Wanneer de ring in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hartjeulja

Wanneer de ring in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 11:12

Misschien een domme vraag, maar ik ga woensdag voor t eerst op wedstrijd.
Nu moet ik als eerste starten en vroeg me af wanneer je de ring in mag?
Wordt je geroepen, of stap je de tijd dat je moet rijden gewoon de ring in?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:14

Als de jury plaatsneemt en het tijd is ga je de ring in, melden bij de jury en dan geeft die aan wanneer je je proef kan starten. Vaak is er wel een ringmeester maar soms ook niet en moet je dat dus zelf even in de gaten houden.

succes

lovemario

Re: Wanneer de ring in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:15

er word eigenlijk altijd omgeroepen :j de kan dan de ring in, en je voorlezer gaat met de papieren naar de jury.
word ff gecontroleerd, en dan zegt de jury wanneer je mag beginnen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:15

Als je je aanmeldt kun je het beste even vragen wat de regels zijn bij de vereniging waar je start. Meld bij de ringmeester (als die er is) even dat je voor het eerst op wedstrijd bent, die zijn dan vaak ook wel zo dat ze alles even wat meer uitleggen.

Veel plezier met je eerste wedstrijd!

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:38

Oke, bedankt =)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:41

Ik heb nog nooit een ringmeester gehad op buiten concoursen, dus daar zou ik niet automatisch vanuit gaan.
Als er een ruiter voor mij in de ring is vraag ik altijd aan omstanders welk nummer hij/zij heeft.
Als het dan mijn beurt is ga ik de ring in op het moment dat hij/zij eruit komt na het afgroeten.
Als ik als eerste ben hou ik de jury in de gaten en ga ik de ring is als deze er aan komt.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:16

Silence schreef:
Ik heb nog nooit een ringmeester gehad op buiten concoursen, dus daar zou ik niet automatisch vanuit gaan.
Als er een ruiter voor mij in de ring is vraag ik altijd aan omstanders welk nummer hij/zij heeft.
Als het dan mijn beurt is ga ik de ring in op het moment dat hij/zij eruit komt na het afgroeten.
Als ik als eerste ben hou ik de jury in de gaten en ga ik de ring is als deze er aan komt.

nee? ow okee. alle concoursen waar ik heen ga is er altijd een ringmeester :j
( ik ga ongeveer 3 keer per maand naar cc :) )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:18

Nee, nog nooit gezien.

Ik ben voordat ik zelf ging starten vaak meegeweest met een vriend van mij, maar heb het toen slechts enkele keren gezien bij een indoor.

Weet niet of dat regio afhankelijk is misschien.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:56

da zou dan idd kunnen. ik heb hier namenlijk nog nooit geen ringmeester gezien :)
enn ben nu in totaal ( in 2 jaar tijd ) naar ruim 40 cc's geweest

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:40

Of de ringmeester je roept hangt heel erg af van de vereniging, dus daar zou ik niet op gokken.
Ik meld me altijd aan bij de jury, deze zegt meestal vanzelf dat je de ring in mag en dat je een seintje krijgt als je mag beginnen en anders vraag ik of ik de ring al inmag en of mijn lezer een seintje krijgt als ik mag beginnen.

quincy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:34

Nee, nog nooit gezien.

Ik ben voordat ik zelf ging starten vaak meegeweest met een vriend van mij, maar heb het toen slechts enkele keren gezien bij een indoor.

Weet niet of dat regio afhankelijk is misschien.

vraag het die vriend

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:01

Dit staat gewoon in de KNHS reglementen.
Je mag de ring in zodra degene die voor je gestart is afgegroet heeft. DUs je mag de ring al in als de vorige deelnemer er nog in zit.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:09

Silence schreef:

Ik ook niet hoor! Binnen soms ook niet. Vind dat wel een slechte zaak, stel dat je bijvoorbeeld niemand bij je hebt ofzo. Nou zijn er natuurlijk altijd mensen die zo aardig zijn even de ring voor je open te doen. Ik rijdt ook weleens in een rind met alleen in de hoeken hekjes en bij de E en B