soort wedstrijd angst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne97

soort wedstrijd angst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 20:36

ik wil heel erg graag wedstrijden rijden maar ik ben gewoon bang dat ik het niet goed doe of dat alles verkeerd gaat enzoo.
als ik wedstrijden zou gaan rijden zou ik ook bijna de jongste zijn want de rest zijn allemaal al volwassen en de meeste zuper goed.
heeft iemand tips voor mij hoe ik misschien wel wedstrijden zou durven rijden?
xxx<3

bromfiets

Re: soort wedstrijd angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:38

Gewoon doen :j

Dan zul je zien dat het best wel meevalt ;) Je zit je nu druk te maken omdat het onbekend is, als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan zal het wss overgaan... Anders kun je eerst eens op wedstrijden gaan kijken, dan zie je vast hoe het er aan toe gaat :)

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:16

dat heb ik zelf ook :P ben bang dat ik er af val...

Igoulooze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:47

Bang zijn om eraf te vallen lijkt me niet een specifiek wedstrijd angst..
Faal angst (dus angst om dingen niet goed te doen) is wel een typische wedstrijd angst, start anders een paar keer HC dan tellen je punten niet mee en is presteren dus ook minder belangrijk. Op die manier kun je zonder prestatiedrang wat ervaring opdoen en als het allemaal goed gaat zul je steeds meer vertrouwen krijgen in jezelf en je paard/pony
Heel veel plezier beleven staat voorop, ook bij het rijden van wedstrijden!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:48

Ik heb het ook hoor... ik vind het eng als er zo veel mensen gaan kijken XD
ik heb 4 sep een onderlinge wedstrijd gewoon om te oefenen ;)

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:06

Je kunt ook een curcus wedstrijdstress volgen, heb ik ook gedaan. Leer je veel van! ;)
Heb je intresse kun je pb en voor het adress enzo.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:07

Als je buiten rijd dan kijken er heeel weinig mensen, iedereen is met zich zelf bezig ;)
Ik denk altijd: wat heb je te verliezen?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:01

En wat als het niet lukt wat is dan het ergste wat er kan gebeuren? Je raakt je paard waarschijnlijk niet kwijt, je wordt niet naar huis gestuurd, je krijgt geen straf, je hoeft niet na te blijven, je raakt je baan niet kwijt....

Gewoon goed les nemen van iemand die je ook op wedstrijd kan begeleiden de eerste tijd dan gaat t vast wel goed komen.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:19

Ik heb vorig jaar mijn 1e wedstrijd gereden en was toen 24jaar en mijn paard 21jaar. En geloof me ik had zenuwen stond op mijn benen te trillen. Maar heb toch doorgezet en ben gegaan. Eenmaal aangekomen waren de zenuwen weg en heb ik gewoon kunnen rijden.. Het is gewoon de opwinding vooral als het je 1e keer is. Maar eenmaal in de wedstrijd ring krijg je de kans niet om zenuwen te hebben ;)

Een goede tip. Bereidt je goed voor. Zorg dat alles netjes is en de goede proef van te voren oefent! De rest komt van zelf ;)
Veel succes!

walithe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 02:03

ik ben dit jaar pas begonnen met wedstrijden rijden en ben 31 en was echt heel nerveus en vroeg me af waarom ik dit deed en of ik het leuk vondt ik heb de hele proef verkloot maar ik vondt en vindt het geweldig!!! en er kan er maar 1 nummer 1 zijn en ga er gewoon van uit dat je dat niet altijd bent niets verwachten kan het alleen maar mee vallen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 03:19

@TS
Op wedstrijd rijdt iedereen in zijn eigen klasse. Degene die super goed zijn zullen waarschijnlijk in een hogere klasse, dan waar jij in start, komen te rijden.
Ik lees dat je 14 bent, en als je een pony hebt kun je gewoon bij de pony's starten en dan ben je echt niet de jongste. Volwassen moeten nl tussen de paarden starten.

anne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:44

maarjaa ik rij op paarden en dus tussen de volwassenen:(

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:48

Gewoon doen! Ik ben afgelopen voorjaar ook voor het eerst gestart en ik was ook doodsbang dat het allemaal mis zou gaan.
In mijn hoofd had ik de allerergste scenario's bedacht en ik heb echt op het punt gestaan me terug te trekken.
Uiteindelijk ben ik toch gewoon gestart. Juist omdat ik er niet zoveel van verwachtte ging het best goed. En hoe vaker wij starten, hoe leuker ik het ga vinden.

SEEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:03

Ik zou het gewoon gaan doen als ik jou was!
Voor het rijden ben ik ook vaak zenuwachtig maar tijdens het rijden merk je daar helemaal niks meer van! Dan ben je toch alleen maar met je proef bezig.
Niet geschoten is altijd mis