Invlechten?? ideetjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

Invlechten?? ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 13:11

Hallo iedereen,

Ik zoek een paar leuke ideen om een paard in te vlechten. Voor een wedstrijd, het is wel maar een manege wedstrijd maar toch wil ik graag hebben dat ze er goed uit zien.
Het zijn onderandere een grote haffie met dikke manen langs beide kanten of een paso met dunne manen die ong 25 cm lang zijn weten jullie leuke ideen.
Want ik ben blut ik heb al te veel ideen gehad. hahaha :D
grtjs demi

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:27

Met dikke lange manen kun je mooi een hengstenvlecht of een matje maken :)
Zelf vind ik knotten/roosjes er gewoon het beste uitzien..
Maar je kan even de zoekmachine gebruiken voor ideeën, staat ook gelijk uitleg in over knotjes,matjes,hengstenvlecht enz.
En als het mag is het leuk om gekleurd lint mee te vlechten, ik weet niet hoe serieus de wedstrijd is ;)

Janine001

Re: Invlechten?? ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:30

Ik zou een hengstenvlecht proberen, je kan aan 1 kant een hengstenvlecht doen maar ook aan 2 kanten van de manenkam. Vind ik er erg mooi uitzien bij een haf <3

Princenasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:27

ik zou een vis graatje voor de dunnen manen.
en voor de dikke manen een 6 ling vlecht.

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:07

ik zou bij de haf een hengstenvlecht maken alleen dan niet aan de zijkant van de hals, maar er helemaal bovenop! :D met de hengstenvlecht zou ik pekdraad meevlechten zodat je tussendoor de vlecht nog een beetje vast kan maken met het draad ;).
bij het andere paardje zou ik knotten maken met pekdraad, zodat je mooie roosjes krijgt. je maakt dan eerst de vlechten en vervolgens rol je ze op en maak je ze met naald en draad vast (dus geen stiekjes). later kan je de draad er zo weer uit knippen ;)
op internet kan je nog heel veel foto's en uitleg vinden over het knotten met pekdraad!

heel veel succes!!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:13

laurabosman schreef:
ik zou bij de haf een hengstenvlecht maken alleen dan niet aan de zijkant van de hals, maar er helemaal bovenop! :D met de hengstenvlecht zou ik pekdraad meevlechten zodat je tussendoor de vlecht nog een beetje vast kan maken met het draad ;).
bij het andere paardje zou ik knotten maken met pekdraad, zodat je mooie roosjes krijgt. je maakt dan eerst de vlechten en vervolgens rol je ze op en maak je ze met naald en draad vast (dus geen stiekjes). later kan je de draad er zo weer uit knippen ;)
op internet kan je nog heel veel foto's en uitleg vinden over het knotten met pekdraad!

heel veel succes!!

Dat zijn geen roosjes ;)
Dan heb je gewoon een knotje maar dan met naald en draad..
Bij roosjes rol je niet het vlechtje op, maar je gaat er op een bepaalde manier door heen met het draad waardoor je een echt 'roosje' krijgt, check de Wiki even :)

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:17

Nienke96 schreef:
laurabosman schreef:

heel veel succes!!

Dat zijn geen roosjes ;)
Dan heb je gewoon een knotje maar dan met naald en draad..
Bij roosjes rol je niet het vlechtje op, maar je gaat er op een bepaalde manier door heen met het draad waardoor je een echt 'roosje' krijgt, check de Wiki even :)

ja klopt daar heb je gelijk in, sorry even in me enthousiasme XD
ik vind het allebei mooi als je maar geen stiekjes ziet ;)!

Stal_FO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:05

Met de dunne manen kun je misschien wel met naald en draad de knotjes opsteken. Vind ik ook altijd heel mooi.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:29

Nienke96 schreef:
Met dikke lange manen kun je mooi een hengstenvlecht of een matje maken :)
Zelf vind ik knotten/roosjes er gewoon het beste uitzien..
Maar je kan even de zoekmachine gebruiken voor ideeën, staat ook gelijk uitleg in over knotjes,matjes,hengstenvlecht enz.
En als het mag is het leuk om gekleurd lint mee te vlechten, ik weet niet hoe serieus de wedstrijd is ;)

gewoon een manege wedstrijd niet belangrijk maar toch heel leuk om te doen vind ik!!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:21

Zeker leuk om te doen! :)
Wat ook een idee is: Probeer het even uit ;) je hoeft niet de hele rij manen te doen, maar gewoon een stukje.. zeker als je nog nooit roosjes hebt gemaakt is oefenen wel handig, dan gaat het op de dag zelf ook wat sneller!
Ik weet niet of je voor de wedstrijd nog een les hebt, of dat je gewoon heen mag gaan..

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:29

merrie of hengsten vlecht is heel leuk met een haflinger.
matje is ook heel leuk.
alleen voor een matje moet je veel stiekjes voor gebruiken en duurt wel langer.
knotjes zijn trouwens ook heel leuk

natascha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:24

Ik rij met een haflinger wedstrijden, en heb haar manen altijd in een hengstevlecht aan beide kanten,
maar het is ook leuk om bovenop de hals een hengstevlecht te maken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:24