proef indoor rijden op outdoor wedstrijd.. mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

proef indoor rijden op outdoor wedstrijd.. mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:07

Ik was vandaag op een (outdoor)wedstrijd, maar toen ik aankwam kreeg ik te horen dat de eerste proef in de binnenbak zou worden verreden wegens het slechte weer. De tweede proef was wel gewoon buiten.

Nu heb ik heel bewust voor deze wedstrijd gekozen omdat het buiten en op zandbanen zou worden verreden en mijn paard wil in die binnenbak gewoon echt niet lopen. Dus balend en wel toch maar losgereden en jawel.. na een halve eerste proef maar afgegroet omdat paardlief compleet ontplofte en op luchtsprongen na niks meer wou. Tweede proef was gelukkig wel gewoon buiten en daar ging het gewoon lekker.

Al met al baal ik gewoon ontzettend, want als ik eerder had geweten dat het binnen werd verreden, was ik er niet eens naartoe gegaan. Nu is de vraag, mag dit eigenlijk wel midden in het buitenseizoen? Ik had de hele dag al in de gaten gehouden of de wedstrijd door de regenval niet was afgelast,maar dat was niet het geval, nou ja, dat had van mij liever gemogen.. nu heb ik mijn startgeld gewoon weggegooid.

TheHorseInn

Re: proef indoor rijden op outdoor wedstrijd.. mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:08

Ja hoor,dit mag gewoon ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:13

Moet daarvoor geen toestemming worden gevraagd bij de KNHS/Federatie?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:16

nee hoor,volgensmij niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:17

dat is toch wel raar. er staat op het formulier "outdoor" dan mag je er toch vanuit gaan dat het buiten is?? Zou toch ook krom zijn dat je bij een binnenwedstrijd opeens buiten een proef moet rijden?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:23

Artikel 8 alg wedstrijdreglement
Bij slecht weer of onvoldoende conditie van het terrein op de dag(en) van de
wedstrijd kan de Federatievertegenwoordiger na overleg met de wedstrijdgevende
organisatie en de officials besluiten tot opschorting en/of annulering van
(onderdelen van) een wedstrijd of de wedstrijd (indien mogelijk) binnen te laten
verrijden. De wedstrijdgevende organisatie is verplicht de deelnemers, de officials
en de KNHS hiervan in kennis te stellen.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:25

Bij ons staat er bij het programma dat de organisator zich het recht van wijzigen altijd behoud...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:33

Zolang die wijzigingen dan maar niet in strijd zijn met het reglement.
Ook vind ik dat de organisatie coulant moet omgaan met mensen die besluiten om niet meer te starten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:47

Ik heb er nog een nachtje over geslapen.. en ik denk dat het beter was geweest als ze het om hadden gedraaid, dus de eerste proef gewoon buiten en de tweede proef binnen. Dan had ik gewoon alleen de eerste proef kunnen rijden en klaar. De eerste proef is verplicht als je de tweede ook wilt doen dus MOEST ik nu die binnenproef rijden, maar dit leverde me een rotervaring voor mijn paard op, daar baal ik dus van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:46

Tja, overmacht door het weer kan altijd. Ik denk niet dat er zoveel mensen problemen mee hebben als het ineens naar binnen wordt verplaatst vanwege het weer. Dat het voor jou anders uitpakt is imo een gevalletje pech hebben. Tegen de hoeveelheden regen van de afgelopen dagen is geen organisatie opgewassen. Ik denk dat ze zelfs bewust de eerste proef binnen hebben laten rijden zodat je niet zeiknat je tweede proef in moest.