Tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valruiter88

Tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:37

Hallo,
Ik heb een paar vraagjes namelijk over:
mijn witte broek: Hoe krijg ik hem weer wit? Kom please please niet met bleken of zoiets aanzetten!

Over het invlechten met elastiek: Hoe werken jullie dat plukje op het einde van de vlecht weg? Andere tips over het netjes vlechten bij bonte paarden die een ''overgang'' van kleur in de manen hebben.

Over het wedstrijdpak: Als ik B-proeven wil rijden, moet ik dan per se leren paardrijlaarzen aanhebben?

Groeten Iris

suuzepuus

Re: Tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:38

Voor het wit maken van je rijbroek kun je hem in de vanish leggen. werkt super!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:40

mijn moeder heeft hem een paar weken terug (voor de wedstrijd) een soort witte verf gelegd; nu is hij super mooi

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:41

Over de rijbroek kan ik je geen tips geven.

Bij het invlechten maak je eerst een vlechtje, daar sla je het elastiekje een paar keer omheen en dan vouw je het plukje aan het uiteinde dubbel. Hier doe je het elastiekje ook omheen. Een bonte pony vlecht je niet anders dan een gewone pony dus hier heb ik eigenlijk geen tips voor.

En voor wedstrijden hoef je niet verplicht met leren laarzen te rijden, maar het is wel netter natuurlijk.

hopelijk heb je er wat aan :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:50

Om je witte rijbroek weer wit te krijgen kun je een tabletje steradent bij de was in doen. Dat is voor kunstgebitten, maar het werkt echt.

Met die vlechten sla je het einde om met het laattste deel van het elastiekje, weet het niet echt goed uit te leggen. Dit maak je dan zo vast.

Voor je wedstrijd hoef je niet persé laarzen aan, je mag nu ook met een rijschoen en een leren nette chap eroverheen. Maar persoonlijk vind ik een leren rijlaars het netste. Maar ook mag je met rubberen laarzen starten.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:54

ik zou uitkijken met vanish, ik heb daar al een paar keer een gaatje mee in mijn kleding gehad!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:51

Vanish voor de broek denk ik. Of, als het echt niet te verhelpen is, verf kopen om kleding te kleuren en dus je broek weer wit verven?

Vlechten ben ik zelf een klungel mee, dus daar heb ik geen tips over :P Lijkt me iig niet dat je een bont paard anders moet/kunt vlechten dan een effen kleur paard.

Leren laarzen zijn niet verplicht geloof ik. Rubberen mogen volgens mij ook. Ik vind ze alleen niet mooi en ze rijden niet fijn. Start m'n eerste wedstrijd zondag met leren jodphurs en leren chaps. Laarzen staan wel mooi, maar ik vind ze best duur :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:14

Mijn moeder wast mijn broek gewoon met was middel die ze normaal ook voor witte was gebruikt. Voor de zwarte vegen heeft ze een fles met vloeibare ossegalzeep en dat doet ze erop werkt perfect!

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:42

het plukje vouw je dubbel bij de laatste slag van het elastiekje zeg maar :) dan neem je hem net boven het elastiekje vast om te beginne oprollen :) x

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:46

Leren laarzen zijn helemaal niet verplicht.
Ik zelf vind het wel wat netter/mooier staan maar dat is natuurlijk wat je zelf leuk vind!
Leren laarzen vind ikzelf ook fijner zitten dan rubberen ;)

Met vlechten die ik altijd hetzelfde wat Lauranne ookal zei; Het laatste plukje onder het stiekje doorvouwen :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:23

Je witte broek krijg je goed wit met Vanish en wassen met speciaal wasmiddel voor wit, zoals Dato. Zo doet mijn moeder het al jaren, en wit is nog steeds wit!

Het laatste plukje met vlechten doe ik dubbel als ik het vlechtje vastmaak. Dan rol ik het op en doe ik de knot met een nieuw elastiekje vast.

Lederen laarzen zijn niet verplicht, je mag met rubberen laarzen, maar ook met stalschoenen (zoals Ariat) en lederen chaps starten.

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:03

je kunt je broek gewoon wassen toch? en de vlechtjes rol ik gewoon op. en je mag gewoon met jodpurs ofzo rijden.