6 /4 tal rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tteettt

6 /4 tal rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 06:30

Ik heb een vraag naar aanleiding Discussie met een aantal mensen.

Als je als club een 6 tal inschrijft voor een wedstrijd, je hebt precies 6 ruiters dus er mag niks mis gaan! Maar stel er gebeurt wel iets op de wedstrijd dag, (wij hebben vorig jaar mee gemaakt dat we 4 tal hadden bestaande uit 6 ruiters, en op wedstrijd dag vielen 2 ruiters af) maar terug naar vraag je schrijft een 6 tal in, op wedstrijd dag blijkt een niet mee te kunnen rijden, dus nog beschikking over 5 ruiters. Mag je dan i.p.v. 6 tal met een 4 tal starten? Of is het dan gewoon voor overgebleven 5 ruiters einde verhaal?

Niobe

Re: 6 /4 tal rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:25

Dan is het naar mijn weten einde verhaal voor de overgebleven 5.
Tenzij je in de gauwigheid nog iemand anders kunt regelen (wat wij het afgelopen weekend hebben meegemaakt).
Maar daarom is het belang van een reserve er dus ook.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:59

Wat ik inderdaad begrijp uit regelement afdeling dressuur moet je ook starten met de combinatie,s welke ingeschreven zijn. Dus als je een 6 tal inschrijft (6 tal mag wel uit 8 ruiters bestaan, dus 2 reserves) moet er ook een 6 tal starten. Dus stel er valt iemand af dan mag je wel een van de reserves(mits aangemeld) inzetten?

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:05

Ja dat lijkt me logisch, daar is de reserve toch voor bedoeld?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:09

hahaha ja ik snap het wel, maar uhh er is enig sinds Discussie bij ons men denkt dat je als 6 tal best wedstrijden kunt rijden, want als er eentje uitvalt maak je er immers zo een viertal van. Daarom vraag ik me af hoe dit zit!

Volgens mij moet je niet met een 6 tal willen starten als je niet minimaal 8 combinatie,s hebt! En volgens mij is het ook niet zo dat je van een 6 tal zomaar even een 4 tal kan maken! Ik weet wel dat dit niet mag op de wedstrijd zelf zeg maar.

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:09

Hahaha ja oke..

Maar zal denk ik aan de wedstrijd liggen, hoe flexibel ze zijn en hoe officieel het is. Op de kampioenschappen hoef je het niet te proberen haha.