij af vraag,.. misschien is er iemand die dat weet of bij de KNHS werkt:

Mijn paard is langdurig geblesseerd, en het is onzeker of wij nog terugkeren in de wedstrijdsport.
Nu wilde ik misschien mijn startkaart afmelden voor 2012 omdat ik toch geen wedstrijden rij.
En misschien mijn hele lidmaatschap (weet eigenlijk niet eens precies wat ik betaal :o ).
Als je je startkaart etc afmeld voor 2012 en je meldt je later dat jaar weer aan, zijn daar dan nog extra kosten aan verbonden?
Vor hetzelfde geldt kan ik beter lid blijven,.. ben daar even benieuwd naar.

Moet ik later weer registratiekosten paard en persoon betalen of als je ooit aangemeld bent geweest hoef je dat niet weer te betalen?
De Paard en Sport hoef ik ook niet meer eigenlijk maar die is verplicht schijnbaar,..

Iemand die dat weet? Tips?

Talishe

Re: Paard lang geblesseerd startkaart/KNHS lidmaatschap afmelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:29

Je kan je startkaart afmelden en daarmee gelijk ook paard en sport, die is alleen verplicht als je start. Dan ben je dus nog gewoon lid van de knhs en kan je als je wil je startkaart zo weer aanvragen. Volgens mij zijn er geen extra kosten aan verbonden, uiteraard wel de gebruikelijke kosten van startkaart enzo.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:58

je kan ook nog even afwachten met afmelden, je moet je voor 1 november afmelden voor 2012. Misschien weet je dan meer over de blessure van je paard?

Mocht je alleen je startkaart afmelden, en die in (bijvoorbeeld) februari weer aanmelden, kun je die gewoon (zonder registratiekosten)weer aanmelden, je betaald natuurlijk wel voor de startkaart.

Voor jouw persoonlijk afmelding, als ik het goed heb, blijf je gewoon in systeem staan en kun je je gewoon weer aanmelden zonder registratiekosten, maar dat weet ik niet 100% zeker. Dat zou je even kunnen navragen bij de KNHS. Het goedkoopste is denk ik wel alles afmelden als je denkt dat het om een lang(durige) blessure gaat, want even uit mijn blote hoofd betaal je volgens mij rond de 80-90 euro per jaar lidmaatschap + startkaart.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 23:58

Bedankt voor jullie bericht. Ja het gaat minstens een jaar duren dus dan meld ik alles denk ik wel af. Want de Paard en Sport ga ik echt niet missen ;-) en de startkaart hoop ik in later weer aan te kunnen vragen. Scheelt dan inderdaad weer zo.n 90/100 euro. Kan idd nog wachten tot oktober of nov.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:57

Coupons blijven geldig, dus waarom niet gewoon eerst afmelden? En als je dan zin hebt coupons voor wedstrijd insturen en startkaar weer aanvragen (is zonder registratiekosten dan). Binnen een maand is alles dan weer rond en kun je weer starten.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:53

Ja inderdaad. Dat zou mooi zijn. En de coupons blijven wel geldig ;-) ja.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:55

Dat heb ik ook gedaan met mijn paard. Die staat ook al langdurig op rust en sinds oktober niet meer gestart. Blessure duurt nog even, dus wil hem volgend jaar oktober (dan weer 2 jaar later) opnieuw aanvragen en ook nog dispensatie aanvragen voor een lagere klasse.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:45

germie schreef:
Binnen een maand is alles dan weer rond en kun je weer starten.

Toevallig heb ik vrijdag gemaild met de KNHS om mijn startkaart weer te activeren. Had maandag een mail terug waarin stond dat mijn kaart weer geactiveerd en op woensdag startkaart en acceptgiro in huis :)
Ben gewoon de kosen voor de startkaart en € 2,50 administratiekosten betalen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:38

Oke dat gaat snel dan zeg ;-). Ideaal. Dus het beste kan ik dus alleen mn startkaart afmelden (dan gaat de paard en sport automatisch mee wat ik hierboven gezien heb).

Of hadden jullie meer afgemeld?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:40

Alleen startkaart afmelden, de-activeren zeg maar. Jij blijft gewoon lid van de KNHS dan, om bijvoorbeeld van kortingen te kunnen profiteren!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:46

Mooi. Ga ik dat straks ook maar doen. Ben er helaas een jaar uit.

Ben benieuwd of ze dispensatie verlenen in peesblessuregevallen... Heb er zelf geen last van omdat ik L spring en vanwege 1 paard ook altijd B ernaast mag rijden. Hoop dat we uberhaupt ooit weer mogen springen.. Maar betwijfel het.

En qua dressuur weet ik ook niet hoe t gaat.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:14

Hmm nu heb ik mn startkaart afgemeld en moet ik wel de Paard en Sport blijven betalen,..
Kun je die soms pas afmelden als je je ook afgemeld hebt bij de club waar je bij zit? Ik zit bij een startkaartvereniging, waar ik eigenlijk gewoon lid wil blijven,.. maar dan moet ik gewoon P&S blijven betalen, vind ik toch wel raar,.. ik start niet,..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:23

Nee, als het goed is stopt dat ook. Wellicht bedoelden ze tot het eind van het jaar?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 06:55

Vreemd he... Ik bel vandaag nog wel even. Nee ze mailde echt dat ik me dan eerst af moest melden bij mn vereniging.
Startkaart heb ik via Mijn Knhs beeindigd. Misschien moet ik me perse ook als lid afmelden...

JolineStevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:53

en als je de startkaart hebt afmeld voor 31 december kan je dan nog wel tot dan wedstrijden rijden???

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:27

Denk ik wel.. Als je m per volgend jaar hebt afgemeld wel.

JolineStevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:24

Qizz schreef:
Denk ik wel.. Als je m per volgend jaar hebt afgemeld wel.

jaa op mijnknhs.nl staat afgemeld 31-12-2011 dus neem aan van wel :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:36

Oh dan mag je dit jaar nog :-D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:43

Mag je van 2 clubs lid zijn eigenlijk?
Bijv. 1 voor de lessen en het gebruik van de bak en bij de ander voor je wedstrijden?

Edit: antwoord al gevonden: mag, alleen voor 1 uitkomen op wedstrijden
Laatst bijgewerkt door Qizz op 26-09-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:49

Ja hoor dat mag. Ik ben ook bij 2 verenigingen lid en via één vereniging ben ik lid bij de KNHS. Je Paard&Sport stopt pas als jij je als lid afmeldt bij de KNHS. Weet niet of je dat zelf kan doen via mijnKNHS of dat dat via je vereniging moet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:51

ah, dat is evt mooi,... gezien de 1 een alleen startkaartvereniging is en ik nu gezien de blessure van mijn paard eigenlijk regelmatig naar een goede rijbak zou moeten en wij die helaas op stal niet hebben,..